Dokładnie tak. Jeśli chodzi o wagony, to trumienki pojawiły się najpierw jedynie na papugach, a dopiero po kilku latach na pozostałych wagonach.
Warto jednak zauważyć, że pierwsze próby zastosowania trumienki w logo PKP miały miejsce dużo wcześniej. Osobiście logo PKP w trumience pierwszy raz w życiu zobaczyłem na jakichś wydawnictwach reklamowych PKP z początku lat 80. (skrócony rozkład jazdy pociągów - odjazdy i przyjazdy dla największych stacji w Trójmieście). A na taborze, na początku lat 90 - na czołach czerwono kremowych EN57 i EN71 obsługujących ówczesne pociągi InterRegio w relacji Gdynia - Elbląg i Gdynia - Słupsk.
Wracając do tematu wątku, modele wagonów typu 112Ag Robo to świetna baza do produkcji modeli wagonów typu 104Af. Wagony konstrukcyjnie różniły się bardzo nieznacznie, więc w zasadzie nie są potrzebne żadne przeróbki pudeł dotychczasowych modeli.
Różnice występują oczywiście we wnętrzu (Robert już je zmodyfikował w pokazanych modelach wagonów 1/2 klasy) oraz w malaturze.
Wagony typu 104Af zakończyły swój żywot na polskich torach około 2000 roku, czyli po około 22 latach eksploatacji, w związku z czym występowały jedynie na przestrzeni dwóch epok modelarskich, tj. IV i V i w dwóch (zasadniczo) wersjach malowania, tj. oliwkowej (z szarym lub oliwkowym dachem) oraz czerwono-zielonej z kremowym pasem podokiennym i szarym dachem. W tym drugim malowaniu linia podziału części zielonej i czerwonej przebiegała pionowo, a żółty pas nad oknami 1 klasy urywał się na tej linii nie zmieniając kierunku.
Inaczej było w wagonach 1/2 klasy typu 112At powstałych w latach 2003-2004 (Kris - dzięki za sprostowanie) w wyniku przebudowy jedynek typów 112Am i 112Ar. Tam żółty pas schodził skośnie do dołu pudła, stanowiąc jednocześnie ukośną linię podziału części czerwonej i zielonej wagonu. Te wagony jednak konstrukcyjnie różnią się od typu 112Ag na tyle mocno (co w dużym skrócie opisałem kilka postów wyżej), że model tego wagonu nie powinien być brany pod uwagę jako baza do przeróbki polegającej głównie na przemalowaniu pudła.