Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
No i chyba spowodowałem, że na stronie ROBO już tego zestawu nie ma
Mam jednak pewną wątpliwość. Natrafiłem na model kartonowy takiej cysterny, co ciekawe dokładnie tego samego numeru co jeden z modeli ROBO. Model kartonowy jest serii Ra, a ROBO Rb...Modele posiadają inny typ dennicy...Ktoś wie o co tu chodzi ?
Ale generalnie ten typ który odwzorował Robo w modelu w Lotosie rozumiem również występował?
No i pytanie czy pozostałe modele również nie posiadają tego błędu?
Bo jeżeli Lotos nie miał tego typu cystern to słabo...
Ale generalnie ten typ który odwzorował Robo w modelu w Lotosie rozumiem również występował?
No i pytanie czy pozostałe modele również nie posiadają tego błędu?
Bo jeżeli Lotos nie miał tego typu cystern to słabo...
Nie weryfikowałem poprawności odwzorowania modeli cystern w barwach LOTOSu. Pamiętam tylko, że po premierze tych 4 zestawów cystern, ktoś znalazł zdjęcie jednej z beczek POLMOSu Sieradz, którą "odwzorował" producent i w oryginale miała inną ramę (nie pamiętam czy różnic było więcej) - po prostu wybrano nieodpowiedni pierwowzór do odwzorowania. Temat potencjalnej niezgodności cysterny LOTOSu pojawił się w związku z pokazaniem modelu kartonowego wagonu o tym samym numerze, ale z innymi dennicami. Nie oznacza to jeszcze, że model wielkoseryjny jest błędny, ale skoro powstały dwa modele jednego wagonu i oba mają różne zbiorniki, to siłą rzeczy, któryś musi mieć go błędnie odwzorowany - pytanie który?
Może to pomoże rozwiązać częściowo zagadkę (3:15):
Na powyższym filmie jest wagon o numerze 33 51 785 0734-9, ale nie wiem czy zakres numeracji miał związek również z typem wagonu.
Numery wagonów Robo: 33 51 785 0730-7, 33 51 785 0731-5, 33 51 785 0732-3).
Ostatnio ktoś pytał z czym to jeździło i co nieco szukałem. Ogólnie ciężko coś znaleźć - poniżej 4 zdjęcia wygrzebane z przepastnych czeluści internetu:
- źródło: su46.pl/nowe-zdjecia-2/
- autor: Paweł Urbański
- opis: "5.12.2009. Bieniów – Żagań. M62-1077 z pociągiem nr 760028 rel. Lubsko – Wrocław Gądów. Wtedy lokomotywa była dzierżawiona przez STK Wrocław, a właścicielem gagarina była firma P.H.U. LOKOMOTIV Bronisław Plata."
Może to pomoże rozwiązać częściowo zagadkę (3:15):
Na powyższym filmie jest wagon o numerze 33 51 785 0734-9, ale nie wiem czy zakres numeracji miał związek również z typem wagonu.
Numery wagonów Robo: 33 51 785 0730-7, 33 51 785 0731-5, 33 51 785 0732-3).
Prawdę mówiąc z tej perspektywy trudno mi ocenić wygląd tego wagonu na filmie. Wydaje się że dennica jest bardziej płaska, taka jak w modelu Robo. Jakie jest Wasze zdanie ?
Może uporządkujmy, które wagony są Ra, a które Rb. Do tej pory wydawało mi się, że wagony oznaczone Ra są z zaworami, a wagony Rb bez. A kształt dennic nie miał wpływu na oznaczenie. Czy dobrze myślę
Ps. Zdjęcie znalezione w sieci (sorry brak autora).
Może uporządkujmy, które wagony są Ra, a które Rb. Do tej pory wydawało mi się, że wagony oznaczone Ra są z zaworami, a wagony Rb bez. A kształt dennic nie miał wpływu na oznaczenie. Czy dobrze myślę
Tak, ale są też 406Ra, które przebudowano pozbawiając ogrzewania, przy okazji przerejestrując je, ale wciąż one powinny mieć "łatę" w miejscu gdzie dawniej było wyjście zaworu.
To jeszcze coś uzupełnię w kwestii cystern 406Ra/Rb.
- Ra to cysterny z ogrzewaniem zbiornika, seria Zaes. Posiadają one dekiel i zawory poniżej dekla - dwa lub trzy,
- Rb to cysterny bez systemu ogrzewania, seria Zas. Zasadniczo nie posiadają one dekla ani zaworów (z uwzględnieniem przypadków o których pisał kolega Fictorque}.
Przykładowo parę zdjęć 406Ra z zaworami:
Mam nadzieję, że to rozwieje pewne wątpliwości.
Aha, kształt dennic nie ma tu znaczenia.
Chyba jednak dennica jest inna niż powinna...Co dziwi, bo Robo zdaje się produkuje modele z oboma wariantami dennicy. Czyli na 3 wagony już 2 są fikcyjne w pewnym sensie
Chyba jednak dennica jest inna niż powinna...Co dziwi, bo Robo zdaje się produkuje modele z oboma wariantami dennicy. Czyli na 3 wagony już 2 są fikcyjne w pewnym sensie
Ja zwróciłem uwagę na jeszcze jeden szczegół. Wagon 732-3 na filmie posiada pod górnym pomostem rynienkę z dość sporym okapem i rurką odpływową. Element wizualnie zauważalny, a często pomijany przez producentów modeli wagonów cystern.
W książce Atlas wagonów towarowych widnieje wpis, że w 1971 roku w wagonach 406R dokonano zmian polegających na zmianie ostoi na znaną z modeli Piko i Robo oraz (co ważniejsze) zmieniono wykonanie dennic.
Czy te pierwotnie wykonywane dennice to były te wypukłe, które następnie od 1971 roku zmieniono na płaskie, czy było odwrotnie?
Odwrotnie ale nie koniecznie równocześnie. Tak więc na obydwu typach ostoi widziałem zbiorniki zarówno z tymi starszymi bardziej płaskimi dnami jak też te z bardziej wypukłymi.