• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - lokomotywy serii 104E / EP09

kdam

Aktywny użytkownik
Reakcje
128 4 0
Dobrze, jeszcze jedna próba. Jeżeli chcę model z epoki 4, wg stanu na 1987 rok to będzie to model który nie będzie limitowany, tak ?

Limitowany jest ten "drapacz z grzałką". Czy to będzie inny numer nić 001 ? Czy 001 jednak, a jeżeli tak to z jakiego okresu będzie to odwzorowanie modelu ?
Jeśli jest w zakładce preorder to wydaje mi się, że będzie ograniczona liczba sztuk wyprodukowana, więc dostanie ta osoba, która zamówi, a następnie opłaci tuż przed wysyłką.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.689 506 107
Nie o to mi chodzi. Pytałem, czy ta seria nie limitowana będzie z 4 epoki a dokładniej z 1987 roku.

Drugie pytanie dotyczyło tej limitowanej serii 001. Czym ona będzie się różnić od tej limitowanej i w jakim przedziale czasowym ona będzie umiejscowiona?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.784 569 30
Tak na szybko, odpowiedź AI (Copilot)
Dziękuję za wyjaśnienie, że "drapacz z grzałką" to EU09-001, określenie "drapacz z grzałką" słyszę po raz pierwszy w życiu. AI jest już niestety znana m.in. z tego, że jak czegoś nie wie, to zmyśla i często są to bzdury. Tym razem jest chyba podobnie. Co to są "lokomotywy z ogrzewaniem grzałkowym" i co to znaczy "Wczesne wersje tej serii miały ogrzewanie wagonów z wykorzystaniem grzałek elektrycznych"? A jakie ogrzewanie wagonów miały "późniejsze wersje"? I na czym polega ta "unikalność tej wersji ze względu na system ogrzewania"?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.784 569 30
To może chodzi o ET42? Bo te lokomotywy też miały sprzęg do ogrzewania wagonów.
Wszystkie lokomotywy elektryczne PKP powojennej budowy miały i mają sprzęg ogrzewania elektrycznego - jeżeli nie od razu (znam zdjęcie fabryczne EP03, na którym nie widać sprzęgu ogrzewania), to zabudowane trochę później.
 

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
439 3 1
Wszystkie lokomotywy elektryczne PKP powojennej budowy miały i mają sprzęg ogrzewania elektrycznego - jeżeli nie od razu (znam zdjęcie fabryczne EP03, na którym nie widać sprzęgu ogrzewania), to zabudowane trochę później.
Skoro wszystkie lokomotywy elektryczne miały sprzęgi ogrzewania elektrycznego to może chodzi o lokomotywy spalinowe SP42 lub SP45 gdy miały one kotły parowe do ogrzewania składów (stąd zapewne mowa o grzałce)?
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.500 23 0
Swoją drogą to zadziwiające, że na grupach nie ma zbudowanych instalacji do podłączenia ogrzewania wagonów osobowych. Będąc na feriach w Czechach zdziwiło mnie, choć pewnie nie powinno, takie wyposażenie na stacji Jesionik. A u nas do tego celu służy lokomotywa ...
Źródło: mapa Google.
 

Załączniki

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
238 3 0
Szkoda, że nie opisałeś jakie to są uchybienia według Ciebie.
Jak już coś dostrzegłeś, to warto by się takimi spostrzeżeniami z nami podzielić.
Tak jak pisałem wcześniej dla zwykłego klienta drobnostki np na dachu nie będą miały znaczenia (wspominane wcześniej trójkątne kominki, wymiarowo przeskalowany izolator przepustowy czy antena lekko uciekająca od osi dachu). Z racji że miałem bardzo duży kontakt z tymi lokomotywami, to dla mnie są to elementy zauważalne, bo wiem jak jest na oryginałach, a dla innych nie sądzę żeby nawet zauważyli że ma być inaczej. Nie wiem jak wyglądała sprawa podwozia, bo nie odkręcałem lokomotywy z podstawki (wspomniany wcześniej przypadek krzywego zamocowania na słupkach i uszkodzonych zgarniaczy). Bardzo jestem ciekaw opinii odnośnie kultury jazdy i jak się zachowuje na makietach.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.353 94 9
Uzupełnienie we wpisie Schlesienmodelle na Facebooku :)

Preorder na EP07-444 (przez nas wewnętrznie nazywana pieszczotliwie „drapacz z grzałką”) otwarty.
Model stylizowany na stan z kwietnia 2025 roku.
Lokomotywa posiada na drzwiach kabiny oznaczenie „1” z naklejką informującą o pantografie „Cu”, czyli pantografie ze ślizgiem miedzianym.
Pantograf do połowy jest standardowo czerwony, a jego górna część została pomalowana na żółto.
Lokomotywy z takim pantografem i oznaczeniem są najczęściej wykorzystywane jako przecieraki sieci trakcyjnej oraz jako lokomotywy grzewcze do składów pasażerskich.
Przydział lokomotywy: Północny Zakład Spółki.
Lokomotywa przeszła naprawę 1P4/5 dnia 29.11.2022 w PKP Cargotabor.
(Ograniczona seria 100 sztuk)

1752253311768.png
 

Podobne wątki