Nie wierzę, że kolega
@Engineer nie wiedział, iż pierwsze dwa prototypy były tak oryginalnie pomalowane.

A co do żółtego czoła, to jak pamiętam, czoła były w tym samym kolorze, co reszta pudła (pomijając dolny pas, poniżej dolnej krawędzi drzwi). Ciemniejszy odcień dolnej części czoła wynika z inaczej układającego się światła ze względu na inny kąt powierzchni. Nie pamiętam, żeby czoło było dodatkowo pomalowane na żółto jak inne lokomotywy. Przecież także EP05 i EP08 po 1988 roku nie miały czół pomalowanych na żółto, tylko zachowały oryginalną barwę pomarańczową.
Dokładnie, zgadza się Andrzeju

Na zdjęciu (które mi się podoba zresztą, żeby nie było), dziewiątka jest wyblakła, taka beżowa, z wyraziście żółtym czołem. Oczywiście wiadomo, że chodzi o padanie światła etc. , ale śmieję się że skoro ktoś wymyślił pomarańczową, to co stoi na przeszkodzie beżowa z żółtym czołem

.
Podsumowując, całkiem na poważnie Panowie (panie tych problemów nie mają, a paleta nazewnictwa i rozróżnianych przez przedstawicielki płci pięknej kolorów i barw jest bardzo szeroka):
Żółte jest żolte, a pomarańczowe jest pomarańczowe.
Pomarańczowe były np piątki, ósemki.
Dziewiątki zawsze były żółto brązowe, ewentualnie żółto czekoladowe, albo jeszcze inaczej żółte z brązowym lub czekoladowym pasem.
Co do obu tych kolorów mogą być odcienie takie czy inne, ale nadal to żółty i brązowy.

