• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Remont parowozu Piko BR-38 HO

vs125

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
jeździć po giełdach i tracić paliwo, złoże zamówienie u makieciarza jak nie przyjdzie w pierwszych 2 tygodniach towar to potem go nie odbiorę i tyle.
Pierw zadzwnie do gościa i dopytam o dostępność części.
[DOUBLEPOST=1423858451][/DOUBLEPOST]aha jeszcze 1 pytanie ,zauważyłem że moja BR-38 strasznie wolno jeździ , a silnik reaguje na wyższy prąd dopiero .... czy to normalne ?
Wolna jazda modelu to raczej zaleta niż wada ,no chyba ,że aż za wolno to już coś nie tak
 
OP
OP
luzak12

luzak12

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Wolna jazda modelu to raczej zaleta niż wada ,no chyba ,że aż za wolno to już coś nie tak
w sumie racja, lecz chodzi mi że parowóz kręci silnikiem przy napięciu 4.20V a mój elektrowóz E69 jedzie z tą samą prędkością przy 2.40V możliwe jest że 2 żarówki zawarte w parowozie Br-38 odbierają prąd silnikowi ? i przez to potrzebuje wyższego napięcia ?
 
OP
OP
luzak12

luzak12

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
ewentualnie waga modelu może wchodzić w grę gdyż E69 waży 160g a Br-38, 375g
Ktoś może mi powiedzieć jak podłączyć ta puszkę :
IMG_2910.JPG
IMG_2911.JPG
 
OP
OP
luzak12

luzak12

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
mam taki drobny problem a mianowicie , posiadam wagonik cysterny Roco w skali HO i kółka w wagoniku robią mi zwarcie na torach , jak mogę sobie z tym problemem poradzić ? w grę wchodzi wymiana kółek ? Czy pomalowanie ich powierzchni załatwi problem ??
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.616 559 30
Przynajmniej jedno koło powinno mieć tulejkę izolacyjną między osią a kołem. Jeżeli nie ma, to pewnie oba koła są ze sobą połączone elektrycznie. Można to sprawdzić omomierzem. Jeżeli tak jest, to są to pewnie zestawy kołowe do systemu Märklina i trzeba je wymienić na izolowane. Malowanie raczej się nie sprawdzi.
 

r-mik

Pan Chlewik
Reakcje
145 30 0
Ja tego typu problem rozwiązałem przez rozwiercenia jednego koła do większej średnicy i nałożenia tulejki termokurczliwej. Później trochę ognia i nałożyłem koło. Działa wszystko ok. Ciekawe, że tylko jeden zestaw osi miał ten mankament.
 
OP
OP
luzak12

luzak12

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
podaję zdj wagonika i kół ,mam wrażenie jak by był mikro dystans między ośką koła a kołem co by świadczyło o odizolowaniu obu kół lecz nie ma go , koła robią zwarcie , omomierzem sprawdzałem.
IMG_2962.JPG
IMG_2963.JPG
 
OP
OP
luzak12

luzak12

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
a nie da się moich kół jakoś przerobić ?? taki nowatorski sposób ,uciąć ośkę w pół i na termokurczliwej gumce odizolować ośkę z małą przerwą .
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
Teoretycznie bardziej by należało zsunąć o ile to możliwe jedno koło z osi rozwiercić i w powstałą szczelinę wsunąć tulejkę. Słyszałem, że ktoś tak robił, jednak jest to dość trudne ze względu na konieczność utrzymania centryczności.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
3.051 58 5
Można przeciąć oś w pół i zrobić oś z wkładu od długopisu ,oczywiście ustawiając odpowiedni rozstaw , uzyskamy przerwę. Kiedyś tak to robiłem, jak były problemy z zakupem zamiennych kół izolowanych.
 

Adamzalesie

Znany użytkownik
Reakcje
284 45 10
Ale koła kosztują na dzisiaj, kilka do kilkunastu złotych i mamy większą pewność że nie będzie nam później bujać wagonem przy jeździe.