• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle – modele wagonów typu 408S

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.984 275 41
#61
@DRACULA Powiem tak. Po moim doświadczeniu z sprzedaża IV epoki dochodze do wniosku, że największe skupisko IV epokowców jest tu na forum, a forum to niestety nie jest cały rynek modelarski.
@Robert Reschka Pytając o IV epokę miałem na uwadze cały rynek modelarski a nie tylko środowisko forum, inaczej sobie tego nie wyobrażam. Dzięki za odpowiedź że nie planujesz IV epoki. Przynajmniej wiem że 4 szt Uacs Alberta muszą nadal u mnie zostać, bo .... nie wymienię ich na 15 szt Twoich Uacs :rolleyes: Tak czy siak życzę Ci szybkiej amortyzacji Uacs w oparciu tylko o rynek V i VI epoki, szybkie opracowanie kolejnych konstrukcji w tych epokach i ... może się wtedy skusisz na IV epokę ;) i tak ja pisze Tomek M

wydaj coś z czwartej i szóstej, i zobaczysz że się zaskoczysz
Moim zdaniem najsłabszą częścią rynku jest V epoka , ale to tylko moje zdanie.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.844 37 4
#62
Przepraszam, że zadam pytanie jak laik, ale o oznaczeniach było na forum multum razy. @Robert Reschka czy nie miałoby sensu wypuszczenie wagonów bez oznaczeń? Zebrać zamówienie na kompletnie czyste wagony, gdzie potem koledzy zlecą pasujące do ich wizji kalkomanie? Akurat @DRACULA nie miałby problemu z ogarnięciem swojego setu, a wszyscy byliby chyba zadowoleni? Chyba na podobnej zasadzie były te kity do EP07, bo numer trawiony można zlecić zewnętrznie? Luźne takie rozmyślanie mnie naszło.
Pozdrawiam.
Magic
 
OP
OP
Robert Reschka

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.488 315 18
#63
@DRACULA Problem też jest w tym, że z IV epoki jest mało zdjęć i mało materiałów. Z czego zrobię wiernego Uacs'a z Ep IV? Jaki numer, do jakiej stacji był przydzielony. Obaj wiemy, kto siedzi na tonach tych informacji. Jak by ta inna firma robiła Uacs'a to by na bank był z epoki IV... Bez rzetelnych informacji nie zrobię Uacs'a z epoki IV. Mało będzie ortodoksów, którzy mi będą wytykali, co się nie zgadza?

Co do epoki IV od Schlesienmodelle można przyjąć prostą regułę:

Nie ma rzetelnego źródła pierwowzoru, nie ma modelu. Ja nic nie będę wymyślał.

Dlatego jestem tak bardzo wdzięczny Panu Krzysztofowi (@Młodzikowski) za informacje dotyczących wagonu 440V.

@Magic Ta opcja jest do przemyślenia :niepewny:

@Tomek M. Panie Tomku jest to inna perspektywa, której tak jeszcze nie widziałem. Dziękuje za naświetlenie. Przemyśle Epoke IV, ale zostaje problem z dokumentacją.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Robert Reschka

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.488 315 18
#66
Panie Robercie, tak czy siak akurat Pański projekt poza bocznym wspornikiem sygnałów bardziej moim zdaniem odpowiada ep.4 niż 5 i 6
Mea culpa. Wkleiłem nieprawidłowy wariant modelu CAD. Teraz lepiej? ;)
408S_Uacs_V2_01.jpg


Robert nie rób nam tego, że nie będzie IV epoki.
Heniek, jak się załatwi dokumentacje do Ep IV to będą modele Ep IV. Ja nie mam i nie wiem skąd dostać. No dobra wiem, gdzie jest, ale wiem, że nie dostanę :ROFL:
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.984 275 41
#67
. (...) wiem, gdzie jest, ale wiem, że nie dostanę :ROFL:
Uważam że powinno mimo wszystko dojść do rozmowy obu stron dla dobra obu stron -[ np. podzielenie projektów na przyszłość ] i rynku modelarskiego ...
Inaczej będzie ciągłe zagrożenie dla obecnych i przyszłych edycji Albert Model/PMR ze strony opracowań o wyższym poziomie technologicznym i ciągły stan niedostępności dokumentacji IV epoki dla Schlesienmodelle ...
A latka wszystkim lecą i nie sądzę żeby jedna firma była w stanie zagospodarować/wyemitować temat samych wagonów towarowych PKP nawet w 10 lat... Tematu starczy dla 2-3 firm [ Albert...,Schlesien...,Exact... ] :podstepny:
 
