• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki VI

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.904 111 11
Ja, tak jak wspominałem za restauracyjny z czarnym pasem podczepię Z1WR od ACME (rewizja się zgadza). EU44-008 tez nie mam (mam 006) wiec juz dosłownie początku nie będzie się zgadzać ;)

A co się nie zgadza z wagonem nr 3? Chodzi o wyświetlacz elektroniczny na drzwiach?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.183 504 30
Ja mam wagon podobny do trzeciego: ma 11 dużych okien i dwa mniejsze na końcach i jest w tym samym malowaniu. Ale nie wiem, czy to dokładnie ten sam typ, bo na filmie niewiele widać, zwłaszcza podwozia. Ale faktycznie, model nie ma wyświetlacza w drzwiach, ma za to gablotę na tablicę kierunkową poniżej linii okien. Modele restauracyjnych są, ale bez czarnego pasa. Pytanie, czy skład na filmie jest standardowy, czy przypadkowy w tym sensie, że równie dobrze mogły być wagony z lub bez czarnych pasów i w takiej, czy nieco innej wersji - ważne, żeby były odpowiedniego rodzaju, tzn. właściwej klasy i przedziałowe i bezprzedziałowe, zgodnie z rozkładem jazdy. I czy w związku z tym podobny skład, złożony z dostępnych modeli byłby realistyczny, czy jednak nie. A jeżeli nie, to dlaczego? Mój model:

20240118_131431a.jpg
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Ten wagon to jak rozmówca powyżej powiedział najprawdopodobniej 136A bo ma długą kratkę wlotu powietrza charakterystyczna do Cegielskiego albo 144A. W obu przypadkach zmieniono wnęki i osłonę tablic kierunkowych i pod numer wagonu na tablice świetlne w drzwiach. Niestety po zmianie okien na wklejane i po dodaniu EVAC-a w 136A nie widać już różnic pomiędzy oboma typami. Tu nie widać czy jest klima czy nawiew, ale czy po modernizacjach 136A czy dostał klimę i EVAC-a to nie wiem. 144A miał oba układy od początku.
 

asap2u

Aktywny użytkownik
Reakcje
218 2 0
@DieselPower. A propos zestawu EIC. Film z roku 2018. Moze się przyda. Akurat w sam raz króciutki sklad z trzema wagonami jak w wypuscie ACME
Jeśli chcemy być precyzyjni to pierwszy wagon za lokomotywą to typ 156A - jedynka przedziałowa ; a ACME w zestawie "Lech" wydało typ 158A - jedynkę bezprzedziałową.
Natomiast ostatni wagon to jak najbardziej typ 159A - bezprzedziałowa dwójka jaka ukazała się w zestawie "Chrobry" czy "Lech".
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Ale mimo to i tak zestawy się rozejdą, bo to wagony PKP. A czy każdy Lech musiał mieć taki układ jak z filmu? Nie przesadzajmy z tym czego na 100% nie wiemy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.183 504 30
pierwszy wagon za lokomotywą to typ 156A - jedynka przedziałowa ; a ACME w zestawie "Lech" wydało typ 158A - jedynkę bezprzedziałową
ACME wydało też jedynkę przedziałową, ale bez czarnego pasa na oknach. Mam taki wagon A9mnouz, 61 51 19-90 015-2, pochodzący z zestawu "Sobieski".
A czy każdy Lech musiał mieć taki układ jak z filmu?
No właśnie. I tu powraca moje pytanie z wpisu wyżej:
Pytanie, czy skład na filmie jest standardowy, czy przypadkowy w tym sensie, że równie dobrze mogły być wagony z lub bez czarnych pasów i w takiej, czy nieco innej wersji - ważne, żeby były odpowiedniego rodzaju, tzn. właściwej klasy i przedziałowe i bezprzedziałowe, zgodnie z rozkładem jazdy. I czy w związku z tym podobny skład, złożony z dostępnych modeli byłby realistyczny, czy jednak nie. A jeżeli nie, to dlaczego?
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.904 111 11
Ale mimo to i tak zestawy się rozejdą, bo to wagony PKP. A czy każdy Lech musiał mieć taki układ jak z filmu? Nie przesadzajmy z tym czego na 100% nie wiemy.
Oczywiście że nie. To jest "jeden z". Na pewno jest więcej filmów badz zdjęć. Jak ktoś wrzuci, to na pewno będzie co "rozkminiać". W końcu o tym jest ten wątek. O może ktoś podzieli się SRJP z dodatkami..
 

asap2u

Aktywny użytkownik
Reakcje
218 2 0
Ale mimo to i tak zestawy się rozejdą, bo to wagony PKP. A czy każdy Lech musiał mieć taki układ jak z filmu? Nie przesadzajmy z tym czego na 100% nie wiemy.
Oczywiście , że tak. Ja też bezwględnie kupię ten zestaw i będę z niego budował akurat IC "Bałtyk" relacji Poznań - Gdynia.
Z rzeczywistym składem będą zgodne ze trzy wagony ... ;)
 
Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.904 111 11
Jeśli chcemy być precyzyjni to pierwszy wagon za lokomotywą to typ 156A - jedynka przedziałowa ; a ACME w zestawie "Lech" wydało typ 158A - jedynkę bezprzedziałową.
Natomiast ostatni wagon to jak najbardziej typ 159A - bezprzedziałowa dwójka jaka ukazała się w zestawie "Chrobry" czy "Lech".
Wg vagonweb w 2019 w Lechu jeździły zarówno 156A jak i 158A. Wiec skoro się pojawił z jedną jedynką przedziałową to pewnie się zdarzył bezsprzedziałowy..;)
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.259 225 2
Ten wagon to jak rozmówca powyżej powiedział najprawdopodobniej 136A bo ma długą kratkę wlotu powietrza charakterystyczna do Cegielskiego albo 144A
144A ma inaczej rozmieszczone uchwyty promowe na dolnej krawędzi ścian bocznych wagonu.
Tu nie widać czy jest klima czy nawiew, ale czy po modernizacjach 136A czy dostał klimę i EVAC-a to nie wiem.
Tak wagon 136A obecnie też ma klimatyzację i EVAC (WC w obiegu zamkniętym).
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
Widać:
Lech 136A.jpg

144A ma inaczej rozmieszczone uchwyty promowe na dolnej krawędzi ścian bocznych wagonu.
Wizualnie, po lewo/na górze136A, po prawo/u dołu 144A :
136A.JPG
144A.JPG

Trochę tak, bo wagonem 'Bmnouz' mógł być każdy z grupy 21-70: XB, Z2B, 136A czy 144A. W porywach nawet coś na 200, choć te to raczej na międzynarodowe rzucano. Niemniej, o ile skład nie musi być przeformowany (ze względu na usterkę, planową naprawę lub zestawienie - choć ten pociąg akurat był ciekawy, o czym poniżej) to kolejarze nie mają tendencji do dokładania sobie pracy, więc tych permutacji nie było zbyt wiele.
Wg vagonweb w 2019 w Lechu jeździły zarówno 156A jak i 158A. Wiec skoro się pojawił z jedną jedynką przedziałową to pewnie się zdarzył bezsprzedziałowy..
Zdecydowanie nie! Po pierwsze system rezerwacyjny pada przy takiej zmianie, po drugie (pochodna pierwszego) regularny wagon 1 klasy (nr 11) był z imienia wymieniony jako 'wagon z 3 przedziałami menedżerskimi, bez oferty menadżerskiej, wagon typu 156A', po trzecie w tym okresie cały Grochów był zastawiony porządnymi wagonami w składach zaPendolino i zaDart, więc na podmianę na inny bezprzedziałowy na prawdę nie brakowało. Dodatkowy przedziałowy wagon 1 klasy ( f) - wagon fakultatywny, kursuje na zarządzenie) mógł nigdy nie trafić do rzeczywistego zestawienia (na pewno nie został uwieczniony na dyskutowanycm filmie).

Natomiast faktem jest, że ustawiacz musiał być dość uważny, żeby wiedzieć kiedy, gdzie i co wstawić:
Lech zestawienie.jpg
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.904 111 11
Widać:
Zobacz załącznik 1028451

Wizualnie, po lewo/na górze136A, po prawo/u dołu 144A :
Zobacz załącznik 1028452 Zobacz załącznik 1028453

Trochę tak, bo wagonem 'Bmnouz' mógł być każdy z grupy 21-70: XB, Z2B, 136A czy 144A. W porywach nawet coś na 200, choć te to raczej na międzynarodowe rzucano. Niemniej, o ile skład nie musi być przeformowany (ze względu na usterkę, planową naprawę lub zestawienie - choć ten pociąg akurat był ciekawy, o czym poniżej) to kolejarze nie mają tendencji do dokładania sobie pracy, więc tych permutacji nie było zbyt wiele.

Zdecydowanie nie! Po pierwsze system rezerwacyjny pada przy takiej zmianie, po drugie (pochodna pierwszego) regularny wagon 1 klasy (nr 11) był z imienia wymieniony jako 'wagon z 3 przedziałami menedżerskimi, bez oferty menadżerskiej, wagon typu 156A', po trzecie w tym okresie cały Grochów był zastawiony porządnymi wagonami w składach zaPendolino i zaDart, więc na podmianę na inny bezprzedziałowy na prawdę nie brakowało. Dodatkowy przedziałowy wagon 1 klasy ( f) - wagon fakultatywny, kursuje na zarządzenie) mógł nigdy nie trafić do rzeczywistego zestawienia (na pewno nie został uwieczniony na dyskutowanycm filmie).

Natomiast faktem jest, że ustawiacz musiał być dość uważny, żeby wiedzieć kiedy, gdzie i co wstawić:
Zobacz załącznik 1028455
I za takie choćby wpisy i dyskusje wciąż lubię to forum!!
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.904 111 11
Ja mam jeszcze jeden problem, gdyż moja "Niepodległa" to przeróbka z numerem 006. Z tego co kojarzę to EC Lech z reguły ciągnęła 008 gdyż jeśli dobrze pamiętam ona jako jedyna nie miała dopuszczenia na wyjazdy zagraniczne (przynajmniej tak było jeszcze w 2012 jeśli mnie pamięć nie myli). Rzeczona 006 była częściej przydzielana do pociągów międzynarodowych jak choćby z Gdyni do Berlina. Jednak to mniejszy "pikuś" niż różnice które koledzy wymienili do tej pory
 

Podobne wątki