• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO MODELE - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 / EN71

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.002 531 30
Przecież piko ma rozjazdy i tory o wysokości główki szyny 2,5. Tillig czy Roco mają 2,1.
To nie musi być sprawa wysokości szyn, przyczyną może być geometria i konstrukcja np. samej krzyżownicy (wzajemny układ dziobu krzyżownicy i szyn skrzydłowych, szerokość rowka itp.). Nie używam torów Piko, więc nie znam konkretnej przyczyny, mój EN57 Robo jeździł po torach Roco i nie było problemów.
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
213 7 0
Dzięki chłopaki za oczywistą wskazówkę :) . Po ręcznym wpisaniu wszystko działa. Tak jak pisałem, Pico Wlan nie znajduje lokomotywy. I jeszcze jedna rzecz, Robo EN57 niestety wykoleja się na zwrotnicach Piko BWL / BWP - niestety. Myślę, że może to być poważny minus dla osób zastanawiających się nad wyborem zestawu EN57 Piko czy Robo.
U mnie się nic nie nie wykoleja na takich rozjazdach. Na angliku piko też się nie wykoleja.
 

Mormegil

Aktywny użytkownik
Reakcje
518 38 0
Robo EN57 niestety wykoleja się na zwrotnicach Piko BWL / BWP.
Może zdarzył się model z niepoprawnym rozstawem kół - wymiar "B", który powinien mieścić się w przedziale 14,4-14,6mm:
0137.jpg

Tu na forum, niedawno były zgłaszane przypadki nie trzymania tego parametru przez nowe modele Roco. W kilku wagonach Exact Train też napotkałem takie zjawisko.

Nie mam EN57 Robo, ale przemierzyłem sobie wartość "B" w innych modelach tego producenta, które posiadam i wychodzi mi około 14,3mm.
 

SantaFe

Znany użytkownik
Reakcje
672 30 7
Dzięki chłopaki za oczywistą wskazówkę :) . Po ręcznym wpisaniu wszystko działa. Tak jak pisałem, Pico Wlan nie znajduje lokomotywy. I jeszcze jedna rzecz, Robo EN57 niestety wykoleja się na zwrotnicach Piko BWL / BWP - niestety. Myślę, że może to być poważny minus dla osób zastanawiających się nad wyborem zestawu EN57 Piko czy Robo.
Coś nie chce mi się wierzyć w coś takiego. Tyle ile EN57 sie najeździł po moich zwrotnicach i nigdy nic się nie działo..
 

rafik78

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Chciałem nagrać film i pokazać jak radzi sobie na zwrotnicach a tu ZONK. Znów nie działa! Tym razem nawet dwukrotnie zmieniałem jej adres tak na wszelki przypadek żeby mieć pewność. I nic, efekt taki sam. Nagrałem filmik. To pika oczywiście centralka.
EN57 ROBO - brak startu
Koledzy co radzicie? Coś u mnie nie tak czy zwracać zestaw do sklepu?
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
765 35 5
Chciałem nagrać film i pokazać jak radzi sobie na zwrotnicach a tu ZONK. Znów nie działa! Tym razem nawet dwukrotnie zmieniałem jej adres tak na wszelki przypadek żeby mieć pewność. I nic, efekt taki sam. Nagrałem filmik. To pika oczywiście centralka.
EN57 ROBO - brak startu
Koledzy co radzicie? Coś u mnie nie tak czy zwracać zestaw do sklepu?
A możesz wypiąć odcinek prostych torów i położyć na nim ENa? Wówczas sprawdzisz czy zwarcie robi model czy np zwrotnice
 

rafik78

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
A możesz wypiąć odcinek prostych torów i położyć na nim ENa? Wówczas sprawdzisz czy zwarcie robi model czy np zwrotnice
Zwrotnice są OK bo inne lokomotywy po nich śmigają.

Pewnie trafił mi się trefny egzemplarz, bo za którymś razem przy uruchomieniu świeciło się oświetlenie wagonów ale EN57 nie reagował na żadne komendy. Ale generalnie jest piknięcie przy próbie uruchomienia.

Nie ma chyba wyjścia. W sumie jestem ciekawy co to za problem w tym egzemplarzu. Pierwszy raz miałem taką przygodę z lokomotywą.
IMG_7139.jpeg
 
Ostatnio edytowane:

rafik78

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Dobra, udało się za 50-tym razem uruchomić skład :rolleyes:

Poniżej filmik z przejazdu EN57 na zwrotnicy:
EN57
A tutaj najzwyklejszy Taurus na tej samej zwrotnicy:
Taurus
Na tym zestawie torów jeździ kilka innych lokomotyw Pico i Roco - żadna nie ma problemów z przejazdem.
Nie mam innych EN57 ale myślę, że to problem z wagą - pierwszy wózek jest za lekki i "ucieka" z torów, bo środkowy jest chyba dwa razy cięższy niż te dwa wózki końcowe razem wzięte. Ale to tylko moje przypuszczenie.
W sumie jestem bardzo zdziwiony że producent wypuszcza model tak niedopracowany. Co prawda na filmie prezentacyjnym prezentujący ten model mówi o testach na torach Trixa ale mówi łukach. Ciekawe czy testowali przejazdy na innych torowiskach.
Jakkolwiek, uruchamianie EN57 to masakra jakaś, kilkadziesiąt razy trzeba żeby zadziałał, więc będę pisać do Robo.
 
Ostatnio edytowane:

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
765 35 5
Dobra, udało się za 50-tym razem uruchomić skład :rolleyes:

Poniżej filmik z przejazdu EN57 na zwrotnicy:
EN57
A tutaj najzwyklejszy Taurus na tej samej zwrotnicy:
Taurus
Na tym zestawie torów jeździ kilka innych lokomotyw Pico i Roco - żadna nie ma problemów z przejazdem.
Nie mam innych EN57 ale myślę, że to problem z wagą - pierwszy wózek jest za lekki i "ucieka" z torów, bo środkowy jest chyba dwa razy cięższy niż te dwa wózki końcowe razem wzięte. Ale to tylko moje przypuszczenie.
W sumie jestem bardzo zdziwiony że producent wypuszcza model tak niedopracowany. Co prawda na filmie prezentacyjnym prezentujący ten model mówi o testach na torach Trixa ale mówi łukach. Ciekawe czy testowali przejazdy na innych torowiskach.
Jakkolwiek, uruchamianie EN57 to masakra jakaś, kilkadziesiąt razy trzeba żeby zadziałał, więc będę pisać do Robo.
Ciekawe, testowałem EN57 Robo na łukach R2 Piko a-gleiss i nie było problemu z przejazdem, podobnie na łukach R3 i R4. Niestety nie mam możliwości testu na zwrotnicy łukowej, ale mam jeszcze jeden pomysł, spróbuj odwrócić ENa członami i przejechać przez tą zwrotnicę.
 

rafik78

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
A czy drugi człon tak samo się wykoleja?
Na sucho, przy popychaniu zaobserwowałeś co wyskakuje?
Ciężko zauważyć ale chyba wózek jest za lekki, bo gdy przesuwam trzymając pierwszy wózek to nie wyskakuje. Środkowy jest ciężki i przejeżdża. Niestety nie mam suwmiarki , ale pod linijką wszystkie osie wyglądają na identyczne.
skład pchany

spróbuj odwrócić ENa członami i przejechać przez tą zwrotnicę.
I tu ciekawostka, po odwróceniu składu przejeżdża , ale robi zwarcie na zwrotnicy:ostrozny:.
Na łukach i torach EN-ka jedzie bezproblemowo.
W sumie korci mnie jeszcze żeby rozłożyć zwykłe zwrotnice i zobaczyć czy na nich też będą problemy.
Przejazd po odwróceniu składu

Zrobiłem filmiki.
 
Ostatnio edytowane:

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
192 1 0
Ciekawa sprawa, bo na filmie wygląda że wózek wyskakuje jeszcze zanim dojedzie do krzyżownicy i kierownicy. Odwróć problematyczny człon do góry kołami i zerknij czy wózek nie ma jakichś oporów i problemów z obrotem, bo wygląda jak by coś go sprężyście blokowało. Z moich doświadczeń zaobserwowałem, że wagony robo które mam na krótkich sprzęgach, nie przechodzą przez ten łuk z najmniejszym promieniem (R1) i się wykolejają jak Twój EN. Mój kibelek ma jeszcze gorzej, bo pochodzi z pierwszego wypustu i ledwo jeździ po owalu tym zwykłym z zestawu startowego (R2). Pudła się o siebie opierają i cały skład się napręża oraz odgina do tyłu.
 

rafik78

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Odwróć problematyczny człon do góry kołami i zerknij czy wózek nie ma jakichś oporów i problemów z obrotem, bo wygląda jak by coś go sprężyście blokowało.
Tak organoleptycznie oceniając nie ma większych oporów. jedyna różnica, to takie jakby "wąsy" , sterczące do góry, które na tym wózku czasem go chyba blokują ale nie wiem czy to jest przyczyna.
IMG_7153.jpg

Wąsy ma wózek z jednej strony, nie wiem czy ma to znaczenie w kwestii odwzorowania modelu.
Mimo wszystko te wąsy nie są problemem z wyskakiwaniem wagonu. Ostatnio bardziej na to zwróciłem uwagę i niestety stwierdziłem, że na łuku R2 też potrafi samoistnie wyskoczyć z torów. Ewidentnie, gdyby producent dociążył te zewnętrzne wózki , było by chyba po problemie.

Sprawdź czy nie wystają nadlewki że stopni wejściowych do przedziału służbowego
Mam takie same nadlewki, z obu stron...
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.338 232 2
Po pierwsze, obetnij nadlewki powyżej pomarańczowej linii w stopniach wejściowych.
Po drugie, podwozie nie jest do końca włożone w nadwozie. Niebieską strzałką zaznaczone jest miejsca gdzie powinien wskoczyć zatrzask który jest na wewnętrznej ścianie nadwozia.

To co zaznaczyłeś na żółto nie przeszkadza w obracaniu się wózka
en57.jpg
 

Podobne wątki