• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO MODELE - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 / EN71

Reakcje
57 0 0
Podobno lepsze - bardziej wydajne układy wentylacji silników; EN 71 były eksploatowane także na liniach Żywiec - Sucha Beskidzka, Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna, trafiały się także w relacji Wrocław - Jelenia Góra - tutaj - o ile pamiętam, w ciekawym zestawieniu: połączone 1 zespół EN71 + 1 zespół EN57; w czasach malowana niebiesko - żółtego fajnie taki skład wyglądał na podjazdach za Świebodzicami w kierunku Wałbrzycha.
 

alienik

Użytkownik
NAMR
Reakcje
81 0 0
OK, rozumiem. Gdybym wiedział to bym nie pytał. 4 człony zauważyłem chwilę potem, ale w moim zapytaniu zrodziła się ciekawość, czy prócz tej widocznej różnicy uzasadniającej użycie na liniach wymagających są jeszcze jakieś szczegóły odróżniające same człony wagonów od tych z EN57. Jednak z tego co czytam co piszecie tutaj, EN71 zasadniczo to taki "dopalony" o dodatkowy człon silnikowy EN57, bez różnic w wyglądzie samych pojedynczych członów.
Różnią się jeszcze tym, że pod każdym wagonem rozrządczym mają i sprężarkę główną i zestaw baterii, a sprężarka główna jest po prawej stronie patrząc w kierunku czoła wagonu.

Praktycznie nie, możliwe, że są jakieś drobne różnice, wynikające np. z tego, że przy dwóch członach napędowych jakieś urządzenia mogłyby być niepotrzebnie zdublowane, więc część z nich była usunięta, ale nie mam szczegółowej wiedzy na ten temat.
Nic nie zostało usunięte, wagony silnikowe są identyczne, jak w EN57.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 150 7
Ja tam dobrze widzę, że KD i Polregio mają być jeszcze w tym roku???:eek:
W katalogu jako 2024 jest podany "rok produkcji", co nie oznacza wypuszczenia do sprzedaży. Obok jest jeszcze informacja o "zapowiedzi", która oficjalnie jeszcze się nie wydarzyła. Także podsumowując, narazie nie ma klarownej informacji o tym, kiedy te modele sie ukażą.
1726743637110.png
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.293 93 9
W uzupełnieniu:

ROBO 400810/JE/DE - EN57-716 PolRegio Pomorski Zakład w Gdyni/Gdynia Chylonia
Numer boczny: 94 51 2 121 077-3; 94 51 2 121 078-1; 94 51 2 121 079-9
Data rewizji: 08.11.2018


Zobacz załącznik 1074761

ROBO 400820/JE/DE - EN57-1056 PolRegio Małopolski Zakład w Krakowie/Zakopane
Numer boczny: 94 51 2 121 692-9; 94 51 2 121 693-7; 94 51 2 121 694-5
Data rewizji: 16.03.2020


Zobacz załącznik 1074753

ROBO 400710/JE/DE - EN57-856 Przewozy Regionalne Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu/Wrocław Główny
Numer boczny: EN57-856ra; EN57-856s; EN57-856rb
Data rewizji: 02.09.2011


Zobacz załącznik 1074760

ROBO 410300/JE/DE - EN71-010 PKP MD Sucha Beskidzka Południowa DOKP
Numer boczny: EN71-010ra; EN71-010sa; EN71-010sb; EN71-010rb
Data rewizji: 16.12.1983


Zobacz załącznik 1074767
Szybka analiza odnośnie EN57-1056 :rolleyes:
Rewizja w 2020 roku a w Krakowie dopiero od marca 2024 roku ... pojeżdzi do 2025 roku!!!

Abstrachując od zmodernizowanych okien i innym wyświetlaczu ... który wg zdjęć powinnien być dłuższy
Okna w drzwiach wejściowych też inne od klasycznych ... tyle zmian

Tak czy siak :love:Brawo, że ktoś sie podjął EN57 POLREGIO - ciekawy choć trudny temat

Pozdrawiam
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
203 6 0
Myślę że są to KD, ale sam pojazd stanowi własność PR. PR wypożyczały KD swoje jednostki, a te malowały je w swoje barwy.
Proszę, nie wymyślaj teorii. To jest pojazd ówczesnych Przewozów Regionalnych i nie ma z KD nic wspólnego. Oprócz "Endolino" to nawet KD w swojej historii raczej nie miało żadnego EN57 bez modernizacji.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
Ale jak KD powstawały to myślałem że mieli dużo tych jednostek
Jak KD powstawały to nie miały nic, podnajmowały od PR zaszynobusy. Historia KD wspomina 'cel działania Spółki, którym jest przewóz pasażerów autobusami szynowymi w obrębie Dolnego Śląska' i takowe UMWD zaczął kupować. Większość była wykorzystywana przez KD, ale były one też użyczane PR - wszystkie SA1xx miały już dolnośląskie barwy, ale tylko logo UMWD, żadnych oznaczeń KD.
Co do EN57, to wszystkie posiadane przez KD przeszły modernizację (P5), dla EN57/EN71 PR, UMWD ufundował tylko tylko utrzymanie przy życiu, do czasu odebrania Impulsów i wypierania PR z kolejnych linii.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.371 473 107
A widzisz. To ja miałem błędne przekonanie w tej kwestii. Sądziłem, że było podobnie jak w przypadku podziału taboru PKP pomiędzy spółki i kiedy powstały koleje wojewódzkie to również część taboru została automatycznie przekazana do tych nowych podmiotów. A już oczami wyobraźni widziałem stado modeli EN57 w barwach KD...:X3:
 

Podobne wątki