Może Kolega rozwinąć temat na czym polegaja te niezgodności ... ?
Oczywiście, postaram się to wyjaśnić na ile mi się to uda. Chodzi przede wszystkim o ramę. Chyba najlepiej będzie to widać na poniższym zdjęciu ze strony Piko, gdzie zaznaczyłem czerwonym kółkiem elementy konstrukcji, które są totalnie skopane. Trudno trochę to opisać słownie, ale chodzi tu głównie o belki skośne łączące środkowe belki (podłużnice) z belką czołową, zupełny brak wspomnianych środkowych belek (podłużnic) w miejscu gdzie powinny one się znajdować, zamiast tego jest taki dziwny "łamaniec" zaznaczony strzałką. Do tego ta szeroka belka (prostopadła do ramy), do której mocowane są m.inn. opaski zbiornika jest w miejscu zaznaczenia kółkiem zdecydowanie za szeroka i nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że zdecydowany wpływ na taką konstrukcję miało umieszczenie mechanizmu KKS, który dodatkowo jest bardzo widoczny, ale to nie zmienia faktu, że źle to wygląda. Natomiast myślę, że na pewno dało by się to zrobić lepiej.
Jest jeszcze parę innych "drobiazgów", jak znajdę dobre zdjęcia to pokaże o co mi chodzi.
ps. Drogi Draculo, parę postów wyżej też Cię o coś zapytałem i chyba zostałem zignorowany?
A czym zasadniczo różnią się te podwozia - stary/nowy typ? Chodzi mi oczywiście o prawdziwe wagony a nie o modele Robo i Piko, bo zwłaszcza te drugie mają dość poważne odstępstwa w odwzorowaniu podwozia a ściślej ramy. Pytam, bo znam dość dobrze te cysterny i nie bardzo widzę różnicę pomiędzy modelami Robo i Piko, pomijając oczywiście uproszczenia czy niezgodności w modelach względem oryginału.
Będzie miło jak się również do tego odniesiesz. Pozdr.
Dodam, że nie posiadam jeszcze modeli Piko i opieram się na razie tylko na zdjęciach ale myślę, że są one wystarczająco wiarygodne.