• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

@Majki

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Czyli dobrze rozumiem, że ten model pozbawiony jest "aktywnych" czerwonych świateł?
Mi się nie udało ich uaktywnić. Jutro się pobawię dłużej. Udało mi się za to włączyć białe światła jednocześnie z obu stron... być może powinny świecić te czerwone ale u mnie tak się nie dzieje. Raczej nie jest to zgodne z E1 ;)
 

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 8 0
Ja już swojego dziś odebrałem (DC z dźwiękiem). Mam zamontowaną blachę pod kotłem przez sklep (MK Bydgoszcz), zbiorniki w starym, złym miejscu. Jeśli ROCO będzie dosyłało zbiorniki to fajnie. Jutro zapytam się w sklepie jak to ma wyglądać. Na szybko się pobawiłem funkcjami i zastanawiają mnie tylko te polskie światła. Niby są to polskie wiadra ale światło czerwone jest tylko czerwoną kropką, która nie świeci. Dziwnie to wygląda. Nie pamiętam już za bardzo czasów kiedy parowozy królowały na polskich torach i czy to były może tylko jakieś odblaski? Dodatkowo można włączyć białe światła w obu kierunkach.... czyli jadąc np. tendrem do przodu palą się białe światła na tendrze i przy kotle. Tak ma być? :)
Kluczem do odpowiedzi na Twoje pytania jest: To jest parowóz na bazie modelu (parowozu) niemieckiego a więc: - Światłowody w czołownicy są przystosowane do niemieckich latarni a te nie miały świateł czerwonych (małym pocieszeniem jest to, że na PKP w tych latach w dzień parowozy jeździły bez świateł). Drugie pytanie - światła z obu stron oznaczają jazdę manewrową i też to jest oświetlenie według przepisów niemieckich. W Polsce byłoby po jednym świetle z przodu i z tyłu. Ciekawe jak z dźwiękami, czy jest polska wysokotonowa gwizdawka? A i jeszcze jedno jak masz tryb manewrowy to są też inne prędkości jazdy zaprogramowane.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
Co do świateł, to:
1. Nie znam modelu parowozu Roco, w którym byłyby czerwone światła - i może lepiej, niż gdyby miały się świecić z tyłu cały czas, także przy jeździe ze składem.
2. W parowozach niemieckich nie było oddzielnych czerwonych świateł. W razie potrzeby na latarnie zakładano czerwone filtry i w ten sposób uzyskiwano czerwone światło na tyle parowozu jadącego luzem. To, że na PKP dawniej w dzień w ogóle nie stosowano świateł z przodu nie ma tu akurat większego znaczenia.
3. Światła manewrowe według polskiego E 1 można w modelu zrobić, jeżeli lewe i prawe reflektory są oświetlane osobnymi LED-ami (niezależnie od tego, czy przez światłowody, czy LED-y byłyby w samych reflektorach), a obwody świateł lewych i prawych da się rozdzielić - jak jest w najnowszym modelu Ty2 Roco, swojego jeszcze nie odebrałem.

A ze sklepu, w którym zamówiłem ten model właśnie dostałem informację, mogę model odebrać z założoną tylko blachą pod dymnicą, albo poczekać aż zostaną dosłane zbiorniki i podpórka pomostu. Jeżeli odbiorę teraz, zbiorniki mogą być założone jak dostarczę model do sklepu. Na razie jestem poza domem, więc i tak nie mam możliwości odebrania modelu, więc jeszcze chwilę się wstrzymam z decyzją. Tak że jednak Roco stara się jakoś wyjść z tej sytuacji.
 

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
613 18 5
Właśnie jestem po montażu dekodera Zimo Ms-22pin (model jest na 16pin).Do montażu głośników w miejsce przewidzianym przez producenta potrzebna jest specjalna płytka. Ledy są zimne białe ,nie ma rozdzielenia palą się dwa jednocześnie na jednym rezystorze. Przerobienie na oświetlenie manewrowe nie jest trudne -trzeba zastąpić tylko płytkę producenta na własną-przy okazji wstawić ciepłe ledy .Dziś tylko zamontowałem dekoder- oświetleniem zajmę się przy wymianie zbiorników. W Roco nigdy nie było rozdzielone światło na prawe i lewe.I tak jest w tym modelu. Przyłączenie głośnika jest w tendrze gniazdo 2pinowe przewody nad ołtarzykiem jest specjalny otwór.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
No ja myślę że pierwsze po konwersji pójdą na półkę w sklepie
Trochę śmiesznie brzmi słowo "konwersja" w aspekcie poprawiania fabryki do staniu takiego, jak był zapowiadany :)
Zdziwienie że nie ma czerwonych świateł-dawno tak się uśmiałem- Parowóz Roco i światła czerwone. Bu ha ha
Generalnie jest tak, jak z ich "Gagarinem" PKP. Tam też były zamarkowane czerwone.

