• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki VI

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.259 225 2
To jeszcze z ciekawości, czy to urządzenie w modernizowanych wagonach rodziny 111A działa na każdą oś z osobna, na wózek, czy cylinder?
Jaka jest zasada działania czujnika obrotu osi?
Urządzenia są zamontowane na obudowie maźnicy każdej osi w wagonie
urzadzenie.jpg

To ten walec stożkowo zakończony z wężem powietrznym.
Urządzenia przeciwpoślizgowe z obu osi w wózku są połączone z zaworem urządzenia p.poślizgowego znajdującym się między zaworem rozrządczym a cylindrem hamulcowym. Każdy z wózków ma swój cylinder hamulcowy i zawór p.poślizgowy.
W linku poniżej jest opisana zasada działania regulatora bo tak jest też nazywany.
https://groups.google.com/g/pl.misc.kolej/c/bUpb1lMafF8
Niestety brak w tym linku rysunków, może jutro uda mi się coś znaleźć.
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 35 1
Urządzenia są zamontowane na obudowie maźnicy każdej osi w wagonie
Zobacz załącznik 901595
To ten walec stożkowo zakończony z wężem powietrznym.
Urządzenia przeciwpoślizgowe z obu osi w wózku są połączone z zaworem urządzenia p.poślizgowego znajdującym się między zaworem rozrządczym a cylindrem hamulcowym. Każdy z wózków ma swój cylinder hamulcowy i zawór p.poślizgowy.
W linku poniżej jest opisana zasada działania regulatora bo tak jest też nazywany.
https://groups.google.com/g/pl.misc.kolej/c/bUpb1lMafF8
Niestety brak w tym linku rysunków, może jutro uda mi się coś znaleźć.
Czyli to taki odpowiedni "ABS"-u w samochodzie, tylko bez mechanizmu różnicowego?
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 11 9
Jakby Robo chciał wydać "Posejdona", to trzeba by 4 pudełka po 4 wagony:
na początku 5 wagonów ma przydział wrocławki (część "helska"), a reszta od zielonej dwójki to Warszawa Grochów (nawet czcionka nazwy stacji macierzystej jest różna na poszczególnych wagonach - albo tylko duże litery albo tylko pierwsza litera duża). "Przemyślanin" przy nim to "cienki bolek". ;)
A nieb lepiej by było wydawać zestawy po 4 wagony z danej stacji i epoki? Wtedy kazdy by sobie formował co uważa za słuszne i ewentualnie tabliczki zamawiał w manufakturze lub sam dorabiał
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
Koledzy, posiadam lokomotywę Piko SU45-079 z Poznania oraz wagony piętrowe z Chojnic w malowaniu i logiem PR. Zastanawiam się nad tym, czy te dwa modele mogą tworzyć skład który wydarzył się w naturze. Teoretycznie rewizją się zgadzają. SU45 nie ma jeszcze numeru EVN który zdaje się otrzymała w 2013 roku (lub koniec 2012).
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Strażak w Poznaniu jeździł z czteroczłonową Bipą żółto - niebieską ale z napisem PR-ów a nie strzałkami, a później jeździł na Ostbahnie z Bohunami PR-ów i był wynajęty do IC i jeździł z pociągami IC z Krzyża do Gorzowa, ale chyba też ciągnął Bipę ze strzałkami na Ostbahnie. Ja ze względu na brak innego piętrusa PR-ów też kupiłem ten z Chojnic, ale jak się okazuje ten toruński to ten co jeździł później z Poznania do Gorzowa i Kostrzyna nad Odrą ale jako PR-y.
SU45-79 23.02.2012.jpg
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 43 0
Koledzy, posiadam lokomotywę Piko SU45-079 z Poznania oraz wagony piętrowe z Chojnic w malowaniu i logiem PR. Zastanawiam się nad tym, czy te dwa modele mogą tworzyć skład który wydarzył się w naturze. Teoretycznie rewizją się zgadzają. SU45 nie ma jeszcze numeru EVN który zdaje się otrzymała w 2013 roku (lub koniec 2012).
W 2012 na pewno nie miał EVN. I śmigał na pewno z bipą podwójną z logo PR na trasie Chojnice - Krzyż, czasem wzbogacony o zielono-kremową bonazę z logo PR. Na woodstokowych składach w 2014 ciągał czterosekcyjną Bipę, ale juz miał EVN,
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
Pewnie infantylne pytania dla Wielu z Was, ale czy:
1) zdarzały się albo czy zdarzają się w VI epoce składy TLK, które miały po dwa wagony pierwszej klasy, fukncjonujące jako "jedynki", nie żadne zdeklasowane itp.?
2) zdarzały się albo czy zdarzają się w VI epoce składy TLK, które nie miały ani jednego wagonu pierwszej klasy w składzie? Sądzę, że było takich sporo, ale byłbym wdzięczny za potwierdzenie
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 35 1
Pewnie infantylne pytania dla Wielu z Was, ale czy:
1) zdarzały się albo czy zdarzają się w VI epoce składy TLK, które miały po dwa wagony pierwszej klasy, fukncjonujące jako "jedynki", nie żadne zdeklasowane itp.?
2) zdarzały się albo czy zdarzają się w VI epoce składy TLK, które nie miały ani jednego wagonu pierwszej klasy w składzie? Sądzę, że było takich sporo, ale byłbym wdzięczny za potwierdzenie
1):
2)
jest chyba jakiś obecnie skład TLK bez jedynki, ale teraz nie pamiętam
ale znalazłem taki rodzynek - same zdeklasowane jedynki, więc jak to traktować? ;)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 35 1
TLK Czechowicz też ma tylko dwójki albo dwie albo trzy. Są filmy na YT, ale tu nie chodzą.
Tutaj stopklatka z filmu, na której widać 5 wagonów na bocznicy - być może że któraś z jedynek robi za dwójkę, ale samo zestawienie jest kolorowe:
tlk.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 43 0
Pewnie infantylne pytania dla Wielu z Was, ale czy:
1) zdarzały się albo czy zdarzają się w VI epoce składy TLK, które miały po dwa wagony pierwszej klasy, fukncjonujące jako "jedynki", nie żadne zdeklasowane itp.?
2) zdarzały się albo czy zdarzają się w VI epoce składy TLK, które nie miały ani jednego wagonu pierwszej klasy w składzie? Sądzę, że było takich sporo, ale byłbym wdzięczny za potwierdzenie
1. Często te łączone miały dwie jedynki, bo skład był rozłączany po drodze. Tak miał TLK Zefir, teraz w kategorii IC.

