• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.707 65 3
Poznańska Bipa raczej nie jest skopana. Po raz pierwszy słyszę że jakoby podział na czlony dla niepalacych i dla palących był naprzemienny. Ja kojarzę taki układ jak w modelu. Chociaż bardziej mi się wrył w pamięć układ z późnych lat 70 tych i 80 tych gdzie dla palących był jeden człon końcowy a pozostałe były dla niepalących.
Chociaż nie będę się upierał bo całkiem możliwe że ten ostatni układ powstał przez likwidację strefy dla palących w jednym czlonie środkowym.
 

A-K

Użytkownik
Reakcje
108 1 0
Wg NRDowskiej dokumentacji konstrukcyjnej i tych zdjęć które mam jest na przemian. Co do ewentualnych wydziwień ponaprawczych to oczywiście wykluczyć ich nie można.
 
Reakcje
89 3 0
Mam pytanie odnośnie chojnickiego trzyczłonowego zestawu wagonów Bhp (model Rivarossi HRS4229). Czy (pomijając datę rewizji 98.07.23) wagony te wyglądają inaczej niż w końcu lat 80-tych? W sumie minęło 10 lat. Oznaczenie Bhp by się zgadzało bo nie uległo zmianie. Głównie chodzi mi o malowanie. Z góry dziękuję za pomocy
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.707 65 3
Mam pytanie odnośnie chojnickiego trzyczłonowego zestawu wagonów Bhp (model Rivarossi HRS4229). Czy (pomijając datę rewizji 98.07.23) wagony te wyglądają inaczej niż w końcu lat 80-tych? W sumie minęło 10 lat. Oznaczenie Bhp by się zgadzało bo nie uległo zmianie. Głównie chodzi mi o malowanie. Z góry dziękuję za pomocy
Nie mam tego zestawu ale po obejrzeniu jego zdjęć raczej jestem zdania że ten kolor jest jednak zbyt jasny do końca epoki IVc chociaż w tamtych latach bywały kolorystyczne odstępstwa.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99
Schemat malowania owszem tak ale odcień zieleni już nie bardzo
Jak zauważył niedawno jeden z moich fanów, kolejna porcja moich porannych wypocin... :)

A więc... W jednej gazetce (Koleje Małe i Duże z 2007 r.) były takie wizualizacje PMR Krzysztof Koj - i tam też to widać. Część z nich pokazałem stronę wcześniej, tylko wagony z innej epoki. Kolor na wagonach serii Bhp z drugiej połowy lat 90-tych jest tam (na tych wizualizacjach) inny, jaśniejszy nieco. Poza tym na wagonie z II połowy lat 90-tych są niektóre piktogramy też nieco inne. Nie wiem też, czy kolor dachu nie jest już na młodszych wagonach szary. Z II połowy lat 80-tych nie zawsze, ale często całe były ciemno-oliwkowe.

Kolego @andrzejm ...zostaw "Chojnice" w spokoju :) ...kto wie... może Rivarossi jeszcze wyda serię Bhp (na II połowę lat 80-tych).
 
Ostatnio edytowane:

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Dla mnie ta Bipa to jakaś porażka - przejeżdżając przez rozjazdy krzyżowe piko a-gleis nawet na wprost wykoleja się i to przy połowie prędkości SM42. Cały skład wpada w wibracje co skutkuje takim drganiami przedostatniego wózka, że na rozjeździe przeskakuje przez iglicę i jedzie w bok. Jak wcześniej już wspominiałem, trzeba będzie dociążyć wózki bo w końcu stracę do niej cierpliwość.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.707 65 3
To nie jest kwestia dociążenia wózków. Ja jeżdżę moim składem po tramwajowych łukach i bylejakich rozjazdach i nic złego się nie dzieje. Owszem nie mam rozjazdów krzyżowych. Nie ma żadnych wibracji.
Skoro w Twoim modelu pojawiają się wibracje to podejrzewam że coś jest nie tak z zestawami kołowymi. Mam podejrzenia że albo koła są krzywo osadzone na osi albo ich rozstaw jest nieprawidłowy i źle współpracują z torem. Wystarczy że jedno koło jest trochę przesunięte na osi i jest z tym problem. Proponuję na początek sprawdzić jak się toczą na torze i rozjazdach same wózki środkowe. Przypuszczam że ten wózek który się wykoleja będzie się toczyć z oporem i niespokojnie. Następnie wyjmij z niego zestawy kołowe i sprawdź jak każdy z nich się toczy na torze i po rozjazdach. Dla pewności możesz zmierzyć suwmiarką wewnętrzną odległość między kołami która powinna wynosić 14,3 mm odchyłka od tego wymiaru więcej niż o 0,1 mm może powodować problemy. Zbyt mała odległość spowoduje "zaklinowanie się" zestawu kołowego w rozjeździe w okolicy krzyżownicy i odbojnic. Zbyt duża odległość to problem z wpisywaniem się w tor..
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Właśnie same wózki toczą się bardzo dobrze. Skład popychany ręcznie z dużą prędkością też przechodzi ładnie przez rozjazdy. Tylko jak go zapnę do lokomotywy to się wykoleja i to na rozjazdach domkniętych napędami.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.311 25 2
Ale spróbuj z jakąkolwiek inną lokomotywą.
Jeżeli skład bez lokomotywy i popychany(!) przejeżdża, a ciągnięty przez stonkę wpada w wibracje i wypada na przedostatnim wózku to może coś z lokomotywą.
Zasadniczo jednak myślę, że problem jest z wózkiem. Szczególnie wózki, na których oparte są dwa wagony są w tych zestawach bardzo wrażliwe - miewały u mnie zgrzyt z kołnierzem między wagonami i się haczyły po wyjazdach z łuku uniemożliwiając jazdę na wprost.
 
Ostatnio edytowane:

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Wózki lubią się blokować na tych ruchomych schodkach. Może i przyczyna jest w tym jednym rozjeździe, bo dzisiaj puściłem Bipę po drugim torze (akurat z SU45) i śmigała bezbłędnie, nawet w bok przez rozjazdy. Mam taką zwrotnicę, na której wykolejała się jedna z moich dwójek i to przy jeździe manewrowej w bok - wymieniłem na inną i jest ok. Wizualnie nie potrafię znaleźć co jest nie tak z tamtą zwrotnicą. Zrobiłem jeszcze jeden eksperyment - puściłem Bipę "pod prąd" (czyli jakby po torze niewłaściwym) po tych rozjazdach na których się wykoleja i idzie gładko i to nawet bardzo szybko. Ciągnięta we właściwą stronę za pomocą wagonu również jedzie bardzo ładnie, natomiast ciągnięta przez lokomotywę z wpiętym pomiędzy owym wagonem również się wykoleja i to przy połowie prędkości (zaczyna dziwnie podskakiwać.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
Dekodery funkcyjne rodzimych manufaktur, np. DCC24, ale zwykle są bez wtyczek, z luźnymi przewodami, więc trzeba trochę przerobić obwody wagonu. Fabrycznych dekoderów z wtyczką (nieważne, czy na przewodach, czy w rodzaju PluX) taniej niż ok. 20 euro raczej bym się nie spodziewał.
 

Podobne wątki