• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów cystern typu 406R

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.416 3 0
Widzę, że mój wpis wywołał małą burzę mózgów, ale to bardzo dobrze. Trochę więcej wiedzy na temat chyba nikomu nie zaszkodzi. Zresztą swego czasu była tu na forum dyskusja i porównywanie modeli tych cystern od trzech producentów, jednak wtedy nikt nie zwrócił uwagi na powyższe mankamenty.
A wracając do rzeczy, dziękuję Kolego Dracula za odpowiedź i wyjaśnienia, i może też wyjaśnię, że nie zakładałem złej woli czy czegoś w tym rodzaju z Twojej strony a mój wpis (o ignorowaniu) był może nieco prowokacyjny, ale byłem ciekawy o co chodziło z tą różnicą podwozi. Sprawa się wyjaśniła, jednak muszę powiedzieć, że czytając o starym/nowym typie podwozia, ostatnią rzeczą jaka w związku z tym przyszła by mi do głowy to pomost. Wprawdzie fakt faktem, że pomost jest przymocowany do podwozia (a ściślej ramy) to jednak, przynajmniej dla mnie, podwozie w cysternie to rama z całym osprzętem umocowanym w niej lub pod nią oraz układem jezdnym (wózkami). Moim zdaniem pomost mimo wszystko jest elementem cysterny bardziej kojarzącym się z jej górną częścią a nie podwoziem, stąd całe „zamieszanie”. Ale oczywiście to moje zdanie, nie koniecznie słuszne. A moje pytanie było też efektem tego, iż uważałem (i uważam), że podwozie (nie wliczając pomostu) w modelach Piko i Robo jest konstrukcyjnie takie samo. Sorry za trochę przydługi wywód, myślę że to tyle w temacie podwozia. Pozdrawiam
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.416 3 0
No tak, niby podsumowałem temat podwozia/ramy, a chciałem jeszcze parę słów odnośnie wpisu kolegi A-K. Przyznam szczerze, że trochę mnie zaskoczyła taka ilość wykonań konstrukcyjnych ramy o jakich piszesz, ale rozumiem że miałeś dostęp do odpowiedniej dokumentacji technicznej. Z drugiej strony przypuszczam iż różnice dotyczyły głównie takich czy innych detali, stąd tak duża ilość. Natomiast z tego co widzę na zamieszczonych zrzutach Twoich rysunków, generalnie były dwa typy ramy (starsza i nowsza) o czym również wcześniej pisałem. A tak nawiasem mówiąc, nieraz rodzi mi się pytanie czy wszystko co znalazło się w dokumentacji technicznej jest później dokładnie odwzorowane w realnym wagonie?
Ale w rzeczywistości faktycznie można spotkać pewne niestandardowe wykonania, takie jak umieszczenie pewnych detali, np. haki (kotwice) lub brak charakterystycznych dla tego nowszego typu ramy takich trójkącików, czy jak ja to nazywam „skrzydełek” w miejscu połączenia belki skośnej z czołownicą (pierwsze zdjęcie) a które widać na pozostałych zdjęciach (ale i tu bardziej spostrzegawczy wypatrzą różnice). Poniżej parę zdjęć, które można tu traktować bardziej jako ciekawostki „z życia wzięte”:

P1020888_edited.jpg P1020890_edited.jpg P1020893_edited.jpg P1020895_edited.jpg

oraz kilka zdjęć ukazujących w realu starszy vs. nowszy typ rzeczonych ram. Ostatnie zdjęcie pokazuje dość dobrze konstrukcję ramy w kontekście wykonania przez Piko.

P1040793_edited.jpg P1040903_edited.jpg P1050903_edited.jpg P1060080_edited.jpg P1060096.JPG
P1070030_edited.jpg

Przepraszam za jakość niektórych zdjęć - robione z góry podczas ruchu pociągu.
 

