• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów cystern typu 406R

Piotrek59

Aktywny użytkownik
Reakcje
94 2 0
Coś pechowa ta stacja Kazimierz Górniczy. Ja w swoim wagonie na nowo wklejałem drabinkę bo była krzywo wklejona. Poza tym reszta w porządku.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.629 128 1
Nowe cysterny Robo - ep. V

107510 - PKP 406Rb - zestaw 3 cystern "ALCOPEGRO" , Witkowo Wąskotorowe Zachodnia DOKP, rev.03.02.97; 03.02.97; 03.02.97
Zobacz załącznik 1060018
Zobacz załącznik 1060020 106510 - PKP 406Rb - zestaw 3 cystern LOTOS Kolej, st. Gdańsk Port pln., rev. 10.09.2001 Zobacz załącznik 1060021 Zobacz załącznik 1060022 102520 - PKP 406Ra/Rb - zestaw 3 cystern D.E.C. CPN, st. Płock Trzepowo Centralna DOKP, rev. 16.04.1997 Zobacz załącznik 1060023 Zobacz załącznik 1060024 102510 - PKP 406Rb - zestaw 3 cystern “POLMOS SIERADZ”, st. Sieradz, Centralna DOKP, rev. 21.05.2021 Zobacz załącznik 1060025 Zobacz załącznik 1060026
Zastanawia mnie data rewizji na cysternach w malowaniu Polmos Sieradz - 21.05.2021. Sam zakład został zlikwidowany na przełomie lat 2009/2010. Do tego "Centralna DOKP":niepewny:
 

rewident85

Nowy użytkownik
Reakcje
20 14 6
Mogliby zrobić POLMOS ale ze Starogardu Gdańskiego...

Destylarnia Sobieski Spółka Akcyjna w Starogardzie Gdańskim (poprzednio: Fabryka Wódek Gdańskich S.A., dawniej Starogardzkie Zakłady Przemysłu Spirytusowego “Polmos” w Starogardzie Gdańskim) swoją historią sięga 1846 roku, w którym to gdański kupiec H.A. Winkelhausen założył Wytwórnię Wódek, Likierów i Koniaków.
 

SU45-122

Nowy użytkownik
Reakcje
7 0 1
Tak patrzę, na opis od producenta, przy cysternach Lotos-u , jest rewizja 2001, a według wikipedii i strony oficjalnej Grupy Lotos. Spółka Lotos Kolej została powołana w 2003 roku. Więc i tu chyba coś się lekko nie zgadza. Chociaż modele piękne trzeba przyznać.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
846 46 0
Tak patrzę, na opis od producenta, przy cysternach Lotos-u , jest rewizja 2001, a według wikipedii i strony oficjalnej Grupy Lotos. Spółka Lotos Kolej została powołana w 2003 roku. Więc i tu chyba coś się lekko nie zgadza. Chociaż modele piękne trzeba przyznać.
A nie moglo sie zdarzyć, że rewizja byla w 2001 roku, a po zmianie nazwy przemalowywano cysterny i ologowywano bez dokonywania rewizji?
 

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
199 4 1
Natomiast wielkie brawa za przygotowanie modeli w bardzo atrakcyjnych "malowaniach" (Polmos, ALCO PEGRO, LOTOS)(y)
No nie wiem, czy Robert prawidłowo dobrał barwy cysterny ALCO PEGRO.
Tu fotki Marka Malczewskiego (rok 1999) z Witkowa, gdzie zbiornik cysterny jest bardziej szary niż budyniowy...
Poza tym, w rzeczywistości stopnie do pomostu hamulcowego są umiejscowione za wózkiem - wagon ma dłuższą ostoję - a w Robo stopnie są na wysokości wózka.
Model z dłuższą ostoją robi konkurencyjna firma (nazwa na 4 litery, pierwsza P...)
MalMar_Witkowo_1999_neg16_012-mały.jpg MalMar_Witkowo_1999_neg16_013-mały.jpg
 

KacperMichał

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 14 3
Nie jest to błąd. Takie oznaczenia są nawet do dziś. Ostanio widziałem na Eanos-xx lub - x. Dlaczego tak jest? Na to pytanie w kontoli jakości nie mogli mi odpowiedzieć.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.444 138 19
Nie jest to błąd. Takie oznaczenia są nawet do dziś. Ostanio widziałem na Eanos-xx lub - x. Dlaczego tak jest? Na to pytanie w kontoli jakości nie mogli mi odpowiedzieć.
W PKP Cargo kilka lat temu nanoszono serię wagonu z dopisanym -xx lub -x, a także typem wagonu (zapisanym w indeksie górnym) np. 415W, C462W, CFR/E, ale wiele lat tak nie było i obecnie też już nie jest - wagony po naprawach wyjeżdżają już z serią bez -xx lub -x. Ponadto u innych przewoźników nie jest stosowane takie oznaczenie, także to nie jest dowód na to, że -x na modelu nie jest błędem.
 
Ostatnio edytowane:

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.895 37 1
-x był nanoszony na końcu serii dla wszystkich wagonów towarowych będących na stanie PKP oraz prywatnych włączonych do PKP w latach 1980 - 1993. Obecne -x i -xx to całkiem coś innego - to własne oznaczenie przewoźnika PKP CARGO i nie ma nic wspólnego z tamtym. I jeszcze jedno grupa numeryczna 755 to seria "Za" czy tez byłoby "Za-x" a nie "Zaes", zakres numeryczny dla "Zaes" to 787, 788, 796, 797, 798
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.444 138 19
Poniżej kilka zdjęć dla zobrazowania tematu.

31 51 5372 972-0 Eaos-xx CSD/E Ważony 19.08.19

20231107_135401.2.jpg

20231107_135430.2.jpg


31 51 5372 243-6 Eaos-xx CFR/E WAŻONY 06.10.21

20231107_135451.2.jpg

20231107_135451.3.jpg


31 51 5354 906-0 Eaos CFR/E WAŻONY 12.04.22

20231107_135516.2.jpg

20231107_135516.3.jpg


31 51 5353 481-5 Eaos 412W Ważony 23.02.22

DSC_01~1.JPG

DSC_01~2.JPG


31 51 5369 913-9 Eaos CSD/E Ważony 24.12.18

DSC_0211.mm.jpg

DSC_02~2.JPG
 

Podobne wątki