Dzięki za foto. Moje rozważania na ten temat, do których się odnosisz, sprawiły, że przypomniała mi się lektura artykułu zamieszczonego kiedyś w jednym z numerów nie wydawanej już gazety Koleje Małe i Duże - chyba z roku 2007. Był tam artykuł o Bipa-ch. Na arkuszu z ilustracją autorstwa pana Krzysztofa Koja była grafika pokazująca malowania w różnym czasie. Poniżej jej fragment. Na wagonach ze ściętym dachem na których jest napis 'dla palących' (jak w modelu Bipa Poznań) czoło wygląda jak widać, ale na tych z piktogramem papierosa (jak w wagonie serii Bipa ze stacji Wrocław) już są na czole składu te grafiki z piorunami na żółtym tle, stąd moje pytanie było kilka postów wcześniej. Na modelu bowiem w obu przypadkach jest tak samo (jak na 'Bipie' Poznańskiej).
Na modelach wagonów Bipa ze stacji Poznań jak i Wrocław da się też zauważyć, że ozdobne pasy na bokach budy są podwójne. Tymczasem na grafice w gazecie, o której piszę wyżej, na wagonie z piktogramem papierosa są pojedyncze. Pojedyncze były też na pierwszym wydanym modelu ze stacji Gdynia z początku epoki IVc. Widać w Epoce IVc już się nie bawili w podwójne.
Wspomniana pierwsza grafika na poniższej fotografii przedstawia bowiem wagon z rewizją - jak pamiętam 1971 r, a druga 1987 r.
Zakładam więc, że na kolei nic nie jest do końca idealnie schematyczne..... i w tym przypadku 1978 rok - jaki jest rokiem rewizji naniesionym na modelu ze stacji Wrocław - to jeszcze był taki "okres przejściowy"....
Spody wagonów z Wrocławia (z Poznania chyba też) są całe zielone jak na drugiej grafice poniżej.
PS. Prośba do moderatora o przeklejenie dyskusji do wątku o Bipach.