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
419 2 1
W sklepie PIKO jest zpowiedź drugiego wydania setu cystern (PIKO 58384) w malowaniu GATX - ciekawe czy bądą nowe numery czy powtórzone.
https://www.piko-shop.de/en/artikel/2-car-set-tank-car-406rb-gatx-rail-poland-vi-30180.html
@ralph80 Czy mógłbyś wskazać, w którym konkretnie miejscu jest o tym mowa, że planowany jest drugi set (bo przeglądam podaną stronę i nie widzę takiej informacji)? Czy może jest to informacja z innego źródła?
 

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
649 5 2
@ralph80 Czy mógłbyś wskazać, w którym konkretnie miejscu jest o tym mowa, że planowany jest drugi set (bo przeglądam podaną stronę i nie widzę takiej informacji)? Czy może jest to informacja z innego źródła?
Set był/jest niedostępny w sklepie PIKO a teraz pojawiła się data wydania koniec czerwca 2021 (zbiega się w czasie z produkcja białej cysterny GATX i tlenkowej z V epoki), wiec wskazuje to na wznowienie set-u.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.150 131 19
Jest wskazana data przyszła, więc to sugeruje przynajmniej wznowienie modelu.
Set był/jest niedostępny w sklepie PIKO a teraz pojawiła się data wydania koniec czerwca 2021 (zbiega się w czasie z produkcja białej cysterny GATX i tlenkowej z V epoki), wiec wskazuje to na wznowienie set-u.
Ja widzę koniec czerwca 2020 roku, więc to raczej błąd systemowy w sklepie - podobny można zaobserwować dla kilku innych pozycji, niekoniecznie adresowanych na polski rynek - polega na wyświetlaniu pierwotnej planowanej daty ukazania się modelu.

Screenshot_20210608-194358_Samsung Internet.jpg
 
Ostatnio edytowane:

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
649 5 2
Ja widzę koniec czerwca 2020 roku, więc to raczej błąd systemowy w sklepie - podobny można zaobserwować dla kilku innych pozycji, niekoniecznie adresowanych na polski rynek - polega na wyświetlaniu pierwotnej planowanej daty ukazania się modelu.

Zobacz załącznik 819341
Rzeczywiście nie zauważyłem ze to 2020 , wiec to chyba błąd. Głodnemu chleb na myśli - liczyłem na kolejne wagony do składu
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.369 473 107
W sprawie brązowej cysterny....kiedy dokładnie DEC został przekształcony w Sp. z o.o. ? Wiem, że w 1996 roku, ale czy wagon odzwierciedla stan sprzed tego wydarzenia, czy po ?
Drugie pytanie. Przy takich oznaczeniach wagonu ile można go "cofnąć w czasie" aby nie zaburzać rzeczywistości ?
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.978 275 41
Zapewne to z powodu wykonania ich w naszej "ulubionej" technice druku UV ...
Niestety wszystko na to wskazuje ...
Jeszcze tylko zmiana technologii opartej na plastiku na bardziej ekologiczne : paździerz ? odpady papierowe ?
I zakaz posiadania niebezpiecznych dla środowiska plastikowych modeli z przymusowym odpłatnym recyklingiem ! :obcy:
 

Dariusz71

Aktywny użytkownik
Reakcje
961 2 0
Niestety wszystko na to wskazuje ...
Jeszcze tylko zmiana technologii opartej na plastiku na bardziej ekologiczne : paździerz ? odpady papierowe ?
I zakaz posiadania niebezpiecznych dla środowiska plastikowych modeli z przymusowym odpłatnym recyklingiem ! :obcy:
Poczekaj poczekaj, mądre ludzie siedzą w Brukseli to coś napewno w tej materii wymyślą, nie takie cuda już wymyślili. ;)
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
753 43 0
Pytanie: czy można połączyć wagony z datami 27.02.2008 i 25.07.2012? Cysterny z zestawu 58361, zestawu 58384 oraz ostatni wypust 58465 mają taki rozstrzał dat. Czy istnieje szansa, że mogły się spotkac (takie daty, nie konkretne numery) w jednym składzie?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.369 473 107
Wydaje się, że cysterny z 2008 roku mogły mieć następną datę rewizji w 2012 lub później. Choć to pewnie zależy od przeznaczenia cysterny.
 

Podobne wątki