• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
713 30 5
Masz choć mgliste pojęcie o cenie formy wtryskowej czy swoje rewelacje wyczytałeś w "Gościu niedzielnym" ale tak szczerze bez obrazy, masz czy nie.
Hmmm tak szczerze to mam. I wiem, że to spora kwota. "Gościa Niedzielnego" nie czytam wcale. Ale tam raczej odpowiedzi na to pytanie nie znajdziesz. Oczywiście kratka fototrawiona będzie kosztować grosze, ale czy efekt będzie taki sam po jej nałożeniu co po zrobieniu jej na formie wtryskowej? Chyba nie
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
Może lepszy bo bardziej przestrzenny.
Tu bym dyskutował. Trzeba byłoby się dokładnie przyjrzeć oryginalnej kratce, ale wydaje mi się, że nie wystaje ona poza powierzchnię pudła wagonu, więc nałożona, np. fototrawiona, byłaby może za bardzo przestrzenna. Najlepiej pewnie wyglądałby fototrawiona włożona w prostokątny otwór, wycięty w pudle, ale to już chyba za duże oczekiwania, jak na model wielkoseryjny.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
713 30 5
Prościej dla kupującego, ale znacznie drożej dla producenta, a w konsekwencji boję się, że również dla klienta.
Niekoniecznie. Powstały kuszetki, potem były wagony 2 klasy. Cena tych modeli jest podobna...niedługo będą wagony z ryflowanym dachem i nie wierzę, że ich cena będzie sporo wyższa od dotychczasowych wypustów. A weź proszę pod uwagę jeszcze koszt zrobienia wnętrza, odpowiednio dla kuszetek i dla wagonów 2 klasy.
 
Ostatnio edytowane:

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.268 225 2
Kratkę zawsze można dorobić z blaszek fototrawionych, jeden z kolegów robił taką "podmianę" właśnie na modelu Y/B70 Tilliga który miał fabrycznie nadrukowaną.
Jeszcze trzeba by dorobić kanały wentylacyjne wraz z nagrzewnicą i wentylatorami na podwoziu wagonu.

Masz choć mgliste pojęcie o cenie formy wtryskowej czy swoje rewelacje wyczytałeś w "Gościu niedzielnym" ale tak szczerze bez obrazy, masz czy nie.
Nie trzeba robić całej nowej formy, wystarczy jeden bok w formie zrobić od nowa. To nie jest już takie drogie.

Prawdę mówiąc to ja nie jestem amatorem takich rodzyneczków.
Ty w ogóle nie jesteś amatorem modeli Robo. Jak nie ramki to "rodzynki".

PS. Do AH. Tak jest miszczu. Kiedyś forum samo łączyło posty pisane jeden pod drugim.
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Moim zdaniem kuszetki z napisem PKP umieszczonym między oknami nie były jakoś szczególnie rzadko spotykane, więc w tym przypadku nie można powiedzieć, że to "rodzynki". ZNTK Pruszków bardzo często tak malował te wagony, natomiast ZNTK Bydgoszcz (wtedy Pesy jeszcze nie bylo) napis PKP zawsze, albo prawie zawsze wpisywal w biały pas podokienny, przy czym pas ten był nieco grubszy (szerszy) niż na wagonach wychodzących z Pruszkowa.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
754 43 0
Tak się zastanawiam i nie mogę dojść, jaki skład można zestawić z wagonów, które wydał ROBO? Niemal każdy wypust to inne przydziały. Pomijam epokę IV, choć w zestawie ze Szczecina brakuje mi pierwszej klasy. Ktoś podpowie?
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz.
Kuszetka z namalowanym logiem WARS to tym 110Ab. Innymi charakterystycznymi cechami tego podtypu w porównaniu do 110Ac, które do tej pory wypuszczał Robo, oprócz dostoswania również do jazdy po torze szerokim i możliwości zabudowy sprzęgu samoczynnego, są m. in.
- jednoskrzydłowe drzwi w przejściach międzywagonowych
- system ogrzewania wodnego z własnego pieca węglowego z widocznym na dachu harakterystycznym kominkiem.
Ciekawi mnie jak Robo to odtworzy, tym bardziej, że jednak są to dość istotne (i niestety widoczne) różnice.

unnamed-16.jpg

585159-10111-2_1.jpg
 
Ostatnio edytowane:

SantaFe

Znany użytkownik
Reakcje
645 30 7
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz.
Kuszetka z namalowanym logiem WARS to tym 110Ab. Innymi charakterystycznymi cechami tego podtypu w porównaniu do 110Ac, które do tej pory wypuszczał Robo, oprócz dostoswania również do jazdy po torze szerokim i możliwości zabudowy sprzęgu samoczynnego, są m. in.
- jednoskrzydłowe drzwi w przejściach międzywagonowych
- system ogrzewania wodnego z własnego pieca węglowego z widocznym na dachu harakterystycznym kominkiem.
Ciekawi mnie jak Robo to odtworzy, tym bardziej, że jednak są to dość istotne (i niestety widoczne) różnice.

Zobacz załącznik 769465
Zobacz załącznik 769466
Nie odtworzy, proste.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.371 473 107
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz.
Kuszetka z namalowanym logiem WARS to tym 110Ab. Innymi charakterystycznymi cechami tego podtypu w porównaniu do 110Ac, które do tej pory wypuszczał Robo, oprócz dostoswania również do jazdy po torze szerokim i możliwości zabudowy sprzęgu samoczynnego, są m. in.
- jednoskrzydłowe drzwi w przejściach międzywagonowych
- system ogrzewania wodnego z własnego pieca węglowego z widocznym na dachu harakterystycznym kominkiem.
Ciekawi mnie jak Robo to odtworzy, tym bardziej, że jednak są to dość istotne (i niestety widoczne) różnice.

Zobacz załącznik 769465
Zobacz załącznik 769466
To bardzo proste. Robo odtworzy dokładnie ten jeden jedyny oryginał który tych elementów nie posiadał. Proste.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
Sam Robo napisał, że napis jest umieszczony w sposób nietypowy. Na tym bazuje.
Tym razem jest konkretne zdjęcie. I fajnie.

Porównanie rzeczywistego wagonu z 'wizualizacją modelu' Robo:
110_Wars_Va.jpg


...i nie mam pytań. Szkoda, że "Gdynia IVc" bez takiego zdjęcia, zarówno edycja 1 jak i 2 /chyba, że ktoś ma - ja nie widziałem/...
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki