• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
Ja mogę potwierdzić, że EU07-161 - przynajmniej w okresie, w którym odwzorowany zostanie model tej lokomotywy - miała okrągłe tarcze zderzaków (z białymi obwódkami).
Istnieje zdjęcie tej lokomotywy i to dokładnie z tego okresu jej eksploatacji, które nie pozostawia w tym względzie najmniejszych wątpliwości :).
A czy dach tej lokomotywy nie powinien być w kolorze ciemnozielonym?
12909620_463627767163904_3899242412943679864_o.jpg
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
A czy dach tej lokomotywy nie powinien być w kolorze ciemnozielonym?
Moim zdaniem (i nie tylko moim) dach nie powinien być w kolorze ciemnozielonym, lecz w kolorze ciemnoszarym.
Dach tej lokomotywy nie jest ciemnozielony, ponieważ nie jest to już jej malowanie fabryczne.
Poniżej wklejam zdjęcie tej lokomotywy z interesującego nas okresu (autora zdjęcia niestety ni znam...):
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
Poręcze nie są żółte, a gniazda na czole powinny być czarne :)
Jeśli oczywiście to dokładnie z okresu, o którym mówimy.
Jaki jest kolor poręczy na załączonym zdjęciu, niestety nie wiem. Trudno to jednoznacznie stwierdzić i na kolor żółty rzeczywiście to nie wygląda:). Nie wiem także, kiedy dokładnie zdjęcie to zostało zrobione, chociaż oznakowanie wagonów (oznaczenia systemu hamulca na słupkach narożnych) wskazuje na lata 1978-79. Znając miejsce i datę wykonania naprawy okresowej lokomotywy EU07-161, a także mając do dyspozycji kilka innych zdjęć lokomotyw serii EU07 naprawianych w ZNTK Gliwice w drugiej połowie lat 70-tych zdecydowałem, że poręcze tej lokomotywy powinny być wówczas żółte (tak wynika jednoznacznie z tych zdjęć). Nie miałbym przecież żadnego powodu, żeby proponować jakieś absurdalne malowanie. Zawsze staram się odwzorować dany model najlepiej, jak to jest możliwe na podstawie posiadanych materiałów...
Co do koloru gniazd sterowania na czole lokomotywy, to rzeczywiście powinny być czarne, ale w malowaniu fabrycznym (!). Na żadnym ze zdjęć lokomotyw EU07 naprawianych w ZNTK Gliwice od roku 1975 nie widziałem gniazd w kolorze czarnym (i na powyższym zdjęciu również), więc w modelu EU07-161 gniazda będą w kolorze ciemnozielonym.
Z całą pewnością przyjdzie jeszcze czas na malowanie fabryczne EU07, z czarnymi gniazdami i poręczami w kolorze stali nierdzewnej, może nawet z czarnymi czołownicami...:)
 
Ostatnio edytowane:

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
Jaki jest kolor poręczy na załączonym zdjęciu, niestety nie wiem. Trudno to jednoznacznie stwierdzić i na kolor żółty rzeczywiście to nie wygląda:). Nie wiem także, kiedy dokładnie zdjęcie to zostało zrobione, chociaż oznakowanie wagonów (oznaczenia systemu hamulca na słupkach narożnych) wskazuje na lata 1978-79. Znając miejsce i datę wykonania naprawy okresowej lokomotywy EU07-161, a także mając do dyspozycji kilka innych zdjęć lokomotyw serii EU07 naprawianych w ZNTK Gliwice w drugiej połowie lat 70-tych zdecydowałem, że poręcze tej lokomotywy powinny być wówczas żółte (tak wynika jednoznacznie z tych zdjęć). Nie miałbym przecież żadnego powodu, żeby proponować jakieś absurdalne malowanie. Zawsze staram się odwzorować dany model najlepiej, jak to jest możliwe na podstawie posiadanych materiałów...
Co do koloru gniazd sterowania na czole lokomotywy, to rzeczywiście powinny być czarne, ale w malowaniu fabrycznym (!). Na żadnym ze zdjęć lokomotyw EU07 naprawianych w ZNTK Gliwice od roku 1975 nie widziałem gniazd w kolorze czarnym (i na powyższym zdjęciu również), więc w modelu EU07-161 gniazda będą w kolorze ciemnozielonym.
Z całą pewnością przyjdzie jeszcze czas na malowanie fabryczne EU07, z czarnymi gniazdami i poręczami w kolorze stali nierdzewnej, może nawet z czarnymi czołownicami...:)
No to przepraszam, byłem pewny, że na zdjęciu gniazda są czarne, ale może na starość już się robię daltonistą.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Prawdę mówiąc, mnie też gniazda wydają się raczej czarne niż zielone, ale to może być złudzenie, spowodowane np. odblaskiem. Co nie znaczy, że standardem przy naprawach nie było malowanie ich na zielono. Natomiast poręcze wg mnie są żółte, tyle, że "spatynowane" (podobnie, jak dach - spatynowany oczywiście, nie żółty).
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
No to przepraszam, byłem pewny, że na zdjęciu gniazda są czarne, ale może na starość już się robię daltonistą.
Nie, nie, absolutnie nie! To ja jestem daltonistą i to nie na starość, ale od urodzenia :).
Kiedyś już bardzo dawno temu, dostałem wysoką ocenę na studiach za akwarelę, a dokładnie za "niebanalne podejście do koloru". Problem był w tym, że pnie drzew namalowałem w kolorze zielonym, a liście w... kolorze brązowym. Po prostu, rzeczywiście tak właśnie to widziałem :).
Ale spokojnie... ja sam nigdy nie określam kolorów projektowanych modeli. Mam od tego wybitnych specjalistów, czyli... kobiety !
Co do koloru gniazd na lokomotywie z powyższego zdjęcia, nie będę się w takim razie upierał (być może rzeczywiście na tym zdjęciu są czarne), ale równocześnie nie sądzę, żeby akurat w przypadku tego konkretnego modelu, był to istotny problem.
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
Że ESU ma wydać Willy'ego Brandt'a (FPL 66001) to już było (nr kat. 31280) - na stronie ESU jest nawet wizualizacja: http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/dieselloks-in-h0/class-77-in-h0/.

A całkiem niepostrzeżenie zanosi się też na reedycję pierwszego wydanego przez ESU modelu (nr kat. 31075) z barwach FPL (tj. lokomotywy 66002) - zapowiedziana na MM. Szkoda, że to tyle siana kosztuje - trzy fiaty można by za to kupić ;)
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
651 64 8
PIKO IS COMING OUT WITH NEW POLISH PKP LOCOMOTIVES!!

THE HEAVY SP-45 DIESEL LOCOMOTIVES WILL SURELY BE A HIT. GREAT NEW MODELS FOR ONLY $127.00 DOLLARS, 4 VERSIONS TO CHOOSE FROM!!





THE PIKO ICONIC PKP ELECTRIC LOCOMOTIVES WILL ALSO BE VERY POPULAR. GREAT MODELS FOR ONLY $140.00 DOLLARS, MANY SINGLE AND DOUBLE UNITS ANNOUNCED!!








 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.558 386 20
Fajnie tam macie w USA. Też chciałbym kupować te lokomotywy za 140 zł (to tak w przeliczeniu i w porównaniu do średnich krajowych zarobków). ;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 209

Podobne wątki