• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.949 121 1

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.128 87 0
To chyba kupujemy zupełnie inne modele. U mnie w każdej lokomotywie są oddzielnie włączane reflektory i końcówki. W niektórych starszych wymagało to programowania, ale od pewnego czasu wszędzie jest tak ustawione fabrycznie.
W takim razie mam zacofaną wiedzę w tym temacie. Dzięki za info.
Wiesz, ja też nie pamiętam dziejów każdego modelu - może część była wyposażona w dekodery od DCC24, a część przeprogramowana przeze mnie. Ale kupiona daaawno temu u Puernera jedna z pierwszych ET22 z PIKO-wskim dekoderem 4.1s miała możliwość wyłączenia wszelkich świateł na wybranym czole, czyli w miejscu, gdzie jest doczepiony skład. O tyle lepsze, że ciągniesz pociąg, świecisz reflektory z przodu, a końcówek od strony pociągu nie ma. Zatrzymujesz, zmieniasz kierunek, pchasz pociąg - czary mary, od strony pociągu nie świecą reflektory, a drugie czoło świeci czerwonymi końcówkami. To jest wygodniejsze, niż osobne sterowanie końcówkami.

Bodajże w SU46 musiałem zaprogramować coś w dekoderze, żeby uzyskać osobne końcówki, i nawet dzieliłem się na forum sekwencją zmian CV.
W modelach DR z fabrycznymi dekoderami PIKO, które kupowałem w ostatnich 10 latach, końcówki zdecydowanie były osobno włączane.
W Pm2 i ET21 też tak mam, przy czym dekoder jest od DCC24, ale elektronika modeli musiała to umożliwiać.

W Ty2 (ani w ST44) od Roco ten problem nie istnieje, bo są tylko białe reflektory :D

Reasumując, nie kojarzę w ostatnich latach sprzedawanego modelu, w którym elektronika nie umożliwia osobnego sterowania końcówkami; niestety, nie w każdym jest możliwe sterowanie osobno prawym i lewym reflektorem, co zaprzepaszcza bezinwazyjne zrobienie wszystkich sygnałów PKP.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.112 55 1
Fabrycznie mogły mieć całe czerwone. Ja pamiętam parowozy Ty2 u schyłku tej serii ale jeszcze kiedy robiono im naprawy i po naprawach wychodziły mając czerwone tylko dekle. Walec zbiornika był czarny. Tak więc pewnie ktoś kto będzie chciał mieć model jak z fabryki wykorzysta dostarczone przez Roco czerwone zbiorniki, jak ktoś tak jak ja będzie chciał mieć model z późnego okresu eksploatacji to pomaluje sobie same dekle. Niektóre maszyny jeździły z całymi czarnymi zbiornikami. Swoją drogą nigdzie nie widziałem zdjęć Ty2-697 z planowej eksploatacji więc można tylko domniemywać jak mógł wyglądać. Może ktoś posiada takie zdjęcia i się podzieli, chętnie zobaczę.
Zdjęcie z początku wątku:
IMG_20240705_005217.jpg
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.698 15 0
W moim egzemplarzu ledy są białe ciepłe.
Nie wyglądają źle, świecą całkiem przyjemnie:
IMG_4879.jpg IMG_4911.jpg

Natomiast mam z nimi problem.
Po wyłączeniu oświetlenia, reflektory jedynie przygasają, wyłączają się dopiero po około 10 sekundach, jakby kondensator podtrzymywał im zasilanie.
A podczas jazdy lub postoju, zapalają się same, gasną, bądź mrugają.
Tak to wygląda po zapaleniu i zgaszeniu świateł:

Naprawa średnia: 31.5.73 ZNTK Piła
IMG_4928.jpg
 

Jacek 26

Nowy użytkownik
Reakcje
14 0 0
Ja mam pytanie do was Szanowni Koledzy i koleżanki modelarzy czy zauważyliście że roco również zrobiło śmiech na sali jeśli chodzi o światła manewrowe dali wersję niemiecka a niż w wersji polskiej czyli jedna lampa prawa z przodu i z tyłu.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 15 1
Mój nieco podrasowany egzemplarz :)

Przerobiłem przedni pomost tak by blacha zaczynała się na końcu belki zderzakowej. Do tego pomalowałem kilka detali na czerwono. W najbliższym czasie postaram się trochę spatynować model by nie był taki cukierkowy.

Czy ktoś orientuje się pod jakim F jest generator dymu? Niestety nie dostałem rozpiski funkcji wraz z modelem.

20240719_191716.jpg
20240719_191743.jpg
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Mój nieco podrasowany egzemplarz :)

Przerobiłem przedni pomost tak by blacha zaczynała się na końcu belki zderzakowej. Do tego pomalowałem kilka detali na czerwono. W najbliższym czasie postaram się trochę spatynować model by nie był taki cukierkowy.

Czy ktoś orientuje się pod jakim F jest generator dymu? Niestety nie dostałem rozpiski funkcji wraz z modelem.

Zobacz załącznik 1065135 Zobacz załącznik 1065136
Prawidlową podporę już otrzymałeś ze sklepu, czy miałeś wcześniej? Pytam bo widzę, że zbiorniki już przelożyleś.
 

