Czyli na podstawie obserwacji wybranego pociągu do Gdyni w roku 2021 uzasadniasz zestawienie wybranego pociągu do Szczecina w roku 2015?
Celowo napisałem 'wybranego', bo z pociągów na trasie Wrocław - Gdynia każdy ma inną historię zmian w zestawieniach, nawet porównywanie Piasta do Heweliusza (nie wspominając o Artusie), choćby z tego samego RJ, byłoby naciąganiem. Kontrolowany chaos IC w praktyce...
A model z przydziałem Wrocław przede wszystkim ma pasować do wagonów w malowaniu IC, które już wcześniej zostały wydane. I u mnie tak właśnie będzie
Modele możesz połaczyć jak Ci się rzewnie podoba, jeśli to cieszy oko to super! Ale nie trzeba do tego dorabiać usprawiedliwienia, a już na pewno próbować przekręcać historię.
Model ten (222240) nie będzie też pasował do wszystkich modeli w malowaniu IC z przydziałem Wrocław (w szczególności 222210), chyba że pominie się rozpiętość dat rewizji i połączoną z tym zmianą niektórych oznaczeń. Jeśli zależy Ci tylko na jednolitym malowaniu IC, to również dyskusja o przydziałach jest zbędna, ale wtedy równie zbędne są odniesienia do rzeczywistości.
Świetnie, że ukazał się kolejny model, bo to coraz bardziej zbliża do możliwości odwzorowania rzeczywistego składu (na poziomie malowania, liczby odpowiednich wagonów i przydziałów - gdzie każdy wagon ma odmienny numer taborowy, ale bez dokładności na poziomie rzeczywistych numerów wagonów w danym składzie).
Zaobserwowane zestawienia proponuję przekopiować do
http://forum.modelarstwo.info/threads/zestawienia-składów-pociągów-pasażerskich-kompendium.47058/ , przydadzą się, gdy już będą dostępne modele wagonów PKP Y po modernizacjach.
Dobrze byłoby uzupełnić o numery taborowe, bo wymieniony 140Az mógł mieć dach gładki lub ryflowany i być może oznaczenie typu 140AZ, 140A-Z, lub 140A-z - kontrolowany chaos IC w praktyce!