• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Ale SU45-048 Piko nie miała żółtego czoła i była już po naprawie rewizyjnej na początku tego wieku:
DSC07384.JPG

(zgubiłem jeden bufor - chyba jest to do kupienia)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.701 39 4
I coś to zmienia? Jest model z Leszna i Ostrowa. jest fotka pokazująca skład ciągnący tą właśnie lokomotywą. I jak napisałem można na siłę dopasować. Ideału nigdy nie będzie.
A jeżeli ktoś chce mieć dokładnie te składy z datami pasującymi to niestety musi sobie poprzerabiać modele. Jakoś do 2000 roku nikomu to nie przeszkadzało jak wszyscy zbierali nie PKP,. Ja już kiedyś napisałem, jak na pokazach makiet puszcza się "juniorki" i tym wszyscy się zachwycają , to taka kombinacja nie jest aż tak wielkim błędem. Mnie się to podoba i pasuje i to jest moje "subiektywne" odczucie. Nie jestem malkontentem.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.649 51 2
Firma SK Model, do momenty, kiedy była również przedstawicielem Piko na rynek polski, starała się dopasowywać składy wagonów (Bip, Bonanz czy Bohunów) pod względem dat rewizji i przydziałów z lokomotywami (głównie SP42, EU07 i SP45).

Wyszły następujące składy (o których wiemy, że z założenia dystrybutora lokomotywa i wagony miały pasować do siebie):

Wrocław, rewizja ok 1977 - EU07-161 + 4-członowy skład piętrowy**
Poznań, rewizja ok 1977 - SP45-234 + 4-członowy skład piętrowy
Gdynia, rewizja ok 1980 - SP42-043 + 4-członowy skład piętrowy
Opole, rewizja ok 1990 - SP42-049 + 2-członowy skład piętrowy*
Legnica, rewizja ok 1992 - SP42-111 + 2-członowy skład piętrowy*
Chojnice rewizja ok 1998- SP42-118 + 3-członowy skład piętrowy
Rzeszów, rewizja ok 2000 - EP07-187 (Żurawica) + 4-członowy skład piętrowy***
Skarżysko Kamienna, - SP42-037 + 4-członowy skład piętrowy (tutaj rewizja SP42 to 1997 a Bipy 2004 - stąd dopasowanie "takie sobie")
Toruń, rewizja ok 2005 - SP45-263 + 4-członowy skład piętrowy
Poznań - SU45-079 + 4-członowy skład piętrowy PR
Leszno - SU45-048 + 2 Bonanzy z Leszna lub 3-członowy skład piętrowy z Poznania

Niedawno wypuszczone na rynek wagony piętrowe to praktycznie kontynuacja:
Bydgoszcz, rewizja ok 1990 - SP45-204 + 4-członowy skład piętrowy
Ostrów - do 4-członowego składu pasuje zarówno ostrowska ET22-259 jak i jarociński SP42-108.

Wiem też, że SP42-064 z Choszczna pasuje bodajże do ryflaków.

* pasujące do lokomotywy były jeszcze 2 Bonanzy z Nysy
** pasujące do lokomotywy były jeszcze conajmniej 4 bonanzy z Wrocławia
*** pasujące do lokomotywy były jeszcze 2 Bohuny
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.701 39 4
No niestety, w Poznaniu SU45-079 jeździła z Bipą ale z napisem PR-ów a nie strzałkami. Ta toruńska, a dokładniej jak była w Chojnicach jeździła także z napisem PR-ów (nie strzałki) z Poznania do do Gorzowa i chyba dalej do Krzyża z SP32. W Poznaniu nie widziałem Bipy ze strzałkami, takie jeździły z SU 45 079 na Ostbahn-ie. Ja z powodu braku toruńskiej dołączam sobie tę chojnicką ze strzałkami.
SU45-79 23.02.2012.jpg

A tu toruńska Rivarossi
IMG_1070.JPG
z napisem PRZEWOZY REGIONALNE.
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.150 88 0
Wrocław, rewizja ok 1977 - EU07-161 + 4-członowy skład piętrowy**
** pasujące do lokomotywy były jeszcze conajmniej 4 bonanzy z Wrocławia
Dokładnie 8, co wręcz przekracza zapotrzebowanie przy zestawianiu jednego składu :)

1693743852998.png



Natomiast do poznańskiej Bipa brakuje mi wagonu 1 kl. (lub chociaż 2 kl.), który często był w składzie. Najlepiej ryflak. Chyba, że Koledzy wiedzą o takim modelu?

1693744046440.png


Nie kojarzę też fabrycznego modelu lokomotywy do w/w Bipa, bo świeżo wyprodukowana SU46
1693744332942.png

była raczej kierowana do pociągów wyższej kategorii i bardziej pasuje do składu Y-ków, który też PIKO wydało.

