• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
Zastanawiam się nad kupieniem tego modelu, lecz nigdzie nie znalazłem Waszych opinii czy wybrać z dźwiękiem od ROCO czy jednak ESU Loksound.
Czy jest ktoś z Was który mógłby mi rozstrzygnąć dylemat? Zastanawiam się czy jest to 50/50%, czy jednak coś bardziej przewyższa i jest 70/30 % za jakąś z wersji?
Ja zamówiłem z fabrycznym dźwiękiem. Cena była dobra i odejdzie zabawa z montażem dekodera. Ale w chwili gdy zamawiałem cena modelu z DCC była prawie 100zł niższa niż teraz (zamówiłem jak tylko pojawił się w ofercie).
Nie wiem czy tak jest w przypadku Roco, ale gdy kupowałem modele PIKO bez dekoderów, chcąc dekodery dokupić kiedyś tam osobno, to się okazało, że gdy przyszło już je kupić, dekodery nie bardzo były dostępne (ale to był czas po pandemii) i cena wzrosła na tyle, że taniej wyszło by, gdyby loka zamówił od razu z dekoderem. Zauważyłem też, że niektóre modele np. ET21 od PIKO ma dedykowane miejsce na ich /pasujący/ głośnik. Nie wiem czy dało by radę zainstalować inny, a jeśli tak, to być może w miejsce na kondensator... Stąd wolę teraz kupować w komplecie z ich głośnikiem.
 

TSZ

Nowy użytkownik
Reakcje
16 3 0
Ja zamówiłem z fabrycznym dźwiękiem. Cena była dobra i odejdzie zabawa z montażem dekodera. Ale w chwili gdy zamawiałem cena modelu z DCC była prawie 100zł niższa niż teraz (zamówiłem jak tylko pojawił się w ofercie).
Nie wiem czy tak jest w przypadku Roco, ale gdy kupowałem modele PIKO bez dekoderów, chcąc dekodery dokupić kiedyś tam osobno, to się okazało, że gdy przyszło już je kupić, dekodery nie bardzo były dostępne (ale to był czas po pandemii) i cena wzrosła na tyle, że taniej wyszło by, gdyby loka zamówił od razu z dekoderem. Zauważyłem też, że niektóre modele np. ET21 od PIKO ma dedykowane miejsce na ich /pasujący/ głośnik. Nie wiem czy dało by radę zainstalować inny, a jeśli tak, to być może w miejsce na kondensator... Stąd wolę teraz kupować w komplecie z ich głośnikiem.
Raczej chodzi mi po głowie zamówienie ze znanego sklepu w Poznaniu, tam jest możliwość zamówienia z dźwiękiem od Roco lub z dźwiękiem na dekoderze ESU LokSound. https://shop.dcc24.eu/pl/index.php?...cate=&search_query=+Lokomotywa+parowa+Ty2+PKP
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.131 88 0
Można przesłuchać oba na yt i wybrać :)
Technicznie oba (ZIMO i ESU) są dobre, poleciłbym zarówno każdy z nich.
W przypadku modeli PIKO zwykłem zamawiać z dekoderem ESU montowanym przez sklep; ale Roco kupuję z fabrycznym, jeśli jest. Mam dźwięki Henninga w Ty2 oraz w kilku niemieckich parowozach i są wg mnie bardzo ładne.
 

TSZ

Nowy użytkownik
Reakcje
16 3 0
Można przesłuchać oba na yt i wybrać :)
Technicznie oba (ZIMO i ESU) są dobre, poleciłbym zarówno każdy z nich.
W przypadku modeli PIKO zwykłem zamawiać z dekoderem ESU montowanym przez sklep; ale Roco kupuję z fabrycznym, jeśli jest. Mam dźwięki Henninga w Ty2 oraz w kilku niemieckich parowozach i są wg mnie bardzo ładne.
Super dzięki za odpowiedź, no jak trochę inaczej dokonywałem wyborów i dlatego wolę zapytać, PIKO Zamawiam z fabrycznym ale te nowsze modele jak Pm2 i Tkt1 i ostatnio EU-46, tam są już te nowe dekodery PSD XP 5.1 w wersji 1.9.0 i tego co sam potwierdzam w moich modelach to jest bardzo dobra synchronizacja dźwięków do prędkości poruszania i hamowania, podobno esu i ich synchronizacja poprzez CV trochę się rozjeżdża, ale jest to do zaprogramowani i tez jest ok. Mam Roco ST44-199 z ESU Loksound w wersji 4.0 i tez jest super.
Byłem ciekaw jakie są za i przeciw, nie mam dużego doświadczenia z ZIMO.
Posłucham i dokonam wyboru. dzięki
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.423 27 1
ZIMO ma też moim zdaniem prostsze, lepsze możliwości regulacji płynności ruszania i jazdy, szczególnie na bardzo małych prędkościach.
Roco od dłuższego czasu montuje w swych modelach pełne wersje dekoderów ZIMO (kiedyś tak nie było).
Ja używam w większości dźwiękowych dekoderów ZIMO, starszej serii MX i nowej MS i jestem bardzo zadowolony.
Pewnie ZIMO MS450p16 będzie zainstalowany w nowej Ty2, więc powinno być dobrze.
TU PRÓBKA ZIMO 16bit DO BR52, choć Roco ma ponoć wgrywać nowy 16bit dźwięk od Henninga.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.460 148 0
Potwierdzam. W większości używam Zimo, bo mogłem ładnie wyregulować parametry CV tak, aby wszystkie modele, gdy ustawi im się na suwaku powiedzmy prędkość 80 km//h jechały z taką samą prędkością po moich torach. Jedynie w EN57 zostałem zmuszony ze względu na dźwięki zainstalować ESU i tu przez durną tablicę prędkości (nawet po jej ustawieniu punkt po punkcie na liniową) moje kible jeżdżą jako tako. Co prawa oba modele udało się zgrać tak, że ładnie jadą w dwuskładzie, ale z innymi modelami się nie zgrywają w sensie przyspieszania i hamowania...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.322 504 30
Ja do parowozów używam wyłącznie ESU, a to z jednego powodu: tylko ESU ma porządną funkcję jazdy wybiegiem (na "luzie"), bez wydmuchów. Parowóz wjeżdżający na stację i stający przy peronie, do samego końca jadący z otwartą przepustnicą i wydający odgłosy "puf, puf, puf" jest dla mnie nie do przyjęcia. Poza tym mam programator ESU, więc zmiana parametrów jest tu banalnie prosta - no ale to już druga sprawa, do Zimo też można programator kupić. Do diesli i elektryków czasem akceptuję Zimo, ale też wolę ESU.
z innymi modelami się nie zgrywają w sensie przyspieszania i hamowania...
Ale prawdziwe lokomotywy też mają różne charakterystyki rozruchu i hamowania, więc dlaczego ich modele miałyby jeździć tak samo?
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.423 27 1
Ja do parowozów używam wyłącznie ESU, a to z jednego powodu: tylko ESU ma porządną funkcję jazdy wybiegiem (na "luzie"), bez wydmuchów. Parowóz wjeżdżający na stację i stający przy peronie, do samego końca jadący z otwartą przepustnicą i wydający odgłosy "puf, puf, puf" jest dla mnie nie do przyjęcia.
Masz rację, że parowóz zwalniający i wydający dźwięki ciufania aż do zatrzymania jest nie do zaakceptowania. Ale...
Mam w Oko1 ZIMO MS450 z dźwiękami 16bit od Elvisa i też jedzie wybiegiem bardzo dobrze, również obciążenie jest uwzględnione.
Mam też jeden DigiSound dźwięk BR24/64 i też ładnie jedzie na wybiegu, choć oczywiście dźwięk jest ciut gorszy, bo 8 bitowy.
Jak napisałem, te dekodery powyżej przywołane z odpowiednimi planami dźwiękowymi spełniają ten wymóg.
Na dodatek jest regulacja synchronizacji obrotu kół z wydmuchami.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.460 148 0
Ale prawdziwe lokomotywy też mają różne charakterystyki rozruchu i hamowania, więc dlaczego ich modele miałyby jeździć tak samo?
Nie ma być tak samo. Ma być płynnie a nie skokowo. Pomimo ustawienia tej durnej krzywej w ESU za pomocą 100 punktów idealnie w linii prostej kibel z tym dekoderem nie przyspiesza i nie hamuje liniowo. W Zimo wystarczy krzywa 3 punktowa, gdzie środkowy punkt jest średnią arytmetyczną Vmin i Vmax i modele przyspieszają i zwalniają liniowo.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.322 504 30
Mam w Oko1 ZIMO MS450 z dźwiękami 16bit od Elvisa i też jedzie wybiegiem bardzo dobrze, również obciążenie jest uwzględnione.
Mam też jeden DigiSound dźwięk BR24/64 i też ładnie jedzie na wybiegu
Chętnie bym zobaczył i posłuchał tego Zimo. O "egzotycznych" dekoderach, jak ten DigiSound, się nie wypowiadam.
Co do synchronizacji wydmuchów z kołami, to w ESU da się to zrobić CV-kami, ale oczywiście najlepszy jest czujnik na osi.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.423 27 1
Ależ proszę bardzo. Tu film z ZIMO MS450 nagrany przez Elvisa.


A DigiSound nie jest wcale taki "egzotyczny"...:) Oczywiście, że to nie ZIMO i ma mniej możliwości regulacji, ale jeździ i "gra" dobrze.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.322 504 30
Doceniam, ale jakoś mnie ten filmik nie przekonuje, musiałbym zobaczyć jazdę wybiegiem na dłuższym odcinku. Tu parowóz zamyka przepustnicę i od razu hamuje, a ja chciałbym zobaczyć trochę więcej. Ja niestety nie zademonstruję swoich modeli z ESU, bo nie mam konta YouTube, a inaczej się nie da wrzucić filmu na forum.
 

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
613 18 5
W parowozach używam zimo ms i dzwięki od Alexandra Mayera tu przykład możliwości jazdy na wybiegu 10:54 min filmu. Mam wgrany ten dzwięk do TKt-1 od Piko i jestem z niego bardzo zadowolony. Pamiętać tylko trzeba że w projektach Pana Mayera aby zatrzymać lokomotywę musi być włączony F1
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.423 27 1
Ładnie, ładnie... No i jeszcze na końcu 17:05 dobrze słychać.

Dokręciłem dla Ciebie @Andrzej Harassek porównanie ZIMO MS450 Plux22 16bit. i DigiSound 5.1 Nem652 8bit.
Ruszanie, zatrzymanie, wybieg. W Oko1 silnik 5-biegunowy, w BR41 silnik 3-polowy.
(ja mam mocno ściszone dźwięki cefałkami)

 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.322 504 30
Dziękuję za te filmy, ale niestety, dalej mnie to nie przekonuje. Na ale ja jestem zatwardziałym zwolennikiem ESU (i Canona, tam sytuacja jest podobna: 80% fotografów to Canon i Nikon pół na pół, a reszta to inne), więc przekonanie mnie do Zimo będzie bardzo trudne. Mam parę lokomotyw spalinowych i elektrycznych (ale nigdy nie parowozów) z dekoderami dźwiękowymi Zimo, ale zawsze to była albo okazja, np. elektrowóz SBB Roco za 200 euro z fabrycznym dekoderem Zimo, albo konieczność, np. SU46 Wawricka, bo innych dekoderów nie montowali. Gdy tylko mam wybór, zawsze biorę ESU, m.in. dlatego, że dzięki programatorowi mogę sam je modyfikować. W parowozach z ESU mogę praktycznie bez zmiany prędkości "zamknąć przepustnicę" i jechać wybiegiem tak długo, jak chcę, a potem albo znowu jechać z wydmuchami, albo powoli zatrzymać - ale to wymaga pewnych modyfikacji schematu dźwiękowego (bez modyfikacji lekkie skręcenie pokrętła na manipulatorze powoduje przejście w jazdę wybiegiem, ale po kilku-kilkunastu sekundach wydmuchy wracają, o ile nie zacznie się hamować). Pytanie, czy taki efekt da się osiągnąć z dekoderami Zimo?
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.423 27 1
Gdy tylko mam wybór, zawsze biorę ESU, m.in. dlatego, że dzięki programatorowi mogę sam je modyfikować.
No jak masz programator kupiony, to całkowicie rozumiem Twoje przywiązanie do ESU.
Ja programatora nie mam żadnego, ale wspomagam się programem ZCS do dekoderów ZIMO.
Później ręcznie wprowadzam naniesione zmiany do dekoderów.
W parowozach z ESU mogę praktycznie bez zmiany prędkości "zamknąć przepustnicę" i jechać wybiegiem tak długo, jak chcę, a potem albo znowu jechać z wydmuchami, albo powoli zatrzymać - ale to wymaga pewnych modyfikacji schematu dźwiękowego (bez modyfikacji lekkie skręcenie pokrętła na manipulatorze powoduje przejście w jazdę wybiegiem, ale po kilku-kilkunastu sekundach wydmuchy wracają, o ile nie zacznie się hamować). Pytanie, czy taki efekt da się osiągnąć z dekoderami Zimo?
ZCS 2024-05-29 123513.jpg
Tak.
W powyższej sekcji programu ZCS można dostosować parametry dźwięku w powiązaniu z czasem, prędkością, obciążeniem i wybiegiem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.322 504 30
W powyższej sekcji programu ZCS można dostosować parametry dźwięku w powiązaniu z czasem, prędkością, obciążeniem i wybiegiem.
Nie za bardzo rozumiem ten obrazek nie znając programu i używanych tam określeń, ale nie widzę tam niczego o jeździe wybiegiem (po angielsku iddle - jałowy, bezczynny). Ale chętnie zobaczyłbym jak to działa w praktyce, jednak nie na filmie, a w realu.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.423 27 1
Rozumiem, że nie rozumiesz nie znając programu. Sam eksperymentuję i uczę się na błędach.
Masz rację też, że nie ma bezpośredniej regulacji wybiegu.
Osiąga się to regulacją kilku zmiennych w tej sekcji. Ale o Ty2 to jest temat, a nie o programie ZCS, więc może nie zaśmiecajmy...
 

iwan935

Nowy użytkownik
Reakcje
21 0 0
ZIMO ma też moim zdaniem prostsze, lepsze możliwości regulacji płynności ruszania i jazdy, szczególnie na bardzo małych prędkościach.
Roco od dłuższego czasu montuje w swych modelach pełne wersje dekoderów ZIMO (kiedyś tak nie było).
Ja używam w większości dźwiękowych dekoderów ZIMO, starszej serii MX i nowej MS i jestem bardzo zadowolony.
Pewnie ZIMO MS450p16 będzie zainstalowany w nowej Ty2, więc powinno być dobrze.
TU PRÓBKA ZIMO 16bit DO BR52, choć Roco ma ponoć wgrywać nowy 16bit dźwięk od Henninga.
Mi też programowanie i mapowanie dekoderów ZIMO udało się zrozumieć w ZCS, poprzez ZCS bardzo polubiłem te dekodery i zostały moim faworytem ;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki