• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
jaki jest sens posiadana pojedyńczego modelu w specyficznym malowaniu?
Mam poprzedni bieg wagonów Orda, fajnie by było dołożyć wagon barowy
Pierwszy zestaw kupiło bardzo wiele osób, nie wszyscy potrzebują składu 8 wagonów, a bar byłyby dobrym uzupełnieniem skróconej wersji "Odry". Jak wyjdzie jeszcze zestaw dwóch wagonów z bagażowym, to żeby mieć wszystkie typy, jakie występowały w "Odrze", trzeba będzie mieć 10 wagonów - dla bardzo wielu osób to trochę za dużo. Tak, wiem, że pierwszy i drugi zestaw to "Odra I", a bagażowy to "Odra II", ale po pierwsze, nie wszyscy aż tak rygorystycznie na to patrzą, a po drugie, po pojawieniu się "Odry II" składy nie raz były wymieszane i w jednym pociągu mogły jechać wagony z pierwszej dostawy i z drugiej. A są zdjęcia "Odry" składającej się z 7 wagonów, w tym bar i bagaż.
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 11 9
Nietypowa wersja malowania powoduje ze pewnie wygodniej tak wydać. Poza tym to seria tematyczną,, kultowe ekspresy,, która mam nadzieję Robo będzie kontynuował. Choć rzeczywiście może barkowy powinien ukazać się w trzecim zestawie i to by łatwiej zaspokoił tych co chcą mieć pełny lub skrócony skład.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
Napisałem, co napisałem, ale nie mam specjalnych złudzeń. Chodzi o nakłonienie do zakupu jak największej liczby produktów. Często bywa, że opracowanie jakiegoś konkretnego modelu nie jest opłacalne, jeżeli ma być sprzedawany oddzielnie, a sprzedaż łączona z innym, już wdrożonym modelem (ale choćby z innym numerem), który już na siebie zarobił, pozwala sprzedać ten nowy model w rozsądnej cenie - w tym wypadku jest już model zwykłego przedziałowego, a nowością jest bar, który sprzedawany pojedynczo może musiałby być znacznie droższy, niż zwykła jedynka czy dwójka. Wszyscy producenci tak robią i trudno mieć do Robo o to pretensje, choć akurat o sprzedaż samego baru w różnych malowaniach, a już zwłaszcza bagażowego (jakiego Piko dotąd nie oferuje) jakoś bardzo bym się nie bał. ;)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.600 50 5
Modelarstwo uczy cierpliwości. :)
Ci, którzy chcą mieć skład z wagonem barowym mogli najzwyczajniej poczekać, bo wiadomo było, że taki set (zestaw) zostanie wypuszczony na rynek.

:)

Masakra, jakie to modelarstwo/kolekcjonerstwo jest stresujące :D ;) ;) ;)
 

JakubKaczmarek

Nowy użytkownik
Reakcje
23 0 0
Pierwszy zestaw kupiło bardzo wiele osób, nie wszyscy potrzebują składu 8 wagonów, a bar byłyby dobrym uzupełnieniem skróconej wersji "Odry". Jak wyjdzie jeszcze zestaw dwóch wagonów z bagażowym, to żeby mieć wszystkie typy, jakie występowały w "Odrze", trzeba będzie mieć 10 wagonów - dla bardzo wielu osób to trochę za dużo. Tak, wiem, że pierwszy i drugi zestaw to "Odra I", a bagażowy to "Odra II", ale po pierwsze, nie wszyscy aż tak rygorystycznie na to patrzą, a po drugie, po pojawieniu się "Odry II" składy nie raz były wymieszane i w jednym pociągu mogły jechać wagony z pierwszej dostawy i z drugiej. A są zdjęcia "Odry" składającej się z 7 wagonów, w tym bar i bagaż.
Dlatego na początku gdy pojawił się pierwszy zestaw Odry zasugerowałem Robertowi na giełdzie w Sosnowcu aby drugi zestaw zawierał pozostałe 3 wagony drugiej klasy i brakującą jedynkę a bar i bagażowy żeby wydał w późniejszym terminie. Tym sposobem drugą część Odry moglibyśmy mieć znacznie wcześniej a Ci, którym nie zależy na wszystkich wagonach Odry zadowolili by się jednym zestawem czterowagonowym i na spokojnie czekali by na zestaw baru i bagażowego. Chociaż również można spojrzeć w taki sposób, że jeśli ktoś chce skrócony skład to kupi tylko drugi i trzeci zestaw Odry a pierwszy najwyżej sprzeda. Nie wiem tylko czy w rzeczywistości zdarzały się obiegi na składzie sześcio wagonowym.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
Nie każdy - jaki jest sens posiadana pojedyńczego modelu w specyficznym malowaniu?
Tu nawet nie chodzi o "specyficzne malowanie" ale o fakt, że (z tego co wiem) tan wagon zawsze jeździł wyłącznie w zestawie Expresu ODRA, a nie jako pojedynczy w 'jakimś tam' pociągu.
Oczywiście nie zmienia to faktu, że można mieć ochotę posiadać tylko ten wagon, ale pan Robert zapewne wyszedł z założenia trzymania się faktu historycznego i postanowił sprzedawać te wagony jako kompletne zestawy w dedykowanych pudełkach po 4 sztuki jako część składu konkretnego pociągu.

