A mnie zastanawia skąd wzięła się opinia (wiedza), że jest krótsza i dłuższa rama (ostoja) w tych cysternach i że producenci modeli (Robo i Piko) robią swoje modele właśnie w tych dwóch różnych wersjach długości.
Według mojej wiedzy (choć nie twierdzę że wiem wszystko) cysterny 406R miały zasadniczo dwa rodzaje ramy - starszą, bardziej uproszczoną i nowszą, którą odwzorowali w modelach obaj producenci, tak Robo jak i Piko. Być może starszy typ ramy miał nieco inną długość, ale ten nowszy miał stałą długość (12340 mm ze zderzakami), natomiast pewne zmiany czy modyfikacje dotyczyły bardziej niektórych detali, ale nie miało to nic wspólnego z jej zasadniczą konstrukcją.
Tak czy inaczej twierdzenie, że jeden z producentów modeli robi dłuższą/krótszą ostoję (ramę) nie jest prawdą - w modelach obu producentów jest ten sam rodzaj ramy. Natomiast fakt, że stopnie do pomostu hamulcowego w modelach, jak i w prawdziwych cysternach, mniej lub bardziej zachodzą na wózek wynika z zupełnie czego innego.
Cysterny te mają po prostu dwa rodzaje pomostów - dłuższy z blachy ryflowanej (taki zrobił Robo) i krótszy w postaci kratownicy (ten robi Piko). Tym samym również stopnie pomostów są w jednych szersze a w drugich węższe, co ma istotne znaczenie dla wychyłu wózków w modelach na ciaśniejszych łukach. Nie ma to natomiast znaczenia w realu, gdyż wiadomo że w rzeczywistości łuki są zdecydowanie łagodniejsze.
Jeżeli ktoś ma w tej kwestii inną, lepszą wiedzę, to bardzo proszę o jakieś precyzyjne i potwierdzone informacje, bo wydaje się, że rozpowszechniła się w tym temacie błędna opinia.