• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.637 443 99
Czy ktoś miał okazję przetestować model na torach modułowych?
Pozbyłem się "wrocławkiej" Bipy 4 wagonowej bo ciągle się wywalała na anglikach.
Mogę się założyć, że nie były to angliki od Weinerta.... Weinert 74942 tylko takie nie wykolejają. Ewentualnie Roco Line 42496. Reszta.... to chłam.
 
Ostatnio edytowane:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.184 156 7
Widocznie ten model wymaga modeli rozjazdów kolejowych, a nie tramwajowych...
Kolega jest w błędzie niestety. W interesie producenta modeli jest to aby był uniwersalny. Niech Kolega pomyśli, ilu z nas, wyznawców tego hobby, ma rozjazdy czy układy torowe, które nie są tramwajowymi? Będzie to 5%, a może 7% w porywach? Produkcja modeli dla takiej grupki odbiorców to porażka. To właśnie ta cecha - uniwersalność - zbudowała takie firmy jak Maerklin, Trix czy Roco.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.205 88 0
Rivarossi 4-członowy nigdy mnie nie zawiódł na zwrotnicach Roco Line WL15/WR15 - a chyba można je zaliczyć do „tramwajowych” :D

A dodatkowo mam 3 kable z wtyczkami pomiędzy członami, schowane w harmonijce - co zapewne nie pomaga zestawowi w gimnastyce.

Można ciągnąć lub pchać, z prędkościami modelowym, bez żadnych obaw.

Jeżeli ktoś skonstruował zwrotnice, na których Bipa od Rivarossi się wykoleja, to podziękowanie należy się raczej temu komuś.



Widocznie ten model wymaga modeli rozjazdów kolejowych, a nie tramwajowych...
Seryjne modele nie wymagają.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.637 443 99
Rivarossi 4-członowy nigdy mnie nie zawiódł na zwrotnicach Roco Line WL15/WR15 - a chyba można je zaliczyć do „tramwajowych” :D
Czyli jednak producent zastosował rozwiązania uniwersalne. Pytanie więc, co za "potworki" rozjadowe ma kolega @przemek tabisz , skoro u niego te wagony wykładają się notorycznie...? Widać są jakieś granice akceptowalnej geometrii o czym chociażby świadczą informacje o minimalnym promieniu łuku podawane chociażby przez producentów wielkoseryjnych modeli parowozów. Jakiś promień "minimum" zawsze istnieje więc może zanim się zastosuje na swoich tortach jakiś tabor, warto się tą informacją zainteresować...
Problem wykolejenia się tego składu łatwo rozwiązać poprzez dodatkowe obciążenie nad wózkami wagonów
Pytanie czy nie zwiększy to oporów ruchu.
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.205 88 0
Bipa od Rivarossi na 100% jeździ na Roco Line R3, a jeśli dobrze pamiętam, także na R2. Przejeżdża też przez stare rozjazdy modelowe PIKO, gdzie niektóre parowozy się wykolejają.

Jeżeli coś się wykoleja, to po pierwsze sprawdziłbym, czy wszystkie osie i wózki siedzą na swoim miejscu.
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
477 8 0
U mnie Bipa bydgoska z ostatniego wypustu przejeżdża bez problemu przez pikowskiego anglika, rozjazd lewy i rozjazd prawy w każdym kierunku. Potwierdzam również, że ustawianie tych wagonów to mordęga. Ustawiam jeden wózek, wykoleja się drugi. Do tego ciężko zauważyć przez trzy osie w wózku czy wszystkie koła dobrze stoją na szynach.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.369 137 19
Myślę, że ustawienie jakiegokolwiek modelu to po prostu kwestia umiejętności/wprawy :cenzura: . Niektórzy potrafią zrobić to dobrze nawet po ciemku/po omacku ;) ... w dodatku z daleka dostrzegą czy model jest nieprawidłowo ustawiony na torze :) .
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.286 25 2
I pomierzyć rozstawy kół. Ma być 14,3mm między kołami. Ewentualnie poeksperymentować z rozstawem na osi środkowej gdyby wózek dalej wyskakiwał na rozjazdach.
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.566 42 1
Potwierdzam również, że ustawianie tych wagonów to mordęga. Ustawiam jeden wózek, wykoleja się drugi. Do tego ciężko zauważyć przez trzy osie w wózku czy wszystkie koła dobrze stoją na szynach.
Kupcie sobie najprostszą z możliwych rzecz tzw. ustawiacz do taboru, a wszelkie wasze kłopoty z ustawieniem znikną - koszt raptem trochę więcej niż dwie dychy. Cztero-członowego piętrusa postawisz na torze w 15 sekund...
 

Załączniki

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.336 30 1
Pytanie czy nie zwiększy to oporów ruchu.
Nie zauważyłam takiego zjawiska. Ja zastosowałem taki manewr ponieważ moja "Bipa" ma zamontowane koła z obrzeżem RP25 jak zresztą wszystkie wagony jakie posiadam. Ale przed dociążeniem wózków też potrafiła się wykoleić
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.360 36 7
Trzyosiowy wózek między wagonami + ew. opory plastikowej harmonii może łatwiej wypaść z toru niż zwykły wagon, w którym są wózki dwuosiowe, a pośrednio są trzymane (wózki) przez sztywność składu.
 

Podobne wątki