Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Witajcie,
jako że od dłuższego czasu przeglądam i czytam forