• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Info ze strony ROBO (dla leniwych ;) )

"Przedstawiamy nowe modele wagonów typu 111As. Są to wagony z ryflowanym dachem - nowość, które prototypy można było zobaczyć podczas ostatniej imprezy modelarskiej w Gliwicach. Jeden z modeli będzie ze stacji Wrocław, idealnie pasujący do wydanej kuszetki z Wrocławia z epoki Vc w malowaniu niebieskim.
Drugi z wagonów będzie ze stacji Warszawa Szczęśliwice również idealnie dopasowany do wydanej niedawno kuszetki typu 110Ac ze stacji Warszawa Grochów w kolorze śliwkowym.
Wagony będą dostępne również w wersji z oświetleniem wnętrza.
W nadchodzący weekend podam kolejne gorące nowości wagonów, które pojawią się jeszcze w tym roku."
Świetna wiadomość! W końcu nasze pociągi będą bardziej zróżnicowane pod względem typów i wyglądu.

Niestety, jak w prawie każdej beczce miodu jest łyżka dziegciu, tak i tutaj Robo nie ustrzegł się, na szczęście drobnych błędów. Miejmy nadzieję, że pozostaną one tylko na rysunku, a w modelu zostaną wyeliminowane.

Po 1: Układ i liczba wywietrzników na dachu odpowiada wagonowi 1 klasy np. typu 112Ag, a nie 2 kl. typu 111As - to najgrubszy z widocznych błędów.

Po 2: Haki promowe w wagonach typu 111As występują w innym układzie i liczbie. W wagonach tego typu nie ma haków przy końcach wagonu (przy drzwiach wejściowych) oraz dwóch środkowych haków po każdej stronie. Wagon 111As ma po 2 haki na stronę umieszczone pod drugim i dziewiątym przedziałem. Haki te nie mają wzmocnień, czyli są same ucha bez bocznych "skrzydełek" (i takie są na rysunku).
Pokazany na rysunku układ haków promowych odpowiada wagonom typu 111Ap, z których duża część także ma ryflowane dachy, więc pudło to będzie można wykorzystać do odzwierciedlenia wagonów tego typu - trzeba jedynie dopasować numery inwentarzowe oraz podwozie (111Ap to wagony wielonapięciowe).

Po 3: Opis. Mam nadzieję, że zostanie poprawiony. - Numer inwentarzowy - zbyt duża czcionka. A już najbardziej razi opis przydziału do st. W-wa Szczęśliwice czy Wrocław wykonany kulfonami o wysokości ramy wagonu, co w rzeczywistości NIGDY nie miało miejsca. Przydział opisany był (i jest, bo czcionka ta obowiązuje do dziś) czcionką mniej - więcej o połowę mniejszą niż naniesiona obok w trafarecie prędkość maksymalna i RIC.

Mam też pewne wątpliwości co do napisu RIC w trafarecie. Wagony 111As były jednonapięciowe, nie jestem więc pewien, czy RIC na nich w ogóle występował, ale ten wątek trzeba będzie jeszcze sprawdzić.

Numer wagonu na rysunku jest inny niż w podpisie. Na rysunku - na burcie wagonu jest 50 51 20-88 732-6, co wydaje się być prawidłowe, a w podpisie jest błędny nr 50 51 20-80 732-6
 
Ostatnio edytowane:

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Jak dobrze pamiętam, koniec lat 80., to przeciętny nocny skład pociągu miał średnio 10 - 12 pudeł, nie licząc opcjonalnej poczty a i kiedyś bagażu...
Jak na "realistyczne" zestawienie - daje to circa trzy metry długości - bez lokomotywy...
Makieta czy gablota to pomieści?;)
Z Wrocławia w barwach IC mamy jedynkę, kuszetkę i dwie dwójki, z Krakowa jedną dwójkę i z Przemyśla jedynkę i zdeklasowaną jedynkę na dwójkę czyli 7 wagonów ze składu powiedzmy Wrocław - Przemyśl. To już jest 2 metry bez lokomotywy.
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Info ze strony ROBO (dla leniwych ;) )

"Przedstawiamy nowe modele wagonów typu 111As. Są to wagony z ryflowanym dachem - nowość, które prototypy można było zobaczyć podczas ostatniej imprezy modelarskiej w Gliwicach. Jeden z modeli będzie ze stacji Wrocław, idealnie pasujący do wydanej kuszetki z Wrocławia z epoki Vc w malowaniu niebieskim.
Drugi z wagonów będzie ze stacji Warszawa Szczęśliwice również idealnie dopasowany do wydanej niedawno kuszetki typu 110Ac ze stacji Warszawa Grochów w kolorze śliwkowym.
Wagony będą dostępne również w wersji z oświetleniem wnętrza.
W nadchodzący weekend podam kolejne gorące nowości wagonów, które pojawią się jeszcze w tym roku."
Bardzo sie cieszę i nie cieszę. Cieszę się, ponieważ Robo rozwija sie coraz dynamiczniej i daje nam wagony porządnej jakości, z porządnym wnętrzem, na które tak na prawdę wszyscy czekamy a nie cieszę się, ponieważ już czuje tą zaciskającą się pętlę na mojej szyi z rąk mojej żony :)
Mam nadzieję, że następne z ryflowanym dachem będą dwójki w malowaniu IC z VI epoki. Idealne uzupełnienie składów. Choć życzył bym sobie w końcu coś z Gdyni.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
807 89 3
Oprócz uwag wypisanych już powyżej dorzucam jeszcze swoją:
Wagon szczęśliwicki powinien być pozbawiony piktogramów papierosowych, z kolei wagon wrocławski powinien takie posiadać. Generalnie w tym względzie wagony są opisane odwrotnie.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
807 89 3
Były zestawiane na zasadzie wymienności taboru w zależności od potrzeb. W Warszawie jeździła oprócz klasy jednostkowej (EN57 Główna-Odolany), również klasa wagonowa Grochów-Szczęśliwice, gdzie przesyłano wagony w delegację oraz z takich pożyczek.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Raczej rzadko, ale zdarzało się.
Oprócz uwag wypisanych już powyżej dorzucam jeszcze swoją:
Wagon szczęśliwicki powinien być pozbawiony piktogramów papierosowych, z kolei wagon wrocławski powinien takie posiadać. Generalnie w tym względzie wagony są opisane odwrotnie.
Moim zdaniem to zbyt kategorycznie postawienie sprawy. Można raczej powiedzieć, że w latach 90. pod względem umieszczania programów był burdel i wiele wagonów tych kilogramów nie posiadało, ale na pewno nie można powiedzieć, że tak było w przypadku wszystkich wagonów, bo nie było. Wiele wagonów piktogramy miało.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Czy wagony ze Szczęśliwic były zestawiane z wagonami z Grochowa?
Rzadko, ale zdarzało się.
Grochów zasadniczo zapewniał obsługę pociągów kursujących z Warszawy na południe i zachód, a Szczęśliwice tych w kierunku wschodnim i północnym. Podział ten wynikał z umiejscowienia obu stacji, ktore decydowało też o stacji początkowej pociągu i każdorazowym jego przejeżdzie przez najważniejsze stacje na linii srednicowej w Wawie.
Grochów zwykle miał lepsze, najnowsze wagony, bo zestawiał większość Expresów i pociagi międzynarodowe na zachód Europy.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
807 89 3
Ja bym sprawę jeszcze bardziej uprościł.
WGW Szczęśliwice to wszystkie pociągi rozpoczynające bieg na Zachodniej oraz nocne, Zagórz i Legnica/Żagań.
WGW Grochów to wszystko co rozpoczynało bieg na WWO oprócz nocnego Zagórza i Legnicy/Żagania.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Z grubsza rzecz biorąc, właśnie taką myśl starałem się przekazać w poprzednim poście.
Unikalbym jednak sformułowania "wszystkie", bo spora część pociągów była obsługiwana przez WGW z innych miast.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
807 89 3
To chyba rozumie się samo, że Szczęśliwice gościły tabor z wagonowni Białystok, Suwałki, Chełm, Zamość, Ełk, Olsztyn, Gdynia, Zagórz, Moskwa Smoleńska, Petersburg Warszawski, Wilno, Ryga, Tallinn, Taszkient, Kijów, Mińsk, Odessa, Kiszyniów, Symferopol, Charków, Dniepropietrowsk, Lwów a Grochów witał Kraków, Kielce, Katowice, Wrocław, Jelenią Górę, Szczecin, Pragę, Budapeszt, Wiedeń Płd, Sarajewo, Bukareszt, Bratysławę i Stambuł :)
Trzeba jednak przyznać, że Grochów bardziej jeździł swoim taborem a Szczęśliwice przyjmowały dużo obcego taboru ze wschodu od Lwowa po Irkuck lub jak komu wygodnie od Wilna po Taszkient.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.322 504 30
W Warszawie jeździła oprócz klasy jednostkowej (EN57 Główna-Odolany), również klasa wagonowa Grochów-Szczęśliwice, gdzie przesyłano wagony w delegację oraz z takich pożyczek.
A ja jeszcze nie mieszałbym do tej dyskusji pociągów służbowych (tzw. "klas") dla pracowników PKP w obrębie WWK (dla niewiedzących: Warszawskiego Węzła Kolejowego) bo to tylko zaciemnia sprawę. Ja pamiętam jeszcze "klasę" W-wa Główna Osobowa - Odolany zestawioną z SM30 i jednego donnerbuchsena, ale to chyba ma niewiele wspólnego z tym, które stacje postojowe wydawały wagony do których pociągów dalekobieżnych...
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.268 225 2

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
To pierwsze malowanie (a w zasadzie bardzo podobne) było w składach Regio Ekspres, np w RE "Warta" relacji Poznań - Lublin. I do tego czerwony bar z kremowym pasem.
 

Podobne wątki