• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne składy pociągów PKP w epoce III i IV

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.904 111 11
#41
Dopytam o skład "wałbrzyski" talbotow z epoki IIIc z paru postów wyżej. Jako że z tego co widziałem jest naprawdę sporo wagonów do wyboru (fakt że wiele z nich tylko z drugiej ręki) pozostaje kwestia wyboru lokomotywy. Moim mało ortodoksyjnym wyborem jest Ty5 (wiem, Poznań)
. Zakładam że lepszym wyborem byłaby lok Ty2 gdyz takowe byly bardziej popularne na dolnośląsku. Pozostaje jeszcze kwestia np Tkt2 od Roco ale tutaj bym musiał prosić o wyjaśnienie czy takowe składy mogły być ciągnięte przez tendrzaki.

Oczywiście wciąż pozostaje pytanie o wagony do przewozu pyłu węglowego i w jakich proporcjach w stosunku do długości składu one występowały
 
OP
OP
luc1979

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
277 0 0
#42
TKt2 jest dobrym wyborem do wałbrzyskiego składu talbotów (zakładów koksowniczych Wałbrzych z epoki IIIc). jest zdaje się 6 unikalnych numerów (4 z KB i 2 od Roco), można też dodać wagon do przewozu pyłu węglowego.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
412 5 2
#43
Co dla miłośników epIVc.
Zapomniałem w spisie wagonów osobowych z epIVc ująć wagonu grzewczego Herisa 17013 Zhx 50 51 99-27 004-0 ze stacji Hajnówka

I jeszcze dla uzupełnienia tej epoki ryflaki, by był komplet wydanych wagonów...
ROBO 102Aapil636 1kl Ah 50 51 17-18 063-6 st. Piła 102Aa
TMF 571403 2kl Bh 50 51 21-48 007-1 st. Piła 120A
ROBO 102Alka016 2kl Bh 50 51 25-18 001-6 st. Łódź Kaliska 102Ab
EFC-Loko 030-14 2kl Bh 50 51 29-19 003-7 st. Ełk 102A (jednostkowa produkcja)
ROBO 102Acho243 2kl Bh 50 51 29-19 024-3 st. Choszczno 102A
ROBO 102Acho753 2kl Bh 50 51 29-19 175-3 st. Choszczno 102Ab
ROBO 101Aila206 2kl Bdh-x 50 51 29-22 020-6 st. Iława 101A doczepa seledynowo-zielony
ROBO 101Aols958 2kl Bdh 50 51 29-22 095-8 st. Olsztyn 101A doczepa seledynowo-zielony
 
Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.904 111 11
#46
Mam pytanie do szerokiego grona ekspertów. Czy lokomotywa EU07-161 mogła ciągnąć wagony typu 401z (platformy podczołgowe) w składach typu eszelon. Jakby nie patrzeć zdjęcie choćby z katalogu PIKO ukazuje ta "siódemkę" w składzie pociągu towarowego zaś rewizję zarówno wagonu jak i lokomotywy są z roku 1978. Do tego może jakiś Heris bądź PIKO plus 223k..naciagane?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
#47
Raczej naciągane. W tamtych czasach (lata 1970.) EU07 niezwykle rzadko prowadziły pociągi towarowe. Przynajmniej ja czegoś takiego nie widziałem. Więc chociaż teoretycznie to możliwe, ja raczej bym takiego składu nie zestawiał. Do takiego składu bardziej pasowałby ET22. Zdjęcia z katalogu Piko nie znam, w którym katalogu to było? W ostatnim (2018) takiej fotki nie znalazłem.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.904 111 11
#51
Zdjęcia z katalogu Piko nie znam, w którym katalogu to było? W ostatnim (2018) takiej fotki nie znalazłem.
Tak jak kolega @ffox wrzucił - to jest jedyne zdjęcie które ja choćby znalazłem z Internecie które przedstawiało ta lokomotywe z okresu jaki wydało ja PIKO.

Mógłbym przysiac że było to oficjalne zdjęcie ale chyba jednak jego "oficjalność" polegala na tym że chyba Pan KK bądź Bynio wkleił je gdzies na forum..

Ps. Widzę że się spóźniłem z tłumaczeniem i kolega Mateusz mnie wyręczył :)
 
Ostatnio edytowane:

maderon

Nowy użytkownik
Reakcje
7 0 0
#52
Na zdjęciu widać że siódemka ma czerwone światło w refletorze sygnałowym. Jest to pewna wskazówka co do okresu pochodzenia tego kadru. Jacyś znawcy mogą przybliżyć kiedy z takimi cudami te elektrowozy jeździły?
 

jageer

Aktywny użytkownik
Reakcje
451 0 0
#53
Raczej "przypadek" z tego co wiem, nigdy nie było w przepisach to wymagane, po prostu teoria jest, że montowali jak popadło. O ile wiem, nie było nawet możliwości zapalenia czerwonego górnego. Instrukcje też raczej tego nie obejmowały. Kiedyś nawet końcówkę jak jechał luzem świeciło się jedno czerwone, więc zdarzało się, że tylko jeden reflektor na dole (lewy) miał czerwone, reszta tylko białe.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
#54
Kiedyś nawet końcówkę jak jechał luzem świeciło się jedno czerwone,
Jakby kolega jageer przeczytał to, co napisał, przed wysłaniem postu, to może nie wyszedłby tekst, którego znaczenia trzeba się domyślać...

A co do czerwonego światła, to owszem, kiedyś był taki wymóg. Sygnałem końca pociągu, składającego się z lokomotywy luzem, było właśnie jedno czerwone światło i często było ono umieszczone na górze (choć miejsce instalacji tego światła nie było ściśle określone). Ale ten przepis zniknął na długo przed wyprodukowaniem tej lokomotywy, więc faktycznie, jest to raczej przypadek.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.143 129 19
#55
Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że wszystkie lokomotywy serii EU07 typu 4E miały fabrycznie zamontowane wszystkie trzy reflektory z czerwonymi komorami sygnału końca pociągu. W różnym momencie eksploatacji usuwano czerwone komory z górnego reflektora. Jedną z ostatnich, jeśli nawet nie ostatnią lokomotywą typu 4E, która najdłużej zachowała czerwoną komorę światła sygnału końca pociągu w górnym reflektorze była EU07-193. Maszyna została uwieczniona 22 marca 2015 roku [!] posiadając jeszcze wspomnianą czerwoną komorę w górnym reflektorze. Poniżej odnośnik do fotografii:

http://czgk.pl/details.php?image_id=58808&mode=search

W listopadzie 2015 roku maszyna przeszła naprawdę poziomu P4 (dawna naprawa rewizyjna) i od tego czasu nie posiada już w górnym reflektorze komory czerwonego światła.
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
#57
Koledzy, ja natomiast mam pytanie trochę z innej beczki odnośnie modelu wagonu pasażerskiego kl.3 firmy Tillig. Czy takie wagony mogłyby być podczepione (nie patrząc na przydział) do lokomotywy Oko1 (konwersja jpanas, czyli już ze zmienionym oświetleniem)? A może bardziej Roco 45576? Czy może jednak do tej lokomotywy będą lepsze wagony Herisa 111a z epoki IVa?
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#58
Koledzy, ja natomiast mam pytanie trochę z innej beczki odnośnie modelu wagonu pasażerskiego kl.3 firmy Tillig. Czy takie wagony mogłyby być podczepione (nie patrząc na przydział) do lokomotywy Oko1 (konwersja jpanas, czyli już ze zmienionym oświetleniem)? A może bardziej Roco 45576? Czy może jednak do tej lokomotywy będą lepsze wagony Herisa 111a z epoki IVa?
OKo1 Fleischmanna powinien pasować do wagonów mających oznaczenia przez lata 50te do wczesnych 60tych. Więc ten wagon Tilliga się łapie, choć jest dedykowany do uzupełnienia składu TKt2 i donnerów. Sam OKo1 najbardziej pasuje chyba do składu z Krzyża. Natomiast z Y-kami to bardzo wątpliwe czy jeździł. I co to jest konwersja jpanas?
 

Podobne wątki