JSz

Użytkownik
Reakcje
179 11 0
Chciałbym nieco sprostować nazewnictwo jakie jest używane w stosunku do zbiorników/ka powietrznych/jego , nie składają się one z powierzchni walcowej i dekli tylko z PŁASZCZA i DENNIC , wiem co piszę bo zajmuję się mi.n wymianą i zamawianiem tychże do taboru kolejowego eksploatowanego na mojej kolei ( wąskotorowej).
 

Jacek 26

Nowy użytkownik
Reakcje
14 0 0
Chciałbym nieco sprostować nazewnictwo jakie jest używane w stosunku do zbiorników/ka powietrznych/jego , nie składają się one z powierzchni walcowej i dekli tylko z PŁASZCZA i DENNIC , wiem co piszę bo zajmuję się mi.n wymianą i zamawianiem tychże do taboru kolejowego eksploatowanego na mojej kolei ( wąskotorowej).
o widzę że też kolega po fachu a na jakiej kolei wąskotorowej Pan robi jeśli można wiedzieć :)
 

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
613 18 5
To ja od siebie dorzucę-przerobione oświetlenie, każde światło pod oddzielnym wyjściem, oświetlenie kabiny i figurki, pomalowane zbiorniki i przeniesione w odpowiednie miejsce. Fotka na szybko jutro więcej bo mam dosyć po całym dniu grzebania. Czołowe światła są na jednym światłowodzie co bardzo utrudniło przeróbkę. Ledy ciepłe białe.
 

Załączniki

@Majki

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Mój nieco podrasowany egzemplarz :)

Przerobiłem przedni pomost tak by blacha zaczynała się na końcu belki zderzakowej. Do tego pomalowałem kilka detali na czerwono. W najbliższym czasie postaram się trochę spatynować model by nie był taki cukierkowy.

Czy ktoś orientuje się pod jakim F jest generator dymu? Niestety nie dostałem rozpiski funkcji wraz z modelem.

Zobacz załącznik 1065135 Zobacz załącznik 1065136
Generator Dymu jest pod F4. Na pewno nie masz rozpiski? U mnie rozpiska była pod gąbkami. Musiałem wybebeszyć całe pudełko bo też myśałem, że nie mam tej rozpiski. PS. Fajne mody :)
 

Abrams

Użytkownik
Reakcje
57 0 0
Chwilka o opisie najnowszego modelu parowozu Ty2 ze strony Modelmanii - skądinąd bardzo lubianego przeze mnie sklepu... opisie powstałym - mam nadzieję - w efekcie tłumaczenia automatycznego, bo jeśli inaczej, no to...?
Poniżej opis oryginalny (!) z podaną datą naprawy średniej, tutaj OK, ale.... "odśnieżarka kolejowa z zaokrąglonymi tablicami zgarniającymi" - niezłe, niezłe, lecz dalej jeszcze lepiej: "W eksploatacji były parowozy serii Ty2 PKP z 1942 r. Są to lokomotywy bojowe niemieckiej Reichsbahn klasy 52
Hmm.. bojowe...
....a to jest lokomotywa budowy wojennej - takie nazewnictwo jest bardziej poprawne;

A tutaj wspomniany opis oryginalny ze strony MM:

Model gotowy, nie wymaga sklejania ani malowania.
■ Konsendator poprawiający płynność jazdy.

Lokomotywa parowa Ty2 (ex DRB BR 52) Polskich Kolei Państwowych.
Wariant formy!
Aktualizacja!
Napęd na dwóch osiach tendru oraz poprzez wał kardana na wszystkich pięciu osiach napędowych lokomotywy.< br>■ Z dwiema dużymi lampami z przodu i z tyłu tendru
■ Generator i osuszacz powietrza z separatorem oleju przymocowanym do lewego obwodu
■ Odśnieżarka kolejowa z zaokrąglonymi tablicami zgarniającymi
■ Autentyczny, owiewki zaokrąglone wewnętrznie
■ Po raz pierwszy z dekoderem dźwięku PluX16
■ Z21 - Dostępna kabina maszynisty
■ Możliwość doposażenia generatora dymu
W eksploatacji były parowozy serii Ty2 PKP z 1942 r. Są to lokomotywy bojowe niemieckiej Reichsbahn klasy 52. Po II wojnie światowej w PKP pozostało 1207 lokomotyw tej serii. Do końca trakcji parowej Ty2 była największą serią lokomotyw w Polsce. Do dziś zachowało się kilka lokomotyw tej serii.

Naprawa średnia, 31.5.73, ZNTK Piła
DOKP Warszawa, Lokomotywnia Sierpc
 

kovalsky

Aktywny użytkownik
Reakcje
385 20 1
Mój nieco podrasowany egzemplarz :)

Przerobiłem przedni pomost tak by blacha zaczynała się na końcu belki zderzakowej. Do tego pomalowałem kilka detali na czerwono. W najbliższym czasie postaram się trochę spatynować model by nie był taki cukierkowy.

Czy ktoś orientuje się pod jakim F jest generator dymu? Niestety nie dostałem rozpiski funkcji wraz z modelem.
Której farby użyłeś Kolego do malowanek? Podaj proszę firmę i nr.kat.
Dzięki.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki