Ale i tak na podstawie zamieszczonych niekompletnych grafikach (mimo niskiej rozdzielczości) można dostrzec subtelne różnice między zestawami. Np.: na wagonach bydgoskich na dole jest już umieszczone oznaczenie dopuszczalnej prędkości (
120) oraz występuje całkowity zakaz palenia we wszystkich wagonach w przeciwieństwie do zestawu ostrowieckiego, gdzie można było jeszcze palić w członie
B i
C.
To tak na szybko. Może są jeszcze inne różnie...
Dzięki za te spostrzeżenia. Utwierdza mnie to tylko w przekonaniu, żeby kupić wagon "Ostrwoski" bo to tak jakby wagon jeszcze z czasów "Bhp" (1985-1989), w którym nie zmieniono jeszcze piktogramów z papierosem z tego czasu, domalowano jedynie "-x" za dotychczasowym oznaczeniem serii - reszta oznaczeń (poza uboższą malaturą bez pasów) też jak w Gdyńśkim wagonie Bipa.
Wagon Bydgoski Bhp-x to już wagon, gdzie zmieniono wspomniane oznakowania (całkowity zakaz palenia, nowe oznaczenie prędkości dopuszczalnej do 120-tu)...
...Czyli można by powiedzieć, że wagon Ostrowski jest jak by jeszcze takim trochę bardziej przedstawicielem epoki IVc-II niż ten Bydgoski, który już jest całkiem Va
Po słusznych uwagach kolegi
@am-70 pozwliłem sobie na takie porównanie wybranych oznaczeń na dole wagonu:
Bipa Gdynia (rewizja 1980 rok):
Planowane wagony Bhp-x:
Stąd wniosek mam taki, że jak ktoś czeka na Bhp z lat 1985-1989 warto kupić ten Bhp-x z Ostrowa Wlkp z grudniową co prawda rewizją roku 1989.... ale jeszcze 1989
... jako taki substytut. Malatura się zgadza, oznaczenia się zgadzają (no... poza tym "-x" w nazwie serii)... ale to da się przeżyć.