• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.135 129 19
Tylko czy z oświetleniem czy bez?
Jeżeli chciałbym mieć oświetlenie, to pewnie zdecydowałbym się na wersję bez oświetlenia i dokupił płytki z wbudowanym dekoderem od @Kamilb - ostatnio montowałem w "Bonanzach", będę jeszcze montował w dwóch "Bipach" oraz kilku "Y-kach" PIKO. Jeśli nie zależy Ci na sterowaniu oświetleniem przy pomocy dekodera lub nie chcesz się "bawić" w samodzielny montaż oświetlenia i przy okazji pracę nad wnętrzem, to możesz kupić wersję z fabrycznie zamontowanym oświetleniem - w razie czego można je wyłączyć przy użyciu magnesu (w "magicznej różdżce").
 
Reakcje
110 25 2
To model z najnowszej edycji - rzeczywiście, jest dzielone okno - super, że zadbano o ten detal (y) ! Wcześniej takich modeli nie było, a nowym jeszcze nie zdążyłem się przyjrzeć, ale widocznie muszę się nimi zainteresować - udało mi się kupić warszawską SP45-082 (PIKO 96305) z IV epoki (prod. 09.1973), więc będą pasować jak ulał :) . Przydało by się jeszcze ustalić na jakim połączeniu można było spotkać taki skład i co jeszcze byłoby potrzebne do jego odwzorowania, dwzorowania IV-odejrzewam, że kuszetka i 3 wagony 2 klasy to zdecydowanie za mało na realistyczne oepokowego pociągu pośpiesznego z lata 1976 roku.

Wpadła mi jeszcze jedna myśl - PIKO wyprodukowało modele wagonów jeżdżących w pociągu D 244 relacji Brześć - Kolonia - może właśnie modele warszawskich Y-ków od ROBO mogłyby posłużyć jako polska część składu tego pociągu? Może dysponuje ktoś informacją, jak wyglądało zestawienie pociągu na odcinku Warszawa - Berlin?
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
524 58 11
Ciekaw jestem, czy któryś z producentów (oby Robo) zrobi formę z otwartymi oknami przedziałów i korytarza, jak w starych Schichtach.... :)
To fajny pomysł i mozna by go uprościć i namówić ROBO aby zamówił partie okien "uchylonych" i dołączał do każdego modelu powiedzmy po 2 jako gratis . Podejrzewam ze koszt minimalny i mógłby po połowie podzielić pomiędzy siebie i Nabywcę w cenie x zł podwyżki na modelu. Sprawny modelarz wymieni okno w 3 minuty, bardziej sprawny zrobi to tak, że go nie zniszczy i kiedy się znudzi będzie mógł wrócić z poprzednim. Wdzięcznośc fanów ROBO dozgonna. I tak dołączają mnóstwo elementów rzadko wykorzystywanych przez "jeżdżących" modelarzy/kolekcjonerów. ROBO nie ponosi ryzyka, że pomysł może się nie przyjąć i wagony z oknami uchylonymi nie będa szły. Jak ktoś będzie chciał mieć cały skład uchylony to zawsze może miec opcję dokupienia. Generalnie marketingowo strzał w dziesiątkę. Sam chętnie umieściłbym pasażera z reką z papierosem na zewnątrz na korzytarzu. :)
 
Reakcje
110 25 2
Które podtypy "Y-ków" wyjeżdżały z fabryki w 1971 roku już z pełnymi oknami w drzwiach wejściowych? Pomijam fakt, że epoka IVa zaczyna się w 1968 roku i bardziej typowym dla tej epoki byłby wagon z dzielonym oknem w drzwiach wejściowych. Z resztą na fotografiach z lat późniejszych też takie wagony są, więc tak szybko nie zniknęły/nie wymieniono im okien przy pierwszej okazji.
Czy w latach 1975- 1980 wagony "Y" miały dachy malowane na "oliwkowy kolor" , a ramy okien srebrne ? Mam wątpliwosci . Modele wagonów "Odry" z tego samego okresu mają ramy okien "zlote".
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
Skoro poc 1621 odjezdżal np w 1968 r z Warszawy Głównej do Bogatyni i Lubania Śląskiego to wagony z ???
Z innej bajki: w 1968 roku wagonów 111Ab i 111Ac jeszcze na świecie nie było.

Tak, ale czy w tych składach jeździły wagony ze Szczęśliwic czy z Grochowa?
Generalnie składy startujące ze Wschodniej wystawiał Grochów, Zachodnia/Gdańska/Główna to Szczęśliwice.
Zatem o ile stwierdzenie z opisu modeli:
Warszawskie wagony można było znaleźć w prawie każdym zakątku Polski
jest prawdziwe, to biorąc pod uwagę przydział do Szczęśliwic, wiele z tych zakątków można wykluczyć.
 
Reakcje
110 25 2
Z innej bajki: w 1968 roku wagonów 111Ab i 111Ac jeszcze na świecie nie było.


Generalnie składy startujące ze Wschodniej wystawiał Grochów, Zachodnia/Gdańska/Główna to Szczęśliwice.
Zatem o ile stwierdzenie z opisu modeli: jest prawdziwe, to biorąc pod uwagę przydział do Szczęśliwic, wiele z tych zakątków można wykluczyć.
To jakiego typu były to wagony "Y" w latach w/w ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
To jakiego typu były to wagony "Y" w latach w/w ?
W "Katalogu wagonów osobowych" wydanym przez Ministerstwo Komunikacji w 1974 roku są pokazane wagony standardu Y typu 104Ac (1/2 kl.) budowane w latach 1965-67, 111A (2 kl.) budowane w latach 1969-73, 112Ad (1 kl., 1967-69) i 110Aa (kuszetka), budowane od 1972 roku. Na zdjęciach wszystkich wagonów wyraźnie widać w drzwiach okna dzielone w metalowej ramie. Tak więc można przyjąć, że wszystkie te typy jeździły w składach w pierwszej połowie lat 70. XX wieku, czyli w epoce IVa. Nie wiem jednak, od kiedy zmieniono konstrukcję okien i zaczęto montować okna stałe w gumowej uszczelce i czy miało to miejsce jeszcze w epoce IVa, czy później i czy dotyczyło to wymienionych typów, czy dopiero kolejnych, wprowadzanych do produkcji później.
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 11 9
Z innej bajki: w 1968 roku wagonów 111Ab i 111Ac jeszcze na świecie nie było.


Generalnie składy startujące ze Wschodniej wystawiał Grochów, Zachodnia/Gdańska/Główna to Szczęśliwice.
Zatem o ile stwierdzenie z opisu modeli: jest prawdziwe, to biorąc pod uwagę przydział do Szczęśliwic, wiele z tych zakątków można wykluczyć.
Trzeba tez pamiętać były pociągi kończące bieg na dworcu wschodnim ,następnie przez gdański i kolej obwodową udawał się na Szczęliwice.
 

Podobne wątki