2. Na moim filmie dwa pierwsze pociągi to TLK bez jedynek.
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 8 0
Witajcie,
ze względów sentymentalnych podjąłem się rozszyfrować skład z jednego z filmów na Youtube pociągu 63100 "Roztocze", przejeżdżającego przez Katowice w dniu 8 kwietnia 2009 roku. Film jest w kiepskiej jakości. Udało mi się spisać z grubsza numery, sprawdzić cyfrę kontrolną oraz zrobić walidację krzyżową ze zdjęciami i innymi filmami na Youtube. Dwóch nr-ów nie jestem pewien... Czego mi brakuje, to przydziału i ostatniej rewizji przed daty 8 kwietnia 2009.
Jestem nowy w temacie źródeł PKP. Gdzie można sprawdzić przydziały i rewizje z 2009 roku? Jest to gorący okres przejmowania taboru spod PR do IC. Mimo, że skład ten teoretycznie 9 kwietnia 2009 był już ICkowy, to lokomotywa EP07-1030 dalej ma logo PR (bez naklejki IC), a wagony mają stare oznaczenia literowe oraz logo z trumienką.

Będę wdzięczny za pomoc - na żółto zaznaczyłem informacje, których nie jestem 100% pewien.

1676365601810.png


Film:
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 8 0
Po sezonie filmów jest mniej, jakość jeszcze gorsza, ale posezonowy TLK 38200 / 83200 Przemyśl - Szczecin wygląda na zestawiany przez Szczecin.
@OLF - jak zapewne można wywnioskować z poprzedniego wpisu, w wolnych chwilach rozpracowuję sobie różne składy z czasów mojego narzeczeństwa. Twój wpis dot. Przemyślanina bardzo mi pomógł, choć ostatecznie i tak pewnie będę w skali 1:87 jeździł tym, co wyda ROBO, z minimalnymi tylko zmianami... :)
W każdym razie dziękuję!
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
Gdzie można sprawdzić przydziały i rewizje z 2009 roku?
Istnieje wewnętrzny system ewidencji wagonów IC, niedostępny dla śmiertelników, ale przy okazji błędnego oznakowania modeli Piko wyszło, że co najmniej dwie osoby z forum mają jakąś formę dostępu do niego.

Film jest w kiepskiej jakości. Udało mi się spisać z grubsza numery
Dla maluczkich to chyba jedyna opcja, choć tu gratuluję wypatrzenia kształtów cyfr z tej falującej pikselozy :eek:
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 8 0
Ciekawostka - dla jednych pewnie znana (choćby z vagonWEB), dla innych niekoniecznie.
TLK Małopolska ma w swoim składzie DWA wagony AB9nouz ("łamańce"). Początkowo myślałem, że jeden z Zakopanego, a drugi z Krakowa, ale nie - obydwa są podczepiane dopiero w Krakowie do składu, który przyjeżdża z Zakopanego, a przynajmniej tak było na tabliczkach na drzwiach.
Odwiedziłem dziś Kraków Płaszów i obecność dwóch takich wagonów w składzie od razu przykuła moją uwagę.

1681829860142.png
 

Podobne wątki