• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO MODELE - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 / EN71

Reakcje
11 1 6
Aby nie być gołosłownym, zamieszczam zdjęcia EN57-1823 - wtedy już spółki "Przewozy Regionalne" z pociągu relacji Zakopane - Katowice i 1. klasę. Ostatnie zdjęcie kabiny - po uprzejmej zgodzie kierownika pociagu i maszynisty.
Zobacz załącznik 934781 Zobacz załącznik 934782 Zobacz załącznik 934783 Zobacz załącznik 934784
Tak ale zdjęcia z 2006 roku,to jednak nie końcówka lat 90 tych.Kolega jednak udowodnił że takowe istniały. Można naciskać Robo o taką wersję z 1.klasą;)
 

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
799 18 5
@Asan zawsze może kolega otworzyć manufakturę z harmonijką skoro: "przy takich technologiach jakie są w naszych czasach' wynika, że kolega ma to opanowane ;)
Tu nie chodzi o manufaktury tylko za takie pieniądze jak dla mnie duże to powinien być standard.Zauwazyłem że większość skupia się na np:data rewizji której i tak nie widać gołym okiem 5 stron gó..o burzy.A to co najbardziej widoczne jest pomijane.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
Kolega chyba miał na myśli EN71 bo one fabrycznie miały 1.klasę i obsługiwały trasę Kraków-Sucha Beskidzka-Zakopane.W latach 90-tych bywałem codziennie na stacji Kr-Plaszow i nie przypominam sobie EN57 z 1 .klasą
To, że ktoś czegoś nie pamięta, nie znaczy, że tego nie było, wiem to po sobie.
chyba faktycznie w latach 90-tych takiech nie było
Były, były, miały nawet barek na pokładzie. Na szybko, W-wa Grochów październik 1993:

EN57.jpg


Były też i ryflowane z 1 klasą, ale nie mam pod ręką skanu. To wszystko były przebudowy z w celu adaptowania EN57 do pociągów rodzaju interregio i trochę takich pociągów wtedy uruchomiono, ale nie trwało to długo.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.077 38 4
W latach 90 był ogromny boom na graffiti i jak widzę takie czyściutkie składy to aż zdziwienie bierze. Na SKM w Trójmieście było tego pełno, było kilka czasopism o tematyce, takich podziemnych i były zdjęcia graffiti malowanych również wewnątrz jednostek, nie wspominam o rysowaniu swoich "tagów" na szybach, tzw. scratches. Chyba nie było składu czystego. Doszło do tego, że w późnych latach 90 PKP jeden skład udostępniło na legalne malowanie.
Jednak dla mnie to kompletna nowość barek w EN57. 1 klasa zresztą też, ale ja z kolegami młodzi byliśmy, i ciężko wyobrazić sobie, aby za kieszonkowe jeździć 1 klasą :)
Skąd pochodzą zdjęcia kolegi @Andrzej Harassek? Bardzo mi się podoba takie malowanie.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.817 138 3
Zdaje się że dyskusja o "brzydkim wyglądzie modeli EN57 na łukach" miała być wywalana w trybie natychmiastowym...
Tak ale nie w tym wątku. Ja nie wiem może trzeba stworzyć katalog o czym nie pisać 1000 raz ....

Wprowadzam "zasadę ramki" - czyli proszę już nie dyskutować o kinematyce, ciasnych łukach i jak to wygląda. Bo tutaj rozwiązanie jest proste i było o nim wiele razy pisane - konsekwencje łamania "zasady ramki" też powinny być wszystkim znane ;)
 

Qmaty

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
5.836 235 3
@Artur A o czym tu więcej można pisać, model nie wiadomo kiedy będzie dostępny i jak będzie wyglądał. Póki nikt nikomu nie ubliża to po co blokować dyskusję? Dzięki temu są chociaż clickbait'y i odsłony ;)
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.381 36 7
EN57 z 1 klasą był mniej komfortowy od ed72 (1 klasa) - gorsze wygłuszenie, pojedyncze szyby.
Ale przedział służbowy z jedynką w ed72 to był dopiero luksus - jedynie 4 fotele, nie kojarzę innego wagonu z taką przestrzenią na nogi i odległością od współpasażerów.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.817 138 3
@Artur A o czym tu więcej można pisać, model nie wiadomo kiedy będzie dostępny i jak będzie wyglądał. Póki nikt nikomu nie ubliża to po co blokować dyskusję? Dzięki temu są chociaż clickbait'y i odsłony ;)
Bo ile można pisać że na ciasnych łukach tabor źle wygląda. Dlatego nie ma sensu kolejny raz podnosić kwestii wyglądu na łukach. Chcesz żeby to dobrze wyglądało to minimalne R2000 i nie ma problemu.

Koniec tematu.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.714 125 86
@Magic Z dobrego źródła wiem, że graficiarze byli udręką dla szefostwa SKM Trójmiasto. Bywały przypadki, że złapano takiego za rękę z puszką farby (a raczej z zestawem farb) ale sądy orzekały niską szkodliwość czynu i ich puszczali. A straty były spore. Wszystko zmieniło sie po zastosowaniu specjalnych farb z których łatwo można było zmyć te graficiarskie.
 
Ostatnio edytowane:

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
275 6 0
Oczywiście, że były EN57 z 1 kl w latach 90-tych. Taka MD Częstochowa posiadała 4 szt. takich zmodernizowanych EN57 (z 1 kl były 3), którymi obsługiwane pociąg przyspieszony Kmicic oraz szybkie połączenia do Katowic. Zresztą zdjęcia na Grochowie, które wcześniej wrzucił tu Pan Andrzej mogą przedstawiać częstochowski ezt, bo Grochów posiadał wtedy takie zmodernizowane ezt z numerami 19XX.
W załączeniu link:
https://www.facebook.com/w0jteczek/photos/a.347676755657589/1289066308185291/
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
670 4 0
daromaro napisał(a):
.... graficiarze byli udręką dla szefostwa SKM Trójmiasto .... Wszystko zmieniło się po zastosowaniu specjalnych farb
Zakładając, że to SKM Trójmiasto te specjalne farby do malowania wagonów zastosowało urodziło się w mojej głowie pytanie czy właściwością tych specjalnych farb było to, że inne (graficiarskie) farby się ich nie imały ?

Andrzej Harassek napisał(a):
To, że ktoś czegoś nie pamięta, nie znaczy, że tego nie było, wiem to po sobie.
Ja też. Przed chwilą jakaś pani zajrzała do mojej pracowni i zapytała "mężu, pracujesz czy się znowu bawisz ?". Odparłem zgodnie z prawdą że się "bawię" ale kompletnie nie mogę sobie przypomnieć abym się kiedyś ożenił :eek: ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
Zresztą zdjęcia na Grochowie, które wcześniej wrzucił tu Pan Andrzej mogą przedstawiać częstochowski ezt, bo Grochów posiadał wtedy takie zmodernizowane ezt z numerami 19XX.
Bardzo możliwe, ale na moich zdjęciach jest jeden (a właściwie dwa, bo po lewej stronie widać kawałek drugiego) z ostatniej serii, z nowym czołem (numer 19xx), a na drugiej fotce są widoczne dwa ezt ze starszej serii, ale już bez ryfli - te mogą być z Częstochowy.
 

Podobne wątki