• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle – modele wagonów typu 408S

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.580 8 0
#81
No, nie.
Nie budowane tylko przebudowane...
Niestety, Kolega się myli. To były nowe wagony a nie przebudowywane. Faktem jest, że do wyposażenia części tych nowobudowanych wagonów wykorzystywano wózki 1XTa, które poddawano gruntownej naprawie oraz zderzaki z okrągłymi tarczami (również po naprawie). Oprócz odmiany 408Wa budowano również odmianę 408Wb.
W załączeniu kilka fotografii różnych odmian popularnej węglarki budowanych na potrzeby własne EKK oraz odbiorców prywatnych. W opisie fotografii podany jest rok ich wykonania. Tak się składa, że fotografie wykonywałem osobiście ... ;)
 

Załączniki

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
461 47 4
#83
Niestety, Kolega się myli. To były nowe wagony a nie przebudowywane. Faktem jest, że do wyposażenia części tych nowobudowanych wagonów wykorzystywano wózki 1XTa, które poddawano gruntownej naprawie oraz zderzaki z okrągłymi tarczami (również po naprawie). Oprócz odmiany 408Wa budowano również odmianę 408Wb.
W załączeniu kilka fotografii różnych odmian popularnej węglarki budowanych na potrzeby własne EKK oraz odbiorców prywatnych. W opisie fotografii podany jest rok ich wykonania. Tak się składa, że fotografie wykonywałem osobiście ... ;)
Tak i nie,,, naprawiam teraz te wagony. Pudło wagonu jest nowe, ma nawet tabliczki z różnych okresów np. 2006, 2010, ale cała reszta. Wózki z lat 80tych. Czy w tym przypadku te wagony należy traktować jako nowe? Ja osobiście nazywam te wagony "po odbudowie". CTL sprzedał już dużą ilość tych wagonów.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.817 119 1
#84
Koledzy, z całym szacunkiem. Czy naprawdę w wątku o modelu wagonu 408S trzeba prowadzić dyskusję o węglarkach 408W:niepewny: Czy nie można założyć nowego wątku lub skorzystać z już istniejącego Węglarka Eaos 408W:niepewny:
Przecież za kilka lat, nikomu do głowy nie przyjdzie, żeby w wątku o wagonach do przewozu cementu szukać informacji o węglarkach:confused:
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
574 0 0
#85
Niestety, Kolega się myli. To były nowe wagony a nie przebudowywane. Faktem jest, że do wyposażenia części tych nowobudowanych wagonów wykorzystywano wózki 1XTa, które poddawano gruntownej naprawie oraz zderzaki z okrągłymi tarczami (również po naprawie).
Tak... zapomniałem o filozoficznym problemie "Statku Tezeusza". Oczywiście te wagony oficjalnie w papierach istnieją jako nowowybudowane*, co nie zmienia faktu, że jest lekka różnica między budowaniem wagonów według aktualnego projektu w zgodzie z bieżącymi wytycznymi, a tworzeniem "nowych" wagonów, tak aby wykorzystać jak najwięcej części ze niemal identycznych skasowanych w oparciu o mocno nieaktualny projekt.

Finalnie z mojego doświadczenia, to czy wagon jest "nowy", czy przebudowany wynika bardziej z przyjętej ścieżki biurokratycznej przez wykonawcę niż z zawartości "wagonu w wagonie".

*ale w wyciągu z NVR jest parę egzemplarzy 408Wb ze starymi datami produkcji.
 

Podobne wątki