Może to nie najlepsza anlogia ale to trochę tak jak by chcieć posiadać jeden człon EN57... albo jeden człon "Bolka i Lolka". One po prostu "zawsze były razem" (choć teoretycznie można je rozłączyć).
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
Może to nie najlepsza anlogia ale to trochę tak jak by chcieć posiadać jeden człon EN57... albo jeden człon "Bolka i Lolka".
No rzeczywiście, nie najlepsza... Myślę, że byłoby parę osób, którym z różnych powodów wystarczyłby skład 5- albo 6-wagonowy, więc chętnych na kupno pojedynczego wagonu barowego (bagażowego też) w malowaniu "Odry", jako uzupełnienie zestawu 4 wagonów przedziałowych 1 i 2 klasy, z pewnością byłoby sporo. Porównanie tego do kupna jednego członu EN57 lub połówki ET41 jest kompletnie bez sensu.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.006 63 25
No rzeczywiście, nie najlepsza... Myślę, że byłoby parę osób, którym z różnych powodów wystarczyłby skład 5- albo 6-wagonowy, więc chętnych na kupno pojedynczego wagonu barowego (bagażowego też) w malowaniu "Odry", jako uzupełnienie zestawu 4 wagonów przedziałowych 1 i 2 klasy, z pewnością byłoby sporo. Porównanie tego do kupna jednego członu EN57 lub połówki ET41 jest kompletnie bez sensu.
O to, to... Chętnie kupię ale sam wagon barowy. Tak o. Dla sztuki... Nie chcę całego składu Odry a już napewno nie 10wagonow... Na cholere mi to? :X3:
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.431 146 0
A z kolei inne nowości (nie Odra) czyli barowe i BD mają by sprzedawane też parami. I dla mnie OK, bo zarówno w ep.V jak i w ep.VI właśnie barowego i BD mi brakuje do składów. Więc kupię 2 takie zestawy 2 wagonowe i będzie OK. :)
 

Xomon

Użytkownik
Reakcje
43 0 0
Robo w newsletterze pokazało bardzo ciekawą zapowiedź na przyszły rok :)


"Cześć
Dziś chcemy zapowiedzieć nowość z zagranicy.
Już za chwile pojawi się w wersji limitowanej zestaw w barwach naszych sąsiadów.
Więcej szczegółów poniżej.

tmp638f637f2ecee1.png


InterCity w malowaniu MAV
Limitowana seria 150 sztuk zestawów, po 4 wagony w zestawie, węgierskiego przewoźnika MÁV, dla pociągu InterCity LILLAFürED kursującego pomiędzy BUDAPESZTEM a MISKOLC na początku lat 90 (epoka IV-V).

W skład zestawu wchodzi:1 wagon 1 klasy Ao3 wagony 2 klasy Bko
Wszystkie detale odpowiadają polskim prototypom pierwotnie dostarczanym węgierskiemu przewoźnikowi (MÁV), wraz z ich modyfikacjami, które umożliwiały wagonom osobowym spełnienie wymagań regulaminu IC.
Zestaw InterCity w malowaniu MÁV będzie zawierał:
- 4 wagony (1 x wagon 1 klasy Ao; 3 x wagony 2 klasy Bko) w malowaniu MAV InterCity;
- modele bez oświetlenia wnętrza,
- pudełko z czarną gąbką w środku,
- tabliczka kierunkowa z blaszki trawionej do samodzielnego montażu.

Modele będą dostępne u nas w sklepie, w limitowanej serii 150 sztuk zestawów, w styczniu 2023 r."

Wkleiłem całość - dla wygody osób które nie zapisały się do newslettera.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.928 121 1

Xomon

Użytkownik
Reakcje
43 0 0
@Xomon A nie można by założyć oddzielnego wątku - spacjalnie dla tego zestawu?
Być może, ale jestem tak na prawdę nowym użytkownikiem forum i nie mam jeszcze wyczucia jak postępować ;)

Oczywiście jeśli tak było by lepiej, to będę o tym pamiętał na następny raz. Pewnie jak Admin lub Moderator tutaj zajrzą to przeniosą właściwy post a naszą dyskusję usuną :)
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.928 121 1
@am-70 Tez o tym watku myslałem. Ale znając Szanowne Grono Forum można się spodziewać pokaźnej ilośći postów z uwagami, które by przyćmiły właściwy węgierski wątek :);)
Tak, to prawda:( Ale "produkowanie" kolejnych wątków nie jest rozwiązaniem sprawy. I tak Koledzy będą dokonywać swoich wpisów gdzie im się będzie żywnie podobało;) Zresztą już się zaczeło:D

Ale póki moderator nie zdecyduje, gdzie dokonywać wpisów odnośnie najnowszego produktu od ROBO Modele, pozwolę sobie na kilka uwag.
Po pierwsze. Duże brawa za bardzo interesujący zestaw w malowaniu i oznaczeniu kolei węgierskich MAV(y) Nareszcie coś nowego. Tylko zastanawia tak niski nakład. 150 sztuk nie będzie za mało:niepewny:
Po drugie. Warto przypomnieć, że już w 2019 i 2020 roku norweska firma NMJ wydała modele węgierskich wagonów 111A i 112A od ROBO pod własną marką. Różniły się one od polskich, m.in. innym układem wywietrzników (ala PIKO)
MAV 1.jpg
oraz inną skrzynią na akumulatory.
MAV 2.jpg


Dla zainteresowanych modelami NMJ - modellbahninfo.org.
 

Podobne wątki