• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.163 131 19
Mam kilkanaście, może nawet już raczej kilkadziesiąt obfotografowanych wagonów Przewozów Regionalnych, w tym takich, z których można by odwzorować pociągi widoczne na filmie, choćby pierwszy z brzegu interREGIO STAROSTA zestawionego z 3 toruńskich i 1 leszczyńskiego wagonu z kremowym pasem po całej długości pudła, a na czele składu "Marysia", którą w miniaturze wydało A.C.M.E. na zlecenie Dream'u. Mam też zdjęcia wagonów, które jeździły w składach razem z wydanymi obecnie przez ROBO wagonami multimedialnymi, choćby na pociągu interREGIO MAMRY. Ogólnie jeśli ROBO będzie chętny, to może produkować po 5 modeli wagonów Przewozów Regionalnych choćby i na kwartał przez dobre kilka lat... zwłaszcza jak dojdzie mu możliwość odwzorowania wagonów z ogrzewaniem nawiewnym oraz oknami typu 127.

Przy okazji najnowszej edycji Y-ków w barwach Przewozów Regionalnych od ROBO - 4 z 5 pierwowzorów wyprodukowanych modeli wagonów, było wagonami multimedialnymi - również pierwowzór, którego model nie posiada takich napisów/oznaczeń (50 51 19-08 172-5 A9ouy). Nie jest to w żadnym razie błąd - po prostu w pewnym momencie eksploatacji ten wagon stały się wagonem multimedialnym, podobnie jak 3 pozostałe odwzorowane w miniaturze przez ROBO. Wagonów multimedialnych było w sumie 6, ale 2 póki co ROBO nie może odwzorować - pierwowzory miały okna typu 127.

Na koniec ode mnie "gratis" dwa zdjęcia równo sprzed 10 lat:

- źródło: zbiory własne
- autor: @Remaj12
- opis: 9 września 2013 roku - stacja Toruń Główny - Škoda 163 044-1 "Marysia" z pociągiem interREGIO FLISAK nr 15108/9 relacji Warszawa Wschodnia - Toruń Główny, uchwycona w biegu w deszczowy wieczór na stacji końcowej. W składzie pociągu znalazły się tego dnia wagony:
50 51 19-00 190-5 A9nou Stacja TORUŃ (zdeklasowana czerwono-kremowa "jedynka")
50 51 20-08 ???-? B10 Stacja TORUŃ (dach ryflowany)
50 51 20-08 714-1 B10 (dach ryflowany)
50 51 19-08 174-1 A9ouy Stacja TORUŃ (zdeklasowana zielono-kremowa "jedynka")
50 51 20-08 286-0 B10 Stacja TORUŃ
50 51 20-08 581-4 B10 Stacja TORUŃ

DSC_0234.2.m.JPG

DSC_0300.2.m.JPG


Wszystkie wagony może wykonać w miniaturze ROBO :) . To tylko jeden skład, z jednego dnia, a te wagony pojawiały się też na innych pociągach przez kilka lat. Fajny temat - może ROBO podejmie rękawicę i zrobi realistyczny skład choćby wspomnianego pociągu interREGIO STAROSTA widocznego na wspomnianym filmie - 1 pudełko, 4 wagony, 1 realistyczny skład do już wyprodukowanej lokomotywy z możliwością rozbudowy o kolejne wagony do odwzorowania innych pociągów zestawianych z tych właśnie wagonów jak choćby pokazany powyżej interREGIO FLISAK. Jakby co, to dokumentacja zdjęciowa czeka :gwizd: ...
 