Uważam jak kolega @Andrzej Harassek , że czerwone mają sens jeśli da się je wyłączyć. Idiotycznie wyglądają bowiem, gdy świecą się za lokomotywą ciągnącą pociąg. Naprzemienne mają sens podczas jazdy luzakiem, ale oczywiście lepiej gdyby dało się je oddzielnie wyłączyć/włączyć.
Niby mamy taką elektronizację, a jeszcze nikt tego generalnie fabrycznie nie umożliwia.... słabe to, szczególnie w kontekście obecnych cen.
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.131 88 0
Uważam jak kolega @Andrzej Harassek , że czerwone mają sens jeśli da się je wyłączyć. Idiotycznie wyglądają bowiem, gdy świecą się za lokomotywą ciągnącą pociąg. Naprzemienne mają sens podczas jazdy luzakiem, ale oczywiście lepiej gdyby dało się je oddzielnie wyłączyć/włączyć.
Niby mamy taką elektronizację, a jeszcze nikt tego generalnie fabrycznie nie umożliwia.... słabe to, szczególnie w kontekście obecnych cen.
To chyba kupujemy zupełnie inne modele. U mnie w każdej lokomotywie są oddzielnie włączane reflektory i końcówki. W niektórych starszych wymagało to programowania, ale od pewnego czasu wszędzie jest tak ustawione fabrycznie.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
To chyba kupujemy zupełnie inne modele. U mnie w każdej lokomotywie są oddzielnie włączane reflektory i końcówki. W niektórych starszych wymagało to programowania, ale od pewnego czasu wszędzie jest tak ustawione fabrycznie.
W takim razie mam zacofaną wiedzę w tym temacie. Dzięki za info.
Tak ale poszli na łatwiznę i dosłali tylko wspornik.
Można się było tego spodziewać, tak samo zresztą jak tego, że do dosyłanego wspornika nie dołączą pędzelka i czerwonej farbki :) Myślenie tam jest takie: "Mata zbiorniki, to se przełóżta, a jak kolorek nie pasuje to se kupta farbki i se pomalujta".
 
Ostatnio edytowane:

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 15 1
Ale czy te zbiorniki nie miały być zgodnie z tym co pisano kilka postów wcześniej czerwone?

Powinny i według informacji na stronie Świata Modeli Rybnik będą jak tylko Roco je wyprodukuje. Jednak tutaj zwrócę uwagę na taki szczegół, że w rzeczywistości bardzo rzadko się zdarzało w serii Ty2 by cały zbiornik był malowany na czerwono. Zazwyczaj malowano tylko powierzchnię "dekli" zbiornika, które widoczne są z boku parowozu. Mój Ty2 już przechodzi proces ich malowania. Cały walec pozostaje czarny.

W samym parowozie pokusiłem się jeszcze o pomalowanie zgarniaczy na czerwono oraz kilku innych detali. Jak model będzie gotowy to wrzucę tu zdjęcie.
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
226 11 2
Jednak tutaj zwrócę uwagę na taki szczegół, że w rzeczywistości bardzo rzadko się zdarzało w serii Ty2 by cały zbiornik był malowany na czerwono. Zazwyczaj malowano tylko powierzchnię "dekli" zbiornika, które widoczne są z boku parowozu. Mój Ty2 już przechodzi proces ich malowania. Cały walec pozostaje czarny.
A może jednak całe czerwone? Tylko podczas eksploatacji ubrudzone. Szmatą można było sięgnąć tylko dekli. Dlatego były czyste i ciągle czerwone.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 15 1
A może jednak całe czerwone? Tylko podczas eksploatacji ubrudzone. Szmatą można było sięgnąć tylko dekli. Dlatego były czyste i ciągle czerwone.
Fabrycznie mogły mieć całe czerwone. Ja pamiętam parowozy Ty2 u schyłku tej serii ale jeszcze kiedy robiono im naprawy i po naprawach wychodziły mając czerwone tylko dekle. Walec zbiornika był czarny. Tak więc pewnie ktoś kto będzie chciał mieć model jak z fabryki wykorzysta dostarczone przez Roco czerwone zbiorniki, jak ktoś tak jak ja będzie chciał mieć model z późnego okresu eksploatacji to pomaluje sobie same dekle. Niektóre maszyny jeździły z całymi czarnymi zbiornikami. Swoją drogą nigdzie nie widziałem zdjęć Ty2-697 z planowej eksploatacji więc można tylko domniemywać jak mógł wyglądać. Może ktoś posiada takie zdjęcia i się podzieli, chętnie zobaczę.
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
226 11 2
No to chyba faktycznie trudno jednoznacznie stwierdzić. Każdy ZNTK robił po swojemu. Ja pamiętam tylko czasy piły i Gniezna oraz Ty2 z rodzinnego Wolsztyna. Zbiorniki wychodziły generalnie czerwone a ropowało się tylko dekle. Sam się kilka razy załapałem jako napalony nastolatek.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki