A mnie jeszcze jedna rzecz niepokoi oglądając zdjęcia Kolegi
@arvent, a mianowicie brak imitacji dodatkowych wywietrzników od przetwornic oświetlenia na dachach wagonów A, B i D.
Zgodnie z opisem podanym przez dystrybutora, modele mają odwzorowywać wagony wyprodukowane w
1973 roku. Z wcześniejszych wpisów Kolegi
@Krzysztof Koj wynika, że wagony dostarczone w 1973 roku, podobnie jak wagony budowane dla PKP w latach 1963-72 miały takowe dodatkowe wywietrzniki na dachu (w odróżnieniu od późniejszych dostarczonych w latach 1974-77).
Zespoły wagonów piętrowych z prostymi ścianami czołowymi dostarczane były dla PKP w latach 1973-77, przy czym wagony dostarczone w roku 1973 posiadały jeszcze (podobnie jak wagony budowane dla PKP w latach 1963-72) dodatkowe wywietrzniki od przetwornic oświetlenia, których nie posiadały już wagony z dostaw 1974-77.
Modele wagonów firmy Rivarossi (HRS4215), odwozorowują wagony Bipa z ostatnich dostaw dla PKP, a więc z lat 1974-77, o czym świadczą nie tylko numery wagonów, ale także (a może przede wszystkim ?) brak dodatkowych wywietrzników od przetwornic oświetlenia na dachach wagonów A, B i D, które występowały jeszcze w wagonach Bipa z dostawy z roku 1973, a także tylko dwie prądnice (w wagonach z dostawy 1973 były jeszcze 3 prądnice).
Co ciekawe na zaprezentowanych wcześniej
rysunkach, dodatkowe wywietrzniki były uwzględnione.
To co się stało, że w finalnym produkcie ich zabrakło
Czyżby znowu "zawiniła fabryka"
Ps. Uprzedzając ewentualne uwagi o braku odpowiedniego wariantu formy, przypomnę, że taką wersję (z dodatkowymi wywietrznikami) otrzymywaliśmy już w modelu niebiesko-żółtym PKP z Torunia (
HRS4237).