Ostatnio edytowane:

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 83 8
Mam kilkanaście, może nawet już raczej kilkadziesiąt obfotografowanych wagonów Przewozów Regionalnych, w tym takich, z których można by odwzorować pociągi widoczne na filmie, choćby pierwszy z brzegu interREGIO STAROSTA zestawionego z 3 toruńskich i 1 leszczyńskiego wagonu z kremowym pasem po całej długości pudła, a na czele składu "Marysia", którą w miniaturze wydało A.C.M.E. na zlecenie Dream'u. Mam też zdjęcia wagonów, które jeździły w składach razem z wydanymi obecnie przez ROBO wagonami multimedialnymi, choćby na pociągu interREGIO MAMRY. Ogólnie jeśli ROBO będzie chętny, to może produkować po 5 modeli wagonów Przewozów Regionalnych choćby i na kwartał przez dobre kilka lat... zwłaszcza jak dojdzie mu możliwość odwzorowania wagonów z ogrzewaniem nawiewnym oraz oknami typu 127.

Przy okazji najnowszej edycji Y-ków w barwach Przewozów Regionalnych od ROBO - 4 z 5 pierwowzorów wyprodukowanych modeli wagonów, było wagonami multimedialnymi - również pierwowzór, którego model nie posiada takich napisów/oznaczeń (50 51 19-08 172-5 A9ouy). Nie jest to w żadnym razie błąd - po prostu w pewnym momencie eksploatacji ten wagon stały się wagonem multimedialnym, podobnie jak 3 pozostałe odwzorowane w miniaturze przez ROBO. Wagonów multimedialnych było w sumie 6, ale 2 póki co ROBO nie może odwzorować - pierwowzory miały okna typu 127.

Na koniec ode mnie "gratis" dwa zdjęcia równo sprzed 10 lat:

- źródło: zbiory własne
- autor: @Remaj12
- opis: 9 września 2013 roku - stacja Toruń Główny - Škoda 163 044-1 "Marysia" z pociągiem interREGIO FLISAK nr 15108/9 relacji Warszawa Wschodnia - Toruń Główny, uchwycona w biegu w deszczowy wieczór na stacji końcowej. W składzie pociągu znalazły się tego dnia wagony:
50 51 19-00 190-5 A9nou Stacja TORUŃ (zdeklasowana czerwono-kremowa "jedynka")
50 51 20-08 ???-? B10 Stacja TORUŃ (dach ryflowany)
50 51 20-08 714-1 B10 (dach ryflowany)
50 51 19-08 174-1 A9ouy Stacja TORUŃ (zdeklasowana zielono-kremowa "jedynka")
50 51 20-08 286-0 B10 Stacja TORUŃ
50 51 20-08 581-4 B10 Stacja TORUŃ

Zobacz załącznik 999019
Zobacz załącznik 999020

Wszystkie wagony może wykonać w miniaturze ROBO :) . To tylko jeden skład, z jednego dnia, a te wagony pojawiały się też na innych pociągach przez kilka lat. Fajny temat - może ROBO podejmie rękawicę i zrobi realistyczny skład choćby wspomnianego pociągu interREGIO STAROSTA widocznego na wspomnianym filmie - 1 pudełko, 4 wagony, 1 realistyczny skład do już wyprodukowanej lokomotywy z możliwością rozbudowy o kolejne wagony do odwzorowania innych pociągów zestawianych z tych właśnie wagonów jak choćby pokazany powyżej interREGIO FLISAK. Jakby co, to dokumentacja zdjęciowa czeka :gwizd: ...
Jeśli kolega „rzuca rękawicę”, to powinien według tradycji stanąć w szranki i zbudować rzeczony skład. Bo takie wyzwanie działa w obie strony.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Można powiedzieć, że do tych wagonów i PIKI i ROBO mają tylko wózki, a pudła, osprzęt na podwoziu (inny nawiew), rama i wnętrze są inne. To samo można powiedzieć o Bohunach, gdzie PIKO jakby zrobiło tylko inną boki do formy (ściany z oknami wklejanymi) miało by też co najmniej 2 lub 3 malowania.
 
