• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO MODELE - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 / EN71

LISU

Użytkownik
Reakcje
151 7 4
OK, czyli Kolegom udało się zdiagnozować, że model EN57 od Robo wykoleja się, jeżeli łuk i wzniesienie występują razem. Same łuki nie wystarczą, by wykoleić model. Dlatego tak ładnie śmigał na pokazowym filmiku. I dlatego u jednych wykoleja się, u innych nie (np. wszystkie moje tory są płaskie i nie potrafię powtórzyć "wyczynu").

Próbowaliście bez gumowych harmonijek pomiędzy wagonami oraz bez zderzaków międzywagonowych?
Pisałem wcześniej, żeby sprawdzić swobodę ruchu sprzęgów w kinematyce. Czy wiązka 8 kabli nie ogranicza tego ruchu?
Ja odnoszę wrażenie że rama wózka ociera o wiązkę przewodów złącza.
 

TORONCIAK

Aktywny użytkownik
Reakcje
522 24 3
Mnie tylko zastanawia czy wydanie przez dwóch producentów jakiegoś produktu zawsze musi się kończyć paranoją i jakimiś spiskowymi teoriami dziejów? Jak ktoś powie że coś nie działa u p0lskiego producenta to ma od razu podpisaną umowę z piko :niepewny:... Dla mnie preferencją jest lepsze odwzorowanie i o ile w wypadku EU/EP07 i wagonów Y wygrywają SM i ROBO o tyle przy EN57 wolę 10^-12. Herr doktor wo ist mein kostenloses Modell?
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.747 61 9
Niestety większość z nas ma takie makiety na jakie go stać
Zgadza się ale...
większość robi na Pikolcach a ja np Bocznicę mam na gazetkowych szitach i np Gagariny z Roco wypadają z szyn.
Było zrobić na RocoLine i problemu by nie było. Ile zaoszczędziłeś na gazetkowcach? No właśnie.
W Roco można przynajmniej krzyżownicę spolaryzować no ale... może wszystko tkwi w precyzji wykonania, bo wiesz diabeł tkwi w szczegółach.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.590 120 86
Ja kompletnie nie kumam oszczędzania na rzeczach, na które się przewiduje co najmniej 10-20 lat życia. A szczególnie na takich jak makieta w którą oprócz wartości materialnej "wkłada" sie swój czas i nie tylko swój...
 
Reakcje
190 34 1
A Pan od „unboxingów” będzie chyba musiał dodać „sponsored by PIKO” do swoich filmików ? Oglądałem oba unboxingi EN57 - ROBO i PIKO.


Kibla PIKO puszczał po zwenęcznym łagodnieszym łuku (czemu…? :niepewny:) i to też nie powoli, a ROBO pchał przez ostry łuk tramwajowy pod stromą góre z małą prędkością… serio??? Eeeeh, jak już unboxingi to te same warunki prosze a nie dla jednego tak a dla drugiego inaczej.

A nawet PIKO nie przejechało bez awarji…
Dzień dobry
Jest takie powiedzenie. Jak jedna osoba powie, że jesteś koniem, popatrz się na nią jak na idiotę. Jak powiedzą to dwie zastanów się. Jednak jak juz mówią trzy to kup sobie siodło.

Pan Jankowski przez swoją makietę "przupuścił setki, jeśli nie tysiące składów. Jeśli Robo ma gorsze właściwości jezdne niż Piko nie oznacza to proszę Pana, że sponsoruje go Piko (czy tez Pikolec jak Pan się raczył nie raz wyrazić). Po prostu to fakt.

Robo musi przekonstruować KKS inaczej będzie problem.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.330 301 18
Dzień dobry
Jest takie powiedzenie. Jak jedna osoba powie, że jesteś koniem, popatrz się na nią jak na idiotę. Jak powiedzą to dwie zastanów się. Jednak jak juz mówią trzy to kup sobie siodło.

Pan Jankowski przez swoją makietę "przupuścił setki, jeśli nie tysiące składów. Jeśli Robo ma gorsze właściwości jezdne niż Piko nie oznacza to proszę Pana, że sponsoruje go Piko (czy tez Pikolec jak Pan się raczył nie raz wyrazić). Po prostu to fakt.:cool:

Robo musi przekonstruować KKS inaczej będzie problem.
oh mój najwiekszy fan sie odezwał. Stopuś było by tak nudno bez twoich szpileczek :p Dawaj nudne, mistrzu. :cool:

Co do tych „unboxingingów”. Klienci z niemiec są zachwyceni sprzęgami Falnsów, a Pan Unboxing… z resztą sami widzieliście ;) A ja matół myślałem że „Polak potrafi” - no cóż - Dla DE będą te sprzęgi jakie są, a dla PL będą zwykłe oczkowe - aby się unboxingi też „udały” :rolleyes:;)
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.343 504 30
Właśnie odebrałem swój egzemplarz EN57-648 z Warszawy. Model wygląda świetnie, ale na razie niewiele więcej mogę o nim powiedzieć. Jeszcze nie miałem możliwości sprawdzenia go w czasie jazdy, więc nie mogę potwierdzić ani zaprzeczyć twierdzeniom o kiepskich własnościach jezdnych. Faktem jest, że wózki w wagonach rozrządczych (końcowych) od strony połączenia z wagonem silnikowym mają stosunkowo mały przechył boczny i wzdłużny, więc zdolności pokonywania nierówności toru mogą rzeczywiście być trochę ograniczone.

W modelu zwraca uwagę duża liczba drobnych elementów, niektóre z nich mają tendencję do wypadania ze swoich miejsc. Przy zabawie trzeba więc bardzo uważać, żeby czegoś nie zgubić. Ciekawa jest konstrukcja pantografów i ich mocowanie do dachu. Nie ma żadnej śrubki od spodu dachu, sam pantograf jest zamocowany czterema poziomymi występami do dwóch poziomych listew, które z kolei są wciśnięte od góry w cztery wsporniki, przymocowane do dachu. Przy próbie podniesienia czy opuszczenia pantografu łatwo jest go wyrwać z mocowań, co raz mi się zdarzyło - na szczęście udało mi się go ponownie zamontować. Tak więc mam wrażenie, że podobnie, jak elektrowozy Schlesienmodelle, EN57 Robo wymagają dużej ostrożności w obsłudze - taki jest koszt wyposażenia modelu w wiele drobnych elementów, w możliwie najwierniejszy sposób odwzorowujących oryginał. Od razu zastrzegam, że nie mam możliwości porównania modelu z oryginałem i nie czuję się kompetentny do oceny wierności odwzorowania modelu - wrażenie wizualne jest jednak bardzo dobre.

Do modelu przydałaby się instrukcja montażu części dodatkowych wraz z informacją, że nie wszystkie elementy w woreczku są przeznaczone do każdej wersji modelu - taką informacje uzyskałem telefonicznie od Roberta. Poza tym warto byłoby podać informację, w jakiej kolejności powinno się łączyć wagony. Według słów Roberta nie ma to wprawdzie znaczenia dla funkcjonowania modelu, ale chciałoby się jednak wiedzieć, jak powinno być zgodnie z oryginałem. W rozmowie zasugerowałem dodanie takiej informacji do następnych wydanych modeli EN57 oraz podanie tego na forum dla wszystkich, którzy już mają te modele.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.343 504 30
Nudne jest pakowanie się do nie swoich wątków i wtrącanie trzech groszy nic nie wnoszących do tematu
Po pierwsze, na forum nie ma "swoich" i "nieswoich" wątków. Każdy ma prawo wypowiadać się w każdym wątku, należy jednak przestrzegać zasady pisania na temat związany z danym wątkiem.
Po drugie, nie wydaje mi się, żeby mój dzisiejszy wpis o modelu EN57-648 niczego nie wnosił do tematu, ocenią to wszyscy użytkownicy, a nie tylko arbitralnie kolega @old_jawa.
Po trzecie, nie rozumiem przykładu wątku w dziale 1:32: jak wspomniałem, wątek nie jest własnością kolegi @old_jawa, a ja tylko zwróciłem uwagę na błąd we wpisie kolegi @Meggido.
I proszę do tego nie mieszać mojej funkcji moderatora - mam takie samo prawo zabierać głos we wszystkich wątkach, jak inni użytkownicy.
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.046 23 0
Na rozjazdach i łukach tramwajowych testujcie sobie modele tramwajów, a nie ezt :p proszę również nie oczekiwać, że posiadając torcik domowej roboty z podjazdami, zjazdami i przechyłem toru rodem z rollercoaster'a, model ezt będzie go przejeżdżał bez żadnego problemu :p chcecie tira tj. ciągnik z naczepą wpuścić na parking pod blokiem? To się nie uda :ROFL:
 

irszwed

Nowy użytkownik
Reakcje
17 5 0
Radzi sobie na łukach.
Blokuje się tylko przy wzniesieniu na łuku, czyli dosyć specyficznej sytuacji.
trochę byłem zawiedziony jak puściłem Piko po Robo i mi gały wyszły na wierzch, przednie wózki w obie strony wypadały z szyn, wzniesienie jak widać na filmiku nie za strome, brak masy, buksowanie w obu kierunkach, a Pikolec jak widać
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
527 65 11
Na rozjazdach i łukach tramwajowych testujcie sobie modele tramwajów, a nie ezt :p proszę również nie oczekiwać, że posiadając torcik domowej roboty z podjazdami, zjazdami i przechyłem toru rodem z rollercoaster'a, model ezt będzie go przejeżdżał bez żadnego problemu :p chcecie tira tj. ciągnik z naczepą wpuścić na parking pod blokiem? To się nie uda :ROFL:
A pokażesz mi miejsce na pudełku lub w instrukcji z napisem "Model dostosowany wyłącznie do norm FREMO" lub podobny? U mnie model wypada na R4 i R3 na podjeździe wykonanym zgodnie z wszelkimi zasadami sztuki. Baaaaa wypada w miejscu, w którym jest jakieś 6mm wzniesiony z poziomu 0 . Śmiem twierdzić, że wypadłby i na łagodniejszym łuku o ile byłby wzniesiony i dla celów testowych kupię kawałek roco line (nie geo) i będę go testował na różnych promieniach przy różnym wzniesieniu.
 

Podobne wątki