• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

robo

Znany użytkownik
Reakcje
642 11 6
Wagony z Wrocławia (dawnego województwa wrocławskiego) będą na pewno.
Modele Y ków dla Węgier różnią się skrzynią akumulatorową oraz wybiórczo przełączającą. Reszta prawdopodobnie jest bez zmian.
Pozwolę sobie wkleić zdjęcie Ryszarda Piecha ze strony inforail.com Jest tam artykuł odnośnie polskich Y-ków na Węgrzech (a ściślej o ich modernizacji)
http://inforail.pl/zmodernizowane-wagony-mav-start-produkcji-polskiej_more_61017.html#
Niestety moje zdjęcia Y-ków z Węgier gdzieś się zapodziały na jednej z partycji komputerów.
MAV y.jpg
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
474 69 32
Robercie, z całym szacunkiem dla Twojej twórczości ale .... dlaczego akurat malowanie przewoznika węgierskiego ?? Bedziesz miał zbyt ? Czyżby temat IV-to epokowych modeli gdzies przepadł ?? Co z oliwka, jakże charakterystyczna dla kolei PKP która królowała przez dlługie lata na polskisz szlakach? Bedzie cos w ten deseń?
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Robercie, z całym szacunkiem dla Twojej twórczości ale .... dlaczego akurat malowanie przewoznika węgierskiego ?? Bedziesz miał zbyt ? Czyżby temat IV-to epokowych modeli gdzies przepadł ?? Co z oliwka, jakże charakterystyczna dla kolei PKP która królowała przez dlługie lata na polskisz szlakach? Bedzie cos w ten deseń?
Cofnij się 5 postów wstecz i przeczytaj jeszcze raz... tylko uważnie. Przyłóż się!
;)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.061 387 20
Ja to zrozumiałem tak:
1) malowanie TLK +wznowienie ICC
2) czerwono kremowe ep.VI
3) oliwki IV ep
4) kremowo czerwone ep.V
5) Węgry
Chyba nic nie zostanie pominięte, każdy coś znajdzie dla siebie... :)
Przepraszam, że wtrącę, ale kolega @Bipa966 pytał o wagony z epoki IV (dla uściślenia - czwartej), a Ty kolego @KAROLeski2 pouczasz go o poprawnym czytaniu??? Przecież w poście kolegi @robo nie ma nic napisane o wagonach z epoki IV, jest tylko napisane o wagonach ciemno oliwkowych z epoki piątej. Poniżej cytat z tego postu:
Następnie pojawią się wagony w malowaniu ciemno oliwkowym oraz kremowo czerwonym w epoce V.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.892 57 5
Mnie zastanawia dlaczego producenci i importerzy unikają ep.IV ,zdjęcia są ,dokumentacje chyba też. O co chodzi??? Pytanie można by zadać w każdym temacie dotyczącym polskich modeli.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Dwa krótkie pytanka:
1. Czy te wagony MAV będzie można użyć do jakiegoś polskiego pociągu międzynarodowego z epoki 5?
2. Ile w ogóle planowanych jest wagonów w malowaniu TLK 2 klasy. Pytam, bo chcę złożyć skład wyłącznie z wagonów w tym malowaniu.
 
OP
OP
Michał_P

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Robercie, z całym szacunkiem dla Twojej twórczości ale .... dlaczego akurat malowanie przewoznika węgierskiego ?? Bedziesz miał zbyt ?
Skąd to zdziwienie? Polskie igreki to nadal stały element krajobrazu węgierskiej kolei a tamtejszy rynek od dawna oferuje odpowiednie modele lokomotyw w rozsądnych cenach. Serie V43, V63, M41, M61, M62...
Nawet w Polsce znajdzie się sporo osób, którym bliższe sercu jest klasyczne szaro-niebieskie malowanie bratanków, niż jakieś teelki czy pice.
 

robo

Znany użytkownik
Reakcje
642 11 6
Epoki IV nie unikam. Plan wydawniczy wagonów zaczęliśmy od epoki VI ponieważ jest ona na czasie i można obecnie spotkać te wagony na torach. W następnej kolejności będzie epoka IV oraz V i będą wychodziły wagony w tych epokach. Z czasem znowu powróci się do epoki VI. Nie można wydać wszystkiego na raz albo skakać z epoki na epokę ponieważ będzie nieporządek. Jest tak dużo odmian, malowań oraz stacji macierzystych, że trzeba trzymać się opracowanego wcześniej schematu.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Dziękuję Panie Robercie (@Robo) za podane informacje, jednakże cały czas nie mogę uzyskać od Pana informacji czy będę w stanie (wiadomo że chodzi o bliższą lub dalszą przyszłość) z wagonów produkowanych przez Pana firmę złożyć skład w barwach TLK składający się z wagonów 1 klasy (ilość 1-2 sztuki) i 2 klasy (ilość 4-5 wagonów) posiadających różne numery inwentarzowe. Z góry dziękuję za odpowiedź.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.061 387 20
Zapytam kolegę @robo, czy jest możliwość zrobienia czegoś w podobie do tego co zrobiła np. firma Kato. Ona dodała do modeli wagonów (np Amtracka) tzw. suche kalki z różnymi numerami, tak by użytkownik zdecydował jakie numery ma mieć wagon. Jeśli byłoby to możliwe, to ułatwiłoby sprzedaż wagonów, bo kupujący mógłby w jednym czasie kupić sobie pełny skład wagonów i ponaklejać numery tak, by mieć każdy wagon z innym numerem.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
W związku z pojawieniem się wagonów w malowaniu TLK po raz kolejny zwracam się do Pana @robo o udzielnie informacji czy planowane są jeszcze jakieś wagony 1 klasy w malowaniu TLK. Jeśli nie chce Pan udzielić takiej informacji to bardzo proszę o wyartykułowanie tego.
 

Podobne wątki