Poza tym, w połowie lat 70-tych Bipa w Wielkopolsce zwykle jeździła z parowozem. Pamiętam takie pociągi Poznań-Wągrowiec i Poznań-Bydgoszcz. Parowóz (nie pamiętam typu) + Bipa + wagon 1 kl. lub 2 kl.
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.701 39 4
Przecież jest SP45 234 z tego okresu (kwiecień 1976) mogąca jeszcze ciągnąć taką Bipę oraz Ty5 która się chyba jeszcze łapie bo jeździła do sierpnia 1978 roku.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.546 443 99
I coś to zmienia? Jest model z Leszna i Ostrowa. jest fotka pokazująca skład ciągnący tą właśnie lokomotywą. I jak napisałem można na siłę dopasować. Ideału nigdy nie będzie.
A jeżeli ktoś chce mieć dokładnie te składy z datami pasującymi to niestety musi sobie poprzerabiać modele. Jakoś do 2000 roku nikomu to nie przeszkadzało jak wszyscy zbierali nie PKP,. Ja już kiedyś napisałem, jak na pokazach makiet puszcza się "juniorki" i tym wszyscy się zachwycają , to taka kombinacja nie jest aż tak wielkim błędem. Mnie się to podoba i pasuje i to jest moje "subiektywne" odczucie. Nie jestem malkontentem.
Większość pokazów w Polsce to luźna zabawa w tzw. kolejki, czyli coś odmiennego niż tzw. realistyczna makieta kolejowa pojmowana jako infrastruktura i prowadzenie ruchu w miniaturze. Jazda taboru dowolna, różne epoki lokomotywy i wagonów, sygnaly podawane na semaforach żyją swoim życiem... itd... Bez urazy. Takie mam odczucie. Oczywiście, każdy się bawi tak jak chce.
Odbyta powyżej dyskusja dot. SP42-048 pokazuje takie luźniejsze podejście do zabawy w małą kolej. Na zdjęciu z reala żółte czoło /i takie pasowało by do wspomnianego modelu Bhp/, z kolei na modelu SP45-048 od PIKO brak żółtego czoła i późniejsza rewizja.... dylematy :)
Jak słusznie wspomniał kolega.... bez ingerencji własnej w model czasem trudno dobrać fabryczne modele by idealnie pasowały do danego czasookresu i rzeczywistych przydziałów taboru. To już zabawa dla hiperrealistów.
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.701 39 4
To nie wydziwiajmy, że Bipa ostrowska nie pasuje do SU45 048 skoro mamy wolną amerykankę i "dowolność" na makiecie. Ale czy kolekcjoner zbiera "zabawki - juniorki" nie odzwierciedlające oryginału i puszcza takie coś na publicznej imprezie? To jest chyba profanacja modelarstwa kolejowego.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.546 443 99
To nie wydziwiajmy, że Bipa ostrowska nie pasuje do SU45 048 skoro mamy wolną amerykankę
No właśnie zasugerowałem, że wtedy to /mi/ wszystko "pasuje" ;) nawet tramwaj pędzący za ET22... Oczywiście śmieję się, gdyż jakoś nie ciągnie mnie do takich "pokazów" co nie znaczy, że są one złe. Wszystko, co przyciąga /odciąga od telefonów/ młodych ludzi ma wartość rozwojową i edukacyjną i to się chwali. A jak ktoś chce realizmu, to z czasem sam to znajdzie.
 
Ostatnio edytowane:

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.304 93 9
Rzeczywiście, jest :) W latach 80-tych i później kojarzę takie składy.


Istnieje fabryczny model Ty5 z wyposażeniem z lat 70-tych? Owszem, są konwersje.
Istnieje model Ty5-31 Roco 63295 z polskimi reflektorami z lat 60.XX wieku i z małymi, niemieckimi reflektorami na tendrze
1693752373475.png

Eh ... chciałbym wznowienie tego modelu a reflektory na tendrze zawsze można sobie wymienić :)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.701 39 4
Osprzęt ma niemiecki mimo podania epoki 4, nie ma pompy Knorra ale też nie ma inżektorów pod budką. Tak więc dziwoląg jak rocowskie parowozy PKP. No i oświetlenie z tyłu, oryginał miał światła na skrzyni a nie na belce jak w modelu. Ale z braku laku może się nadać jadąc przodem. Tu zdjęcie z 1968 roku, Poznań Główny.
Ty5-34 Poznań.jpg
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.649 51 2
Natomiast do poznańskiej Bipa brakuje mi wagonu 1 kl. (lub chociaż 2 kl.), który często był w składzie. Najlepiej ryflak. Chyba, że Koledzy wiedzą o takim modelu?

Zobacz załącznik 997825

Nie kojarzę też fabrycznego modelu lokomotywy do w/w Bipa, bo świeżo wyprodukowana SU46
Zobacz załącznik 997826
była raczej kierowana do pociągów wyższej kategorii i bardziej pasuje do składu Y-ków, który też PIKO wydało.

Poza tym, w połowie lat 70-tych Bipa w Wielkopolsce zwykle jeździła z parowozem. Pamiętam takie pociągi Poznań-Wągrowiec i Poznań-Bydgoszcz. Parowóz (nie pamiętam typu) + Bipa + wagon 1 kl. lub 2 kl.
Brakuje przede wszystkim wagonów 1 klasy, które uzupełniłyby składy:
- wrocławskich Bonanz (rewizja ok 1977)
- wrocławskiej Bipy (rewizja ok 1977)
- poznańskiej Bipy (rewizja 1975)
- rzeszowskiej Bipy (rewizja ok 1998)
- rzeszowskich Bohunów (rewizja ok 2000)
- poznańskiej Bipy (rewizja ok 2000)
- bydgoskiej Bipy (rewizja ok 1990)
- ostrowskiej Bipy (rewizja ok 1990)

Tak naprawdę, aby zdecydowana większość powyższych składów odpowiadała rzeczywistości, konieczne są jeszcze wagony bagażowe - "musowe" praktycznie w każdym z wymienionych wyżej składów z rewizjami do okolic roku 1992.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.649 51 2
Istnieje model Ty5-31 Roco 63295 z polskimi reflektorami z lat 60.XX wieku i z małymi, niemieckimi reflektorami na tendrze
Zobacz załącznik 997852
Eh ... chciałbym wznowienie tego modelu a reflektory na tendrze zawsze można sobie wymienić :)
Też jestem za, gdyż w międzyczasie Roco zrobiło lifting kół i wiązarów. Moim skromnym zdaniem wiązary w lokomotywach BR50 / Ty5 czy BR52 / Ty2 firmy Roco są jednymi z najładniejszych.
 

Podobne wątki