Odświeżę trochę wątek, może się komuś przyda do formowania składów.
Trochę na rynku mamy już seryjnych wagonów osobowych. Pokusiłem się o zestawienie w miarę realistycznych składów w ep IIIc i IVc. Ep IIIb jak na razie jest słabo dostępna.(Wagony prawie tylko Parowozika i Draculi)
epIIIc
skład lubelski
Sachsenmodelle 74561 1kl Aix Eilzug B4i-29 st.Dęblin DOKP Lublin
ROCO 45845 1kl Ahxz Bauart 28 AB4u-28 st. Lublin
ROCO 64291 1/2kl ABix Eilzug st. Lublin
ROCO 45846 2kl Bhxz Bauart 28 C4u-28 st.Lublin
ROCO 45650 2kl Bhxz Hecht st.Lublin
Rivarossi HRS4279 2kl Bhxz C4u-26 st.Lublin
skład krakowski
ROCO 45847 Bagażowy Fhx Pw4u-29 st.Kraków
Sachsenmodelle 74560 Bagażowy Fhx Pw4u pr16 st.Gliwice
ROCO 64290 1kl Aix Eilzug st.Kraków
Fleischmann 563302 Restauracyjny Jhx WR4u-35 st.Kraków
Sachsenmodelle 74562 2kl Bix Eilzug C4i-33h st.Gliwice
ROCO 45702 2kl Bhxz Włoch st.Kraków
skład olsztyński
PIKO 95953 Pocztowy Gmx Post 4-b/15 st.Olsztyn
ROCO 45703 1kl Ahxz Włoch st.Olsztyn
Rivarossi HRS4275 1kl Ahxzc AB4u-26a st.Olsztyn
PIKO 95956 2kl Bhixt C4up-42a Schurzen st.Olsztyn
ROCO 45493 2kl Bhxz Blatt 20355b/ C4u Wu11 st.Olsztyn (tylko 1szt. była w Polsce)
Rivarossi HRS4277 2kl Bhxzc C4u-26a st.Olsztyn
skład wrocławski
ROCO 64293 Bagażowy Fx Eilzug Pw4u-36 st.Wrocław
ROCO 45132 1kl Ahxz francuz A8 st.Wrocław
ROCO 64292 2kl Bix Eilzug st.Wrocław
ROCO 45133 2kl Bhxz francuz C11 st.Wrocław
ROCO 45310 2kl Bhix Boczniak Włoski st.Wrocław
skład szczeciński np. relacji Szczecin-Białystok
ROCO 45689 1/2kl Abhxz ABC4u-29 st.Szczecin
ROCO 45588 2kl Bhrx Bawar st.Szczecin
Fleischmann 563204 2kl Bhxz C4u-35 st.Szczecin
Rivarossi HRS4278 2kl Bhxz C4u-26a st.Białystok (można go też do składu olsztyńskiego podpiąć - ta sam dyrekcja)
skład gdyński
ROCO 45688 Restauracyjny Jhx WR4u-28 Gdynia (tylko 2szt. była w Polsce)
Rivarossi HRS4276 1kl Ahxzc AB4u-26a st.Gdynia
na tego nie mam pomysłu.... może do składu Lublin-Hel?
Rivarossi HRS4280 2kl Bhxz C4u-26 st.Łódź
Zapomniałeś o PIKO 9595? 2kl Bhixt C4up-42a Schurzen z Lublina.
Skład szczeciński 1/2 i dwie 2, ma dedykowany parowóz Oi1 [który można wykorzystać i do składu osobowego z Krzyża].
Restauracyjny z Gdyni nadaje się do dołączania do innych składów - bo wtedy tylko 3 główne stacje miały wagony jadalne.
Tabor z Gdyni i Łodzi będzie zapewne rozwijany. Np. Rivarossi ma wagony francuskie OCEM RA, które były na tych stacjach.
A póki co Gliwice, Gdynię i Łódź trzeba łączyć z innymi.
Chodziaż przyznam, że na jazdach makietowych parowóz i 6 wagonów 4-osiowych to już jest wystarczający skład.