• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.214 51 6
Moim zdaniem @robo juz dawno powinien przestać tu zagladać. Robi piekne modele i mam cała ich kolekcje w V i VI. I gdzies mam te okna, nawet bym ich nie zauwazył, a tu i tak wiadro pomyj wyleją, jak nie za okna to za pipki, jak nie za pipki to za cycki. Pojadę więc sobie dzisiaj na giełde i jak wagony będą, wezmę wszystkie 3. A wy sie maltretujcie dalej.
Oj Robercie, Robercie, jak zrobisz w końcu swój EN57 to Cię tu żywcem zjedzą. Ostrzegam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.163 504 30
W TYM poście Kolega am-70 zamieścił zdjęcia i opis...
...wagonu barowego, a nie wagonu 609A, o którym ostatnio rozmawialiśmy. Wagony barowe nie miały tych okien awaryjnych, więc o co chodzi? I który to jest ten "rzeczony wagon"? Kolega @Rozjazd wprowadza straszne zamieszanie i dezorientuje innych czytelników.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.581 51 2
garcia ramirez napisał(a):
(...) Pojadę więc sobie dzisiaj na giełde i jak wagony będą, wezmę wszystkie 3 (...)
Pojechałbym i ja, ale już zamówilem w sklepie, więc jestem zmuszony czekać. A kolegę proszę koniecznie o "obfocenie" wagonów po ich przyjęciu na stan własnej wagonowni! :)
A jak to mówiła parę lat temu młodzież - Pic or didn't happen! ;)
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Moim zdaniem @robo juz dawno powinien przestać tu zagladać. Robi piekne modele i mam cała ich kolekcje w V i VI. I gdzies mam te okna, nawet bym ich nie zauwazył, a tu i tak wiadro pomyj wyleją, jak nie za okna to za pipki, jak nie za pipki to za cycki. Pojadę więc sobie dzisiaj na giełde i jak wagony będą, wezmę wszystkie 3. A wy sie maltretujcie dalej.
Oj Robercie, Robercie, jak zrobisz w końcu swój EN57 to Cię tu żywcem zjedzą. Ostrzegam.
Powiem tak, o ile słyszałem to dają u Ciebie w knajpie niezłe burgery (jeszcze sam nie miałem okazji spróbować choć to dla mnie po sąsiedzku). Na pewno nie robisz/nie robicie ich po "łebkach" skoro ludzie sobie chwalą. Więc tym bardziej dziwi mnie taka Twoja opinia jako właściciela firmy. A takie podejście do modeli jak opisałeś z cyklu "nie czepiajcie się szczegółów", to równia pochyła w kierunku segmentu hobby. Każdy kto prowadzi produkcję, działalność podlega opinii klientów. Sam to chyba znasz najlepiej. Dlatego dałem łapkę w dół "nie zgadzam się"
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
...wagonu barowego, a nie wagonu 609A, o którym ostatnio rozmawialiśmy. Wagony barowe nie miały tych okien awaryjnych, więc o co chodzi? I który to jest ten "rzeczony wagon"?.
Rzeczywiście, przepraszam za "to straszne zamieszanie". Czyli rozmowa o wprowadzaniu okien awaryjnych, na podstawie zarządzenia o wyposażeniu wagonów w okna awaryjne z końca lat 90-tych, dotyczyła wagonu 609A i może innych Y-greków, ale nie dotyczyła wagonu barowego? Czy tak to należy rozumieć?
Kolega @Rozjazd wprowadza straszne zamieszanie i dezorientuje innych czytelników.
Czy to potrzebne? Nie zrobiłem tego umyślnie...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.163 504 30
Nie jestem aż tak dobrze obeznany z modernizacjami wagonów po roku 1990, ale z tego, co się orientuję, to okna awaryjne był montowane od strony korytarza w wagonach przedziałowych (w tym także w omawianych tu 609A), ale akurat nie w barowych. Ale trzeba pamiętać o tym, że rozpoczęto to dopiero około roku 1999, zgodnie z tym, co pisał kolega @robertkroma, więc wagony przebudowane wcześniej takich okien nie miały, przynajmniej początkowo - może przy następnych naprawach takie okna wstawiano.
Nie zrobiłem tego umyślnie..
Nie twierdzę, że umyślnie, ale raczej przez niedoczytanie i zbyt wielką chęć napisania czegoś, nawet bez głębszego przeanalizowania sprawy.
Pojadę więc sobie dzisiaj na giełde i jak wagony będą, wezmę wszystkie 3.
Ja właśnie z giełdy wróciłem i sobie przywiozłem te, które mnie interesowały, czyli tylko z IV epoki. Okna na wymianę do 609A mają być trochę później, a ścianki w przedziałach uzupełnię sobie sam w przyszłości. Fotki na razie byle jakie:

20230115_124507a.jpg

20230115_124817a.jpg
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.214 51 6
Powiem tak, o ile słyszałem to dają u Ciebie w knajpie niezłe burgery (jeszcze sam nie miałem okazji spróbować choć to dla mnie po sąsiedzku). Na pewno nie robisz/nie robicie ich po "łebkach" skoro ludzie sobie chwalą. Więc tym bardziej dziwi mnie taka Twoja opinia jako właściciela firmy. A takie podejście do modeli jak opisałeś z cyklu "nie czepiajcie się szczegółów", to równia pochyła w kierunku segmentu hobby. Każdy kto prowadzi produkcję, działalność podlega opinii klientów. Sam to chyba znasz najlepiej. Dlatego dałem łapkę w dół "nie zgadzam się"
Nie strasz, nie strasz, tylko w końcu przyjdź i spróbuj ;)