Reakcje
91 13 3
Czy zjawiska które koledzy opisują wystepuja po dłuższym czasie jazdy czy krótszym ?Ja nie miałem dotychczas problemów może dlatego że moje modele zrobiły kilkanaście ,,kółek'' oraz pozowały tylko w bezruchu .
Akurat opisywane zjawiska kolegów w naszych wagonach nie występują. Wagony stoją, jeżdżą i nic się nie dzieje. Jedynie co zrobiłem to odłączyłem w jednym z wagonów oświetlenie końca pociągu Pc5. Irytowało mnie, że ciągle świeci.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.406 23 0
Jeszcze jakby ktoś się skusił i wydał te "prawdziwe marlborasy" czyli typ 162A, to już by był kosmos. Zwłaszcza że potem zostały przemalowane w barwy Polregio., więc zejście murowane i to w dwóch wersjach. Tutaj ładnie obfotografowane: http://adamusadam.pl/projects/show/499
Trzech, bo w międzyczasie było jeszcze malowanie "tygrysie" (pod podanym linkiem jest także fotka takiego wagonu) i wszystkie można było spotkać w jednym składzie.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.619 50 5
Myślę, że prawdziwym wyzwaniem dla @robo było by wyprodukowanie "Kamieńczyka".
To jeden z najbardziej reprezentatywnych pociągów w Polsce. Ale wymaga to nowych form, bo wagony są mocno zmodernizowane.
Czy byłby na to popyt?
Gorzej z lokiem, tu też potrzebna nowa forma.
 
Reakcje
84 18 0
Może poleje się na mnie jakiś potok negatywów, ale sądzę że fajnie iż Robo robi wagony standardu Y i powinno udoskonalać ten kierunek. To jest ich produkt, marka, z tego są znani (teraz doszło EN57). Standard Z to już inne zabawki i całkiem inna bajka :)
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.371 473 107
Może poleje się na mnie jakiś potok negatywów, ale sądzę że fajnie iż Robo robi wagony standardu Y i powinno udoskonalać ten kierunek. To jest ich produkt, marka, z tego są znani (teraz doszło EN57). Standard Z to już inne zabawki i całkiem inna bajka :)
Mam nadzieję że Robo przeczyta ten wpis i faktycznie będzie kontynuował rozwój projektu swoich Yków.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.163 131 19
Ile wyprodukowano wagonów tej serii?
Zmodernizowanych wagonów określanych potocznie jako "Marlboro" nie było dużo, zwłaszcza w porównaniu z jeszcze całkiem sporym parkiem taborowym Przewozów Regionalnych w 2012 roku. Informacyjnie - powstało łącznie 18 wagonów:
- 5 wagonów typu 161A
- 6 wagonów typu 162A
- 5 wagonów typu 163A
- 2 wagony typu 113Aa

Wagony typu 161A, 162A oraz 163A to zmodernizowane wagony typu 111A. W 2010 roku powstało 6 wagonów - 2 typu 161A, 2 typu 162A i 2 typu 163A. W 2012 roku powstały kolejne 3 wagony typu 161A, 4 wagony typu 162A oraz 3 wagony typu 163A. Wagony typu 113Aa powstały w 2013 roku jako modernizacja wagonów typu 112A.

Pierwotnie wagony posiadały napis REGIOekspres. Później napis usunięto, a po jakimś czasie naniesiono napis <==> Przewozy Regionalne. W tzw. międzyczasie pojawiło się tygrysie malowanie, ale nim na dobre się przyjęło, wprowadzono malowanie nowej marki POLREGIO.

Zakres możliwych do odwzorowania pociągów kategorii REGIOekspres oraz interREGIO spółki Przewozy Regionalne, a także pociągów specjalnych, z wykorzystaniem zmodernizowanych wagonów wyżej opisanych typów, jest tak szeroki, że ciężko byłoby mi teraz wymienić wszystkie te możliwości. W zasadzie, nawet jeśli na tegorocznych edycjach modeli w barwach Przewozów Regionalnych się nie skończy (na co bardzo liczę) i w kolejnych latach będą się ukazywać następne, uzupełniające dotychczasowe wypusty, nadal nie spowoduje to załatania "dziury" jaką tworzy brak miniatur wagonów "Marlboro".

Gdyby jakikolwiek producent zdecydował się na produkcję modeli tych wagonów, zyskałby w moich oczach (jako pasjonaty taboru Przewozów Regionalnych) ogromny podziw i szacunek, bo szczerze powiedziawszy, obawiam się, że w naszych polskich realiach rynkowych, nie ma niestety na to żadnej szansy.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Myślę, że prawdziwym wyzwaniem dla @robo było by wyprodukowanie "Kamieńczyka".
To jeden z najbardziej reprezentatywnych pociągów w Polsce. Ale wymaga to nowych form, bo wagony są mocno zmodernizowane.
Czy byłby na to popyt?
Gorzej z lokiem, tu też potrzebna nowa forma.
Zależy o jakiego "Kamieńczyka" chodzi. Bo pierwszy to był chyba druga połowa lat 80-tych jako normalny pośpieszny lub przyspieszony z Poznania do Jeleniej Góry jako sezonowy (nie pamiętam czy w połowie lat 80-tych nie kursował nawet do Szklarskiej Poręby), później w 2000 - cznych można zestawić z wagonów 120A PIKO i czekolady czyli EU07 169 i odrobinę późniejszego z np "Garysią" MTB i wagonami 111A i 112A firm PIKO i HERIS. A czy Kamieńczyk na "malboro" lub "tygrysach" jeszcze się tak nazywał to się nie wypowiem, bo na tych wagonach stworzono kilka połączeń Poznań - Jelenia Góra na przemian z połączeniem Poznań - Międzylesie chyba w takcie w dzień co 2 godziny. Do dzisiaj jeździ pociąg do Jeleniej na tych zmodernizowanych w barwach PolRegio.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.619 50 5
Zależy o jakiego "Kamieńczyka" chodzi. Bo pierwszy to był chyba druga połowa lat 80-tych jako normalny pośpieszny lub przyspieszony z Poznania do Jeleniej Góry jako sezonowy (nie pamiętam czy w połowie lat 80-tych nie kursował nawet do Szklarskiej Poręby), później w 2000 - cznych można zestawić z wagonów 120A PIKO i czekolady czyli EU07 169 i odrobinę późniejszego z np "Garysią" MTB i wagonami 111A i 112A firm PIKO i HERIS. A czy Kamieńczyk na "malboro" lub "tygrysach" jeszcze się tak nazywał to się nie wypowiem, bo na tych wagonach stworzono kilka połączeń Poznań - Jelenia Góra na przemian z połączeniem Poznań - Międzylesie chyba w takcie w dzień co 2 godziny. Do dzisiaj jeździ pociąg do Jeleniej na tych zmodernizowanych w barwach PolRegio.
Chodzi mi o tego "najnowszego" - jak na zdjęciu:

Chodzi o kontynuację "kultowych ekspresów".

Kamieńczyk 2023.jpg
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Ale to są niestety nowe formy oprócz wózków. Inne elementy na podwoziu, bo jest nawiew, inne pudło bo wklejane zaokrąglone okna i drzwi odskokowe, no i wnętrze bezprzedziałowe, no i bufet z nowym wnętrzem, pudłem. No i pytanie czy dwa różne pudła dla i 2 klasy czy wszystkie na bazie jednego pudła. Fakt nowe formy dla kilku wagonów, ale w trzech malowaniach. Ale czy znajdą się chętni na każde malowanie i "chciejstwo miecia" aż trzech zestawów tych samych wagonów z czasokresu 5 lat? Czy ktoś się zdecyduje na takie wyłożenie kasy na formy bez gwarancji zwrotu? Nawet PIKO jakoś nie kwapi się zrobić nowej formy do Bohuna (a być może tylko ścian bocznych i okien) mając resztę bez zmian, a było by kilka malowań z PR-ów, a co dopiero formy dla dwóch lub trzech wagonów mało seryjnych.
 

Podobne wątki