• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO MODELE - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 / EN71

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.683 15 0

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.430 146 0
Dokładnie tak. Wózki od EW58 zamontowano na kilku EN57. Ja takie kible widywałem na SKM 3M.

A wiecie, że w pewnym okresie czasu kible na SKM 3M miały 2 różne pantografy? Jeden ze zwykłym ślizgiem (takim samym jak reszta PKP) a drugi ze ślizgiem podwójnym (takim jak wtedy miały tylko tramwaje, teraz zaś podwójny to standard). Na zwykłym pantografie jeździły po linii 202 (od Rumii do Wejherowa) a na podwójnym na linii 250 (Rumia - Gdańsk Główny). Było więc tak, że w jedną stronę kibel jechał na tylnym do Rumii a od Rumii na przednim, a w drugą stronę podobnie, zmiana patyka na stacji Rumia. :)
 
Ostatnio edytowane:

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.290 33 7
Ciekawy "wariant". ;) Raczej pojedyncza sztuka, która zachowała się bez górnego reflektora, ale za to ma założony duży pług. O malowaniu z żółtymi drzwiami już nie mówię...
Wiele razy o tym było - to był tester technologii dla EW58, przede wszystkim inne wózki i co za tym idzie wystające poszerzenia pudła. Brak górnego reflektora wiąże się z tym, że ze względu na "inność" był naprawiany w ZNTK Gdańsk gdzie nie zamontowali trzeciego wiadra.
Tego modelu seryjnie nie będzie, to tylko 1 taki egzemplarz, jeśli miałyby powstać kible z 2 reflektorami, to jakiekolwiek inne z wcześniejszych lat.
 

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
31 5 1
Była swojego czasu dyskusja o tym, że w modelach od Robo są zaślepki po dawniej używanych na PKP sygnałach końca pociągu nad gorną linia okien czoła EN57.
Gdyby wydanie takiego modelu z biegiem czasu okazało by się dla producenta możliwe, i finansowo uzasadnione napewno znalazło by się parę osób, które że chciały by mieć taki model w kolekcji:
Wypukłe oznaczenia klasy, drzwi malowane jak reszta pudła, brak zgarniacza i reflektora trzeciego, małe sygnały końca pociągu.
Może pod zapowiedzią zamiaru wydania EN57 z IV epoki kryje się EZT w powyższej lub podobnej specyfikacji.
 

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
31 5 1
To szykuje się drugi model EN57 z IV epoki? Jeden już był, Warszawa Grochów, rewizja z 1983 roku, ale niestety, z trzecim reflektorem.
Tak, czyli jednak drugi. A czy szykuje się, nie wiem, oby
A ten pierwszy podany przez Pana, jest z epoki IV i też Pan nie sprecyzował, epoki IVc.
Podświadomie chyba pominąłem ten model.
Detale budowy jakie wymieniłem, pozwoliły by umieścić model w epoce IVa.
Tabela, z której korzystałem obejmuje również epokę III, pod epoka IIIc według tej tabeli trwa w przedziale od 1956 roku do 1968r. Czyli też i w tej. Prawdopodobnie musiały by być barwy podobne do tych odtworzonych na EW51-36 ze Stacji Muzeum.

Chyba czeka mnie ponowne przejrzenie wątku (Kult jednostki | Modelarstwo.info)
Tam byla ciekawa dyskusja nt. wyglądu EN57 na przestrzeni lat.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.174 504 30
A czy szykuje się, nie wiem
No przecież sam kolega @saabal napisał:
Może pod zapowiedzią zamiaru wydania EN57 z IV epoki
Zrozumiałem, że była jakaś zapowiedź.
Pan nie sprecyzował, epoki IVc
A czy musiałem precyzować? ;) Chodziło mi o podkreślenie, że w ogóle już był jeden model z epoki IV, a czy czy był to okres a, b czy c nie miało dla mnie znaczenia. Ale jeśli komuś zależało na precyzyjniejszym określeniu, to mógł to wywnioskować z podanej przeze mnie daty rewizji, jak słusznie zauważył kolega @garou.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.174 504 30

Podobne wątki