• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.984 121 1
Informacje z Facebooka - ROBO Modele

Dzięki Waszej pomocy udało się nam zrobić jeszcze lepszy produkt.

Set wagonów MAV z ulepszonymi oznaczeniami już dostępny u nas oraz naszych partnerów.


384346682_294806293299307_9159740354459958024_n.jpg 384396771_294806296632640_1813142287199590884_n.jpg

Oglądając powyższe zdjęcia, wydaje się, że te "ulepszone oznaczenia" to nic innego jak poprawienie błędnych numerów inwentarzowych naniesionych na wagony z zestawy TOKAJ EXPRESS.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.118 55 1
Informacje z Facebooka - ROBO Modele

Dzięki Waszej pomocy udało się nam zrobić jeszcze lepszy produkt.

Set wagonów MAV z ulepszonymi oznaczeniami już dostępny u nas oraz naszych partnerów.


Zobacz załącznik 1002738 Zobacz załącznik 1002739

Oglądając powyższe zdjęcia, wydaje się, że te "ulepszone oznaczenia" to nic innego jak poprawienie błędnych numerów inwentarzowych naniesionych na wagony z zestawy TOKAJ EXPRESS.
Obowiązkowa pozycja dla miłośników węgierskiego taboru:D
ROBO, wypuśćcie lepiej w tym temacie coś z IV ep. PKP. Najlepiej z ryflowanym dachem.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.984 121 1
Ciekawostki z Facebooka - ROBO Modele

Były prośby o zdjęcie wagonu barowego jaki odtworzyliśmy w ostatniej serii.
Jest to ten sam typ wagonu barowego co wagon w malowaniu papuga. tj wagon z puli 10 barów zmodernizowanych przez zakłady Cegielskiego na początku 90 lat.
Na zdjęciu wyraźnie widać rozmieszczenie urządzeń na podwoziu które wykonaliśmy w naszych modelach modelach.


384441463_294841216629148_9007882629924841481_n.jpg


Ps. Żeby nie było, że się tylko czepiam, sugeruję na zwrócenie uwagi na długość podokiennego kremowe pasa (dzie się kończy), usytuowanie napisów BAR WARS (umiejscowienie na odpowiedniej wysokości) oraz na malowanie schodków wejściowych;) (ROBO 260610/1)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
W produkcji w HCP w pierwszej kolejności od 1985 roku weszły wagony z ogrzewaniem nawiewnym a na końcu produkcji ok 1989 do 91 (może być rok różnicy) wagony z zaokrąglonymi oknami typu 140/141A. Nie mylić wagonów modernizowanych wcześniejszych typów, gdyż te mogły mieć górną krawędź okna wyżej położoną i przez to pas 1kl miał szerokość 60 mm zamiast 100 mm i mogą mieć różne układy ogrzewania nawiewnego.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 153 7
Ciekawostki z Facebooka - ROBO Modele

Były prośby o zdjęcie wagonu barowego jaki odtworzyliśmy w ostatniej serii.
Jest to ten sam typ wagonu barowego co wagon w malowaniu papuga. tj wagon z puli 10 barów zmodernizowanych przez zakłady Cegielskiego na początku 90 lat.
Na zdjęciu wyraźnie widać rozmieszczenie urządzeń na podwoziu które wykonaliśmy w naszych modelach modelach.


Zobacz załącznik 1002967

Ps. Żeby nie było, że się tylko czepiam, sugeruję na zwrócenie uwagi na długość podokiennego kremowe pasa (dzie się kończy), usytuowanie napisów BAR WARS (umiejscowienie na odpowiedniej wysokości) oraz na malowanie schodków wejściowych;) (ROBO 260610/1)
Ciekawe czy pracownicy fabryki widzieli to zdjęcie? Doprawdy nie rozumiem jak można tak spitolić na samym końcu błędnym malowaniem całe staranie producenta, aby wydać wiernie odwzorowany wagon. Tak naprawdę niewiel brakuje do pełni szczęścia. Producent musi się tutaj przyłożyć do kontroli jakości zanim model trafi do sprzedaży. Albo brakuje koordynacji i przypilnowania jakości zgodności odwzorowania albo dokładnych instrukcji dla pracowników fabryki jak mają te elementy wykonać. Tak czy owak, producent jest odpowiedzialny za finalny produkt i ten element zawiódł.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.614 50 5
Ja zupełnie rozumiem Wasze argumenty.
Ale szczerze mówiąc, to są pierdoły.
Nie wpływa to (w moim przekonaniu) na ogólny odbiór tego produktu, a tym bardziej, nie przeszkadza w jego użytkowaniu, ponieważ jest wysokiej jakości i wygrywa z konkurencją na wielu polach.

