• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ROBO - modele wagonów cystern typu 406R

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.848 524 107
Gestem fajnym by oczywiście było, jednocześnie było by dowodem i przyznaniem się do popełnionego błędu (pomijalnego).Jest wiele modeli starszych wypustów, które wyjątkowo trafiają w serca kolekcjonerów, występują z tylko 1 numerem a nie stoi to na przeszkodzie tworzyć z nich piękne wahadła.
Nie chcę być źle zrozumiany. Nie jest moją intencją udowadnianie błędu producentowi. Nie oczekuję również aby producent przyznawał się do błędów, co przy sposobie narracji prowadzonej podczas prezentacji modeli na YT wydaje się niemożliwe.

Moim jedynym celem jest ustalenie zakresu błędów i ocena czy je akceptuję czy nie. Z tego też powodu wywołałem w tym wątku dyskusję dotyczącą oryginalnych wagonów 406Ra/Rb.

Na podstawie zamieszczonych w trakcie tej dyskusji wpisów wysnułem wniosek, że model w takim stanie jakim został wydany można ewentualnie zakwalifikować do typu innego niż zrobił to producent. Wówczas wydawać by się mogło, że błędem modelu będzie jedynie niewłaściwy numer. I ten błąd, przy prawidło przyjętym przeze mnie wcześniejszym założeniu jest dla mnie na poziomie akceptowalnym.

Dlatego pozwoliłem sobie zapytać, czy model w taki sposób wykonany może stanowić model wagonu typu 406Ra będący po przebudowie na wagon 406Rb z błędnie naniesionym numerem inwentarzowym wagonu ?

Czy.....może jednak są w modelu jakieś inne elementy charakterystyczne dla typu 406Ra (lub regularnego 406Rb) stanowiące przeszkodę w takim podejściu do sprawy i przyjęciu że model w tym stanie może bez przeszkód odzwierciedlać typ 406Rb po przebudowie ?

Jeżeli tak, to można powiedzieć, że z wielkiego błędu producenta zrobi się relatywnie niewielki. A może taki był zamysł producenta i od początku chciał zrobić model 406Ra po przebudowie, ale oznaczenia dał od typu 406Rb, ale nie po przebudowie tylko od fabrycznego ? Pewnie się nie dowiemy.

No i jeszcze jedno. Czy w 2002 roku LOTOS posiadał wagony o parametrach oddanych w modelu, tj. : nowy typ ramy, stary typ dennicy oraz dekielek na środku dennicy ?

Za wszelkie cenne informacje będę bardzo wdzięczny :D
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki