• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.360 36 7
I po tych zdjęciach /z resztą bardzo dobrze wykonanych/ nasuwa się pytanie - czym będą się różniły następne, ewentualne wypusty "piętrusów"? Bo choćby o "zaokrąglonych dachach" to można raczej zapomnieć...
Dlaczego zapomnieć?
Były chyba takie wydane, więc forma jest i oprzyrządowanie do polskich oznaczeń. Skośne dachy jeździły (Chojnice) jeszcze w latach '90. Był nawet składak skośno-prosty.
 

arvent

Aktywny użytkownik
Reakcje
598 8 0
Czy w swoich zestawach masz rury od kibla w obu skrajnych wagonach?
W obu zestawach na skrajnych członach, tylko jeden człon z zestawu ma tą rurę w modelu. W HRS4387 OSTRÓW WIELKOPOLSKI tylko człon 605-2 ma rurę, natomiast w HRS4388 BYDGOSZCZ tylko człon 481-8. Nie pamiętam jak było w rzeczywistości. Na logikę obstawiam, że w obu skrajnych powinna być taka rura i wówczas wychodziłoby na błąd w odwzorowaniu. Jak ktoś ma wiedzę w tym temacie, to też chciałbym wiedzieć.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
822 89 3
W obu zestawach na skrajnych członach, tylko jeden człon z zestawu ma tą rurę w modelu. W HRS4387 OSTRÓW WIELKOPOLSKI tylko człon 605-2 ma rurę, natomiast w HRS4388 BYDGOSZCZ tylko człon 481-8. Nie pamiętam jak było w rzeczywistości. Na logikę obstawiam, że w obu skrajnych powinna być taka rura i wówczas wychodziłoby na błąd w odwzorowaniu. Jak ktoś ma wiedzę w tym temacie, to też chciałbym wiedzieć.
Dzięki, mam tak samo w obu zestawach. To jest niedopatrzenie producenta, w poprzednich wypustach rury były na obu końcach.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.674 520 30
Oczywiście, że były. Z IV epoki dwa zestawy, z Poznania i z Wrocławia.
Nie pamiętam jak było w rzeczywistości. Na logikę obstawiam, że w obu skrajnych powinna być taka rura i wówczas wychodziłoby na błąd w odwzorowaniu. Jak ktoś ma wiedzę w tym temacie, to też chciałbym wiedzieć.
Oczywiście, że rury powinny być na obu końcach, bo na obu końcach są WC. Ale w modelach bywa różnie. W moim zestawie z Gdyni (HRS4215) brakuje obu, ale nie dam głowy, czy to ja gdzieś nie zgubiłem - choć to mało prawdopodobne. W drugim z Wrocławia (HRS4288) dla odmiany są obie rury.
Jeśli chodzi o parowóz ze składem, to chyba uchwycono go w trakcie manewrów. Nie sądzę, że Tr203 prowadziła planowy pociąg.
A dlaczego nie? Wydaje mi się, że Tr203 jeździły też z pociągami osobowymi, choć faktycznie nie było to ich typowe zajęcie.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.146 121 1
A mnie jeszcze jedna rzecz niepokoi oglądając zdjęcia Kolegi @arvent, a mianowicie brak imitacji dodatkowych wywietrzników od przetwornic oświetlenia na dachach wagonów A, B i D.
Zgodnie z opisem podanym przez dystrybutora, modele mają odwzorowywać wagony wyprodukowane w 1973 roku. Z wcześniejszych wpisów Kolegi @Krzysztof Koj wynika, że wagony dostarczone w 1973 roku, podobnie jak wagony budowane dla PKP w latach 1963-72 miały takowe dodatkowe wywietrzniki na dachu (w odróżnieniu od późniejszych dostarczonych w latach 1974-77).
Zespoły wagonów piętrowych z prostymi ścianami czołowymi dostarczane były dla PKP w latach 1973-77, przy czym wagony dostarczone w roku 1973 posiadały jeszcze (podobnie jak wagony budowane dla PKP w latach 1963-72) dodatkowe wywietrzniki od przetwornic oświetlenia, których nie posiadały już wagony z dostaw 1974-77.
Modele wagonów firmy Rivarossi (HRS4215), odwozorowują wagony Bipa z ostatnich dostaw dla PKP, a więc z lat 1974-77, o czym świadczą nie tylko numery wagonów, ale także (a może przede wszystkim ?) brak dodatkowych wywietrzników od przetwornic oświetlenia na dachach wagonów A, B i D, które występowały jeszcze w wagonach Bipa z dostawy z roku 1973, a także tylko dwie prądnice (w wagonach z dostawy 1973 były jeszcze 3 prądnice).
Co ciekawe na zaprezentowanych wcześniej rysunkach, dodatkowe wywietrzniki były uwzględnione.
To co się stało, że w finalnym produkcie ich zabrakło:niepewny: Czyżby znowu "zawiniła fabryka":LOL:

Ps. Uprzedzając ewentualne uwagi o braku odpowiedniego wariantu formy, przypomnę, że taką wersję (z dodatkowymi wywietrznikami) otrzymywaliśmy już w modelu niebiesko-żółtym PKP z Torunia (HRS4237).
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.559 27 2
To jeszcze z mojego podwórka. :)

Kolejowy FotoFicuś

Z centralnej Polski, przenosimy się na Podbeskidzie, a dokładnie pod tarczę ostrzegawczą semafora wjazdowego do stacji Wilkowice Bystra.
Zbliża się do niej pociąg osobowy relacji Katowice - Zwardoń prowadzony przez EU07 z Zakładu Taboru w Katowicach.
Na haku 4 klasy + Bipa, choć pociągi tej relacji kursowały w różnych konfiguracjach, czego dowodem jest zdjęcie w komentarzu.
Jakość oczywiście nie powala, ale tutaj to nie jest najważniejsze.
Wilkowice Bystra, 11.06.1993.


FB_IMG_1688286651508.jpg


FB_IMG_1688286741124.jpg
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
791 30 0
A czy ma ktoś z kolegów może zdjęcia pociągów z wagonami piętrowymi ze stacji macierzystej Bielsko Biała Gł. kursujących na linii nr 117 do i z Kalwarii Zebrzydowskiej. Pytam bo chętnie bym sobie przypomniał czasy dzieciństwa, które miało miejsce w IV ep.
Ja niestety, czego teraz bardzo żałuję żadnych zdjęć nie posiadam.
Pamiętam, że w składzie pociągu była sama Bipa lub uzupełniona dwoma lub trzema "Ryflakami" w zalezności od pory dnia. Obsługę pociągów zapewniały lokomotywy SP42 w podwójnej trakcji (lok. Kraków Płaszów) lub parowóz Ty2 z Chabówki.
Dopiero po elektryfikacji linii na początku lat 90-tych zaczęły kursować pociągi złożone z dwóch zestawów Bhp prowadzonych lok. EU07 z Czechowic Dziedzic. To były czasy i obrazy, których nie zapomnę.
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.559 27 2

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7
Może są jakieś zdjęcia pociągów prowadzonych SP/SU42 + Bipa w relacji Kościerzyna - Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie. Jeszcze w pod koniec lat 80. kilka razy przejechałem się tą linią /nr 228/ a "obłożenie" pociągu było znaczne...
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.559 27 2
Tak jak Kamil wspomniał lecz jeszcze są inne. :)

25.05.1994 Szlak Gdynia Port GPO - Gdynia Port GPF. Tego dnia pociąg nr 90116 z Oksywia do Kościerzyny obsługiwała moja ulubiona SP42-042.
W tle zabudowania gdyńskiej dzielnicy Pogórze Górne.
Autor: Bohdan Jędrzejewski
Źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=20886&mode=search


SP42-042_z_90116_GPO-GPF_25-05-94.jpg


24.05.1994 stacja Gdynia Port Oksywie.
Kociołek z osobówką nr 90116 do Kościerzyny oczekuje godziny odjazdu. O ile pamięć mnie nie myli, jeszcze zimą 1991 pociąg obsługiwany był planowo przez kościerskiego "teigreka".
Autor: Bohdan Jędrzejewski
Źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=20885&mode=search


SP42-219_90116_24-5-94.jpg
 

iwan935

Nowy użytkownik
Reakcje
21 0 0
Hejka. W związku z tym że dostalem bipe z Ostrowa w prezecie a bliższy sercu jest mi przydział z Bydgoszczy, to chętnie się wymienię jakby ktoś chciał :)
 

Podobne wątki