Może uporządkujmy, które wagony są Ra, a które Rb. Do tej pory wydawało mi się, że wagony oznaczone Ra są z zaworami, a wagony Rb bez. A kształt dennic nie miał wpływu na oznaczenie. Czy dobrze myślę
Tak, ale są też 406Ra, które przebudowano pozbawiając ogrzewania, przy okazji przerejestrując je, ale wciąż one powinny mieć "łatę" w miejscu gdzie dawniej było wyjście zaworu.
To jeszcze coś uzupełnię w kwestii cystern 406Ra/Rb.
- Ra to cysterny z ogrzewaniem zbiornika, seria Zaes. Posiadają one dekiel i zawory poniżej dekla - dwa lub trzy,
- Rb to cysterny bez systemu ogrzewania, seria Zas. Zasadniczo nie posiadają one dekla ani zaworów (z uwzględnieniem przypadków o których pisał kolega Fictorque}.
- Ra to cysterny z ogrzewaniem zbiornika, seria Zaes. Posiadają one dekiel i zawory poniżej dekla - dwa lub trzy,
- Rb to cysterny bez systemu ogrzewania, seria Zas. Zasadniczo nie posiadają one dekla ani zaworów (z uwzględnieniem przypadków o których pisał kolega Fictorque}.
- fabrycznie nowe wagony 406Rb, nie mają prawa posiadać zaworów. Ale czy nie mają prawa posiadać również tych dekielków/włazów po środku dennic ?
- na czym polegało przerejestrowanie przebudowanych wagonów 406Ra o którym pisze kolega @Fictorque, czy wagony otrzymywały nowe numery z zakresu wagonów 406Rb czy zmianie ulegała tylko seria z Zaes na Zas ? Czy może chodzi o coś jeszcze innego ?