A co do mojego wpisu, ja wszak nie zabraniam nikomu prowadzić akademickiej dyskusji o rozmieszczeniu okien w wagonach na 20 stronach. Pamietam jak kolega @DieselPower rzucił temat o ramkach w wagonach robo. To został zjedzony, mało, pożarty tutaj. Ja tylko twierdzę, że rzesza klientów tego faktu nie weźmie pod uwagę i tak kupi te wagony. Dowodem tego jest kolejka w jakiej przyszło mi dzisiaj stać na giełdzie by dopchnąć się do stoiska Robo. Ale w końcu się dopchałem ( przekupiłem faceta przede mną czekoladą) i kupiłem wszystkie 3. Bar i bagaż w zestawie w ep V oraz rowerowy w VI. I się cieszę . Tyle. Nie wiem czy coś zostało, bo kolejka była spora. A Robo upychał kasę to w torebce, to w reklamówce :cool: Panowie. Więcej luzu, a mniej tej spiny, z której tylko rodzą się niepotrzebne, personalne wycieczki. Zaraz pyknę fotki na makiecie.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Nie strasz, nie strasz, tylko w końcu przyjdź i spróbuj ;)

A co do mojego wpisu, ja wszak nie zabraniam nikomu prowadzić akademickiej dyskusji o rozmieszczeniu okien w wagonach na 20 stronach. Pamietam jak kolega @DieselPower rzucił temat o ramkach w wagonach robo. To został zjedzony, mało, pożarty tutaj. Ja tylko twierdzę, że rzesza klientów tego faktu nie weźmie pod uwagę i tak kupi te wagony. Dowodem tego jest kolejka w jakiej przyszło mi dzisiaj stać na giełdzie by dopchnąć się do stoiska Robo. Ale w końcu się dopchałem ( przekupiłem faceta przede mną czekoladą) i kupiłem wszystkie 3. Bar i bagaż w zestawie w ep V oraz rowerowy w VI. I się cieszę . Tyle. Nie wiem czy coś zostało, bo kolejka była spora. A Robo upychał kasę to w torebce, to w reklamówce :cool: Panowie. Więcej luzu, a mniej tej spiny, z której tylko rodzą się niepotrzebne, personalne wycieczki. Zaraz pyknę fotki na makiecie.
A nie było komitetu kolejkowego? Żadnych zapisów na wagony? Sprzedawali po jednej sztuce na głowę czy można było kupić więcej? Normalnie szał...
 
Ostatnio edytowane:

jacol_placol

Aktywny użytkownik
Reakcje
396 17 2
Byliśmy dziś jako jedeni z pierwszych. Przejrzeliśmy cztery zestawy. Wagony do poprawy we własnym zakresie. Bar czerwony do malowania od wewnątrz na czarno. Zrobiony z czerwonego plastiku także trochę świeci. Szyby boczne po środku odstają. Trochę dużo za takie niedociągnięcia. Ale ujdzie. ACME ma podobnie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.163 504 30
A gdzie? Chętnie spróbuję. ;)
Ale w końcu się dopchałem ( przekupiłem faceta przede mną czekoladą) i kupiłem wszystkie 3. Bar i bagaż w zestawie w ep V oraz rowerowy w VI.
Chyba stałem za Kolegą (ale żadnej czekolady nie dostałem ;)) - gość przede mną wziął właśnie takie trzy wagony z oświetleniem. A trochę później, przed 12-tą, kolejki już nie było i mogłem z Robertem trochę pogadać, także o EN57 - ale żadnych rewelacji się nie dowiedziałem. :(
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
524 58 11
Proszę, porównanie ROBO vs PIKO. Przepraszam za jakość i czystość maty ale nowa jeszcze nie przyszła, a ta już jest nie do ogarnięcia.
Chwilę porozmawiałem z p. Robertem. Między innymi w temacie EN57. Bez problemu uznany został tez rabat przyznany jako dodatek do wcześniej zakupionego EN57. Generalnie miło i przyjemnie. Galeria wnętrza nie wymaga komentarza.
Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz i moje przypuszczenia potwierdziły się. Robo jest lepiej dociążony . Waga bez budy 112g vs 90g. Czuje sie to w rękach dlatego wagę kuchenną zatrudniłem :)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
524 58 11
Porównujmy modele z oryginałami a nie z wyrobami konkurencji. Bo to dopiero daje prawdziwy obraz jak model został odwzorowany.
Mogę zgodzic się, że z oryginałem i z modelem innego producenta bo to potencjalnym nabywcom daje pełny obraz czego mogą się spodziewać po produkcie. Dla mnie to oczywiste. Robo w tym przypadku, tego konkretnego wagonu jest o poziom wyżej. Mam swoją opinię i ja wygłaszam. Ktoś inny ma prawo do własnej i do własnego wyboru..
 
Ostatnio edytowane:

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
524 58 11
Nie wytrzymałem i przenisłem ESU do nowego ROBO z PIKO. Jeszcze muszę wyregulowac jasność i juz jest w składzie. Do drugiego na próbę ściagnę listwę z Czech. Dawno już zamierzałem przetestować bo mają listwy z oświetleniem korytarzy ale dedykowane do ROCO, Tillig i Herris. Może cos z tego wyjdzie.
 

Załączniki

Podobne wątki