• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.132 88 0
w wagonach przedziałowych DCC jest dużą wartością dodaną
Ostatnio montuję wielofunkcyjne listwy tylko w sypialnych/kuszetkach (Twoje ciągle czekają :D). Tam wg mnie zabawa w niezależne oświetlenie przedziałów (w tym moc światła w danym przedziale) ma sens.

Do zwykłych "siedzących" Y-ków preferuję listwy z dekoderem włączającym całość wnętrza + osobno końcówki. Jeżeli dekodera nie ma na płytce (@robo - niestety, taka płytka to nadal nie to) i trzeba dokupywać - przestałem to robić, niech świeci cały czas. Jedynie do pierwszego/ostatniego wkładam dekoder, żeby móc włączać końcówki w razie potrzeby.

Mam Bipę z dekoderem oświetlenia full opcja. Dwa razy się tym bawiłem, potem tylko włącz/wyłącz
No tak - w wagonach bezprzedziałowych nie ma czym manipulować, więc co może dać "full opcja" w Bipa? Projektant oświetlenia przedobrzył :D W takich wagonach używa się włącz/wyłącz całe wnętrze oraz końcówki, w sumie 3 funkcje.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.132 88 0
@PP1970 chyba tutaj odnosił się do Bipy :niepewny:
Tak - i Kolega @grosiszcze ma rację, że oczywiście można zmapować dekoder, by wszystkie sekcje zapalały się na 1 przycisk.

Notabene, w wagonach przedziałowych robię sobie podwójne mapowanie. Przykładowo, F1, F2...F11 to kolejne przedziały, F12 korytarz, F13 WC itd, ale * załącza to wszystko na raz, czyli cały wagon.

Ciekawe mapowanie zaproponował w swoich listwach @Kamilb - domyślnie załączają się wszystkie przedziały, ale przyciskami Fx można je wyłączyć. To praktyczniejsze, bo przeważnie w rzeczywistych wagonach większość jarzeniówek świeci, a niektóre są zgaszone.

W Bipa, ryglakach, bonanzach itd. też by to miało zastosowanie, bo można ew. zasymulować zepsutą (lub brakującą) jarzeniówkę.
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
836 31 1
Ciekawe mapowanie zaproponował w swoich listwach @Kamilb - domyślnie załączają się wszystkie przedziały, ale przyciskami Fx można je wyłączyć. To praktyczniejsze, bo przeważnie w rzeczywistych wagonach większość jarzeniówek świeci, a niektóre są zgaszone.
Mam i potwierdzam. W weekend się zdigitalizowałem i jako ostatni do centrali został dodany wagon w którym swoje "macki" maczał Kamil. Faktycznie F0 to włącznik główny, ale pojedyncze przedziały uruchamia się kolejnymi Fkami, i tak samo dwie ostatnie funkcje sterują sygnałami końca... Nie opanowałem jeszcze predefiniowanych ustawień ale to wina "przedawkowania cyfrowego".

Co ciekawe, @Kamilb jak wyłączę F0, ale mam włączone jakieś przedziały - te zaczynają migać... :-D
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.297 33 7
Skontaktuj się proszę na PW - takich objawów nie obserwowałem, nie miałem też takiej informacji z rynku. Niemniej jednak w dcc jest trochę bałagan, więc różne centralki różnie pracują.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.508 35 0
Kolejny Ost-West tym razem rok 1994, stacja Zbąszynek.
Oprócz ciekawego składu osobowego na filmie uwieczniono jedną z dwóch unikatowych lokomotyw ET22, niestety ja nie umiem odczytać numeru z materiału. Warto wkleić ten film do tematu o ET22. Do tej pory taką unikatową ET22 widziałem tylko atlasie Pawła Terczyńskiego i na zdjęciu Piotra Chorążego. Tym bardziej warto bo zostały skreślone z inwentarza w 2006 roku.
 

Wojtek`61

Aktywny użytkownik
Reakcje
48 7 3
Przecież to ET22 1001 lub 1002 wcześniej 501/502 i lub 301/302/ Jakiś unikat?
Interesuje mnie bardzo, skąd Kolega ma takie wiadomości o "byczkach" o numerach 301 i 302, że niby miały gniazda trakcji ukrotnionej. Nigdy nie widziałem i nie słyszałem o takich numerach inwentarzowych, natomiast widziałem 501 i 502, które następnie zostały przenumerowane na 701 i 702, a służbę na PKP zakończyły jako 1001 i 1002.
 

Podobne wątki