Widzę, że mój wpis wywołał małą burzę mózgów, ale to bardzo dobrze. Trochę więcej wiedzy na temat chyba nikomu nie zaszkodzi. Zresztą swego czasu była tu na forum dyskusja i porównywanie modeli tych cystern od trzech producentów, jednak wtedy nikt nie zwrócił uwagi na powyższe mankamenty.
A wracając do rzeczy, dziękuję Kolego Dracula za odpowiedź i wyjaśnienia, i może też wyjaśnię, że nie zakładałem złej woli czy czegoś w tym rodzaju z Twojej strony a mój wpis (o ignorowaniu) był może nieco prowokacyjny, ale byłem ciekawy o co chodziło z tą różnicą podwozi. Sprawa się wyjaśniła, jednak muszę powiedzieć, że czytając o starym/nowym typie podwozia, ostatnią rzeczą jaka w związku z tym przyszła by mi do głowy to pomost. Wprawdzie fakt faktem, że pomost jest przymocowany do podwozia (a ściślej ramy) to jednak, przynajmniej dla mnie, podwozie w cysternie to rama z całym osprzętem umocowanym w niej lub pod nią oraz układem jezdnym (wózkami). Moim zdaniem pomost mimo wszystko jest elementem cysterny bardziej kojarzącym się z jej górną częścią a nie podwoziem, stąd całe „zamieszanie”. Ale oczywiście to moje zdanie, nie koniecznie słuszne. A moje pytanie było też efektem tego, iż uważałem (i uważam), że podwozie (nie wliczając pomostu) w modelach Piko i Robo jest konstrukcyjnie takie samo. Sorry za trochę przydługi wywód, myślę że to tyle w temacie podwozia. Pozdrawiam
A wracając do rzeczy, dziękuję Kolego Dracula za odpowiedź i wyjaśnienia, i może też wyjaśnię, że nie zakładałem złej woli czy czegoś w tym rodzaju z Twojej strony a mój wpis (o ignorowaniu) był może nieco prowokacyjny, ale byłem ciekawy o co chodziło z tą różnicą podwozi. Sprawa się wyjaśniła, jednak muszę powiedzieć, że czytając o starym/nowym typie podwozia, ostatnią rzeczą jaka w związku z tym przyszła by mi do głowy to pomost. Wprawdzie fakt faktem, że pomost jest przymocowany do podwozia (a ściślej ramy) to jednak, przynajmniej dla mnie, podwozie w cysternie to rama z całym osprzętem umocowanym w niej lub pod nią oraz układem jezdnym (wózkami). Moim zdaniem pomost mimo wszystko jest elementem cysterny bardziej kojarzącym się z jej górną częścią a nie podwoziem, stąd całe „zamieszanie”. Ale oczywiście to moje zdanie, nie koniecznie słuszne. A moje pytanie było też efektem tego, iż uważałem (i uważam), że podwozie (nie wliczając pomostu) w modelach Piko i Robo jest konstrukcyjnie takie samo. Sorry za trochę przydługi wywód, myślę że to tyle w temacie podwozia. Pozdrawiam