• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO MODELE - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 / EN71

MateuszS

Aktywny użytkownik
Reakcje
233 51 2
Koledzy, wydaje mi się, że była gdzieś w tym wątku mowa o poprawie dźwięku w modelach EN57 Robo fabrycznie wyposażonych w dekoder dźwiękowy ESU, ale nie mogę tego znaleźć. Jedyne, co znalazłem, to czyjaś informacja, że po wymianie na głośnik Zimo uzyskał znaczną poprawę. Czy faktycznie wystarczy wymiana głośnika? A jaki jest zamontowany fabrycznie? Swojego modelu jeszcze nie otwierałem. Generalnie dźwięk jest niezły, ale bardzo cichy - czy jest to kwestia samego głośnika, czy może jego umieszczenia? A może jest jeszcze inny problem? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Panie Andrzeju to ja pisałem o tym głośniku. Jedno to sama głośność, ten fabryczny vs. Zimo na plus dla Zimo a drugie to szersze pasmo dźwięków, które słyszymy po zmianie na Zimo ( innego głośnika nie testowałem )
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
Dzięki za podpowiedzi. Ja myślę o zastosowaniu typowego głośnika ESU "kostka cukru" takiego, jaki jest dołączany fabrycznie do dekoderów ESU, bo jak rozumiem, w modelu Robo jest jakiś inny, gorszy. Mam parę modeli z tymi fabrycznymi głośnikami ESU i nie mogę na nie narzekać.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.980 121 1
W uzupełnieniu:

ROBO 400810/JE/DE - EN57-716 PolRegio Pomorski Zakład w Gdyni/Gdynia Chylonia
Numer boczny: 94 51 2 121 077-3; 94 51 2 121 078-1; 94 51 2 121 079-9
Data rewizji: 08.11.2018


1622.png


ROBO 400820/JE/DE - EN57-1056 PolRegio Małopolski Zakład w Krakowie/Zakopane
Numer boczny: 94 51 2 121 692-9; 94 51 2 121 693-7; 94 51 2 121 694-5
Data rewizji: 16.03.2020


1625.png


ROBO 400710/JE/DE - EN57-856 Przewozy Regionalne Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu/Wrocław Główny
Numer boczny: EN57-856ra; EN57-856s; EN57-856rb
Data rewizji: 02.09.2011


1601.png


ROBO 410300/JE/DE - EN71-010 PKP MD Sucha Beskidzka Południowa DOKP
Numer boczny: EN71-010ra; EN71-010sa; EN71-010sb; EN71-010rb
Data rewizji: 16.12.1983


1603.png

 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.131 88 0
Próbował się ktoś bawić filtrami?
Coś jest nie tak, nie działają prawidłowo.
Zgadza się. Nawet wyszukiwarka po "EN71" pokazuje 9 wybranych EN57, ale nie pokazuje EN71.
Do EN71 trzeba się doklikać, przeglądając katalog online. Oraz nie ma takiej kategorii pojazdów w menu "Modele".

Gdyby Kolega @am-70 nie napisał, nie wpadłbym na tę zapowiedź ;)
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.131 88 0
Ten EN71 to czym się różnił zasadniczo od EN57? Ja, ze wschodniej DOKP (Lubelskiej) nie kojarzę EN71... na pierwszy rzut oka po przeczytaniu zdania kolegi @Arekmiz o "long kiblu" w oczy rzuca się cztery człony a nie trzy. Coś jeszcze?
Dwa człony silnikowe dla uzyskania większej mocy. Do eksploatacji na szlakach o większym nachyleniu. Eksport do Jugosławii, oraz trasa Kraków-Zakopane.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.460 148 0
Oryginalne tak, wszystkie EN71 były ryflowane. No a potem także składane z różnych przypadkowych członów od EN57 np. dla SKM 3M, powstałe w ten sposób EN71 mogą mieć człony gładkie pomieszane z ryflowanymi. No a w dalszej ewolucji powstały ED72 czyli z czołem typu EN57-19XX i jednym członem 1 klasy...
A dla przypomnienia różne kible i ich malowania są na mojej stronie: link
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
Naprawdę kolega @garou nie wie, co to jest EN71? Zasadniczo EN71 różnią się tym, że są 4-członowe i mają dwa człony silnikowe zamiast jednego, jak EN57.
OK, rozumiem. Gdybym wiedział to bym nie pytał. 4 człony zauważyłem chwilę potem, ale w moim zapytaniu zrodziła się ciekawość, czy prócz tej widocznej różnicy uzasadniającej użycie na liniach wymagających są jeszcze jakieś szczegóły odróżniające same człony wagonów od tych z EN57. Jednak z tego co czytam co piszecie tutaj, EN71 zasadniczo to taki "dopalony" o dodatkowy człon silnikowy EN57, bez różnic w wyglądzie samych pojedynczych członów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
czy prócz tej widocznej różnicy uzasadniającej użycie na liniach wymagających są jeszcze jakieś szczegóły odróżniające same człony wagonów od tych z EN57
Praktycznie nie, możliwe, że są jakieś drobne różnice, wynikające np. z tego, że przy dwóch członach napędowych jakieś urządzenia mogłyby być niepotrzebnie zdublowane, więc część z nich była usunięta, ale nie mam szczegółowej wiedzy na ten temat.
 

Podobne wątki