Co do parowozów które ciągnęły Rheingolda, to jak podaje Eisenbahn Journal na początku jego kursowania w 1928 roku dołączano parowozy bawarskie lub palatynatu parowozy serii S3/6 podserii "m" – z Bw Wiesbaden. Było to 5 lokomotyw z serii 18 521-528 o średnicy kół ø1870 i z tendrem 2‘2’T31,7, po czym po jazdach próbnych zmieniono te lokomotywy na takie co miały koła 2 metry. Ze zdjęć jakie są pozostawione przez archiwum Karola Bellingroda można znaleźć: 18 302, 18 312, 18 316, 18 317, 18 447, 18 498, 18 517, 18 518, 18 520, 18 521, 18 524, 18 525, 18 529, 18 533, 01 069, 01 077, 01 193, 01 194. 01-ynki pojawiły się w Bw Offenburg od kwietnia 1930 roku o numerach 01 077 - 81, które wraz z później przydzielonymi prowadziły go wraz z bawarską S3/6 i badeńską IVh. Ale od lata 1938 roku Rheingolda prowadziły już tylko same 01. Ale znalazły się też i inne parowozy jak 38 1726. Ciekawostką jest to, że do składu modeli można doczepić Roco-wską 01 069, która autentycznie prowadziła Rheingolda, jednak rewizja modelu to 1928 rok i przydział do Bw Altona.