OP
OP
Robert Reschka

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.488 315 18
#68
@DRACULA Ja mogę co roku zrobić nowy zestaw wagonów towarowych. W następnym roku może nawet dwa jak w tym roku z Uacs'em nie zdążę, bo węglarka 408W w sumie jest opracowana. W wagony osobowe nie wchodzę, tą domenę zostawiam ROBO, skupiam się wyłącznie na wagonach towarowych.

Co do rozmów z inną partią. Ja zawsze byłem otwarty na rozmowy... tu się nic nie zmieniło. Ja też nie widzę zagrożenia dla firmy PMR robiąc wagon 408S. Miała być po nim węglarka 401W bo tego było 13K na torach. Właśnie przez PMR zmieniłem to na 408W.

Będę od 26.6 do 1.7 w Piotrkowie, więc do Łodzi tak daleko nie mam. Zresztą, Trybunały to też fajna impreza na rozmowy.
 

MateuszS

Aktywny użytkownik
Reakcje
266 53 2
#70
Witam,
Pewnie nikogo z tu obecnych nikogo nie zaskoczę ale na filmie malowanie ( jeśli można to tak określić ;-] ) innego przewoźnika niż Cemet.
No i typ wagonu inny...
Pozdrawiam
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.844 37 4
#71
Jeśli mowa o Qemetica, to póki co tylko turkusowe logo pojawiło się na gruszkach. Mi osobiście przypadł do gustu kolor taborowy. Odróżnia się od wszystkiego. Niedaleko Tczewa widziałem w składzie węglarki w takim właśnie nowym malowaniu.(y)
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.509 149 0
#74
Nie mogę dać lajka, ale powiem - super. :)
Mam jednak nadzieję, że w przypadku węglarek zaczniecie wypusty od V epoki (a nie od VI, jak w przypadku talbotów). Jeśli tak, to biorę już 2 zestawy po 3 węglarki. :)
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.579 61 1
#75
A ja powiem, że szkoda. Liczyłem na cemenciarki, szczególnie, że wszyscy wiemy jak wyglądają zakupy w przypadku jedynego dotąd producenta tych wagonów :ostrozny:

@Robert Reschka Co to znaczy 408Wa i 408Wb? W Atlasie wagonów towarowych widzę tylko sam typ 408W :niepewny:
 
Ostatnio edytowane:

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.760 8 0
#77

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
598 0 0
#78
Też tak mam ... Kliknij w przyznaną już ocenę, będzie dodana kolejna jako Twoja ...

To znaczy, że były budowane dwie odmiany tych wagonów - nic więcej ;) Różniły się wózkami ...
No, nie.

Nie budowane tylko przebudowane. Z tego co widzę fabrycznie budowano tylko 408W.
Wg poniższego dokumentu podwersje powstają poprzez przebudowę (od 2006 przez EKK)
i 408Wa mają tylko inny zawór (więc według mojej wiedzy nie-rozróżnialne)
a 408Wb zmieniono wózki naY25C zachowując dotychczasowy rozstaw wózków.

Atlas zasadniczo jest tak stary, że jeszcze nie brał ich pod uwagę.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.579 61 1
#79
@Robert Reschka To ja miałbym taki wniosek, jeżeli któryś z podtypów ma być pierwszy a nie dwa równolegle to by było super wypuścić model z wózkami 1XTa jako pierwszy - byłaby na pierwszy rzut oka widoczna różnica pomiędzy wagonami 408W a węglarkami od ROCO ;)
No, nie.
Atlas zasadniczo jest tak stary, że jeszcze nie brał ich pod uwagę.
Tego nie wiedziałem ale miło dowiedzieć się czegoś nowego :)
 

Podobne wątki