80% ludzi nawet nie zauważy, że paseczek nie jest domalowany do samych drzwi, że napis jest o 0,00mm w prawo/lewo itd. Serio. :)

Każdy jest inny i ma inne postrzeganie świata.
Nigdy się taki nie urodził, by każdemu dogodził, a polska mentalność w tym raczej nie pomaga.

Mnie osobiście przeszkadza tylko fakt, że nie stać mnie, aby kupować wagony Robo na bieżąco, jak wychodzą. Miałbym już ze 4 składy, albo i więcej...

Czepiacie się pierdół, bo reszta jest wporzo i nie ma się do czego przyczepić....dajcie sobie na wstrzymanie, albo sami weźcie się do roboty...
Może macie nadmiar wolnego czasu...
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.293 93 9
Mam do was pytanko :)Od kiedy zaczęto stosować żółty zamiast kremowego pasek nadokienny w 1 klasie?
Mam obawy w kontekście poprawnego odwzorowania w tym wagonie?
Chciałbym zobaczyć jakąś fotografie wagonu z lat 90.XX wieku z takim paskiem
1696084091643.png

PS: Jestem na kupnie i chciałbym wiedzieć :love:
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
469 5 3
Mam do was pytanko :)Od kiedy zaczęto stosować żółty zamiast kremowego pasek nadokienny w 1 klasie?
Mam obawy w kontekście poprawnego odwzorowania w tym wagonie?
Chciałbym zobaczyć jakąś fotografie wagonu z lat 90.XX wieku z takim paskiem
Sprawa wymaga mocnej kwerendy fotograficznej. Moim zdaniem, dwie wersje kolorystyczne pasków były stosowane równolegle, nie "zamiast".
Zresztą, pas nadokienny w kolorze żótłym na wagonach 1 klasy, zaczęto stosować już w czasach III epoki :).

Kolega @Bodek, pisał tu kiedyś o stosowaniu paska kremowego, przez ZNTK Ostrów (vel FW Ostrów) w latach 90-tych (o ile dobrze pamiętam, wpis pewnie jest do odnalezienia). Różnic czy potwierdzenia, szukałbym w takim kierunku. Podejrzewam, że zależało to od zakładu wykonującego naprawę, czy też odnawiającego malaturę wagonu w ramach naprawy.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Choć spojrzałem w swoje zdjęcie i w latach 1994-96 były malowane paski 1 klasy nad oknami w kolorze (kości słoniowej nie żółty) jak szeroki pas pod oknem wagonu i dotyczy to i wagonów typy Y jak i nowych 145A. I było to dość powszechne, ale wagony Z1 miały pas żółty. Dopiero papugi 145Ac miały pasek żółty.
 

SantaFe

Znany użytkownik
Reakcje
645 30 7
Ja zupełnie rozumiem Wasze argumenty.
Ale szczerze mówiąc, to są pierdoły.
Nie wpływa to (w moim przekonaniu) na ogólny odbiór tego produktu, a tym bardziej, nie przeszkadza w jego użytkowaniu, ponieważ jest wysokiej jakości i wygrywa z konkurencją na wielu polach.

80% ludzi nawet nie zauważy, że paseczek nie jest domalowany do samych drzwi, że napis jest o 0,00mm w prawo/lewo itd. Serio. :)

Każdy jest inny i ma inne postrzeganie świata.
Nigdy się taki nie urodził, by każdemu dogodził, a polska mentalność w tym raczej nie pomaga.

Mnie osobiście przeszkadza tylko fakt, że nie stać mnie, aby kupować wagony Robo na bieżąco, jak wychodzą. Miałbym już ze 4 składy, albo i więcej...

Czepiacie się pierdół, bo reszta jest wporzo i nie ma się do czego przyczepić....dajcie sobie na wstrzymanie, albo sami weźcie się do roboty...
Może macie nadmiar wolnego czasu...
Nie czytaj tych wpisów. To są ludzie, którzy żyją tylko takim wyłapywaniem jak najmniejszych drobiazgów. Nikt nie napisał, że jednak ROBO miał racje i taki wagon jeździł. AM to się zachowuje jakby ktoś mu za to płacił.
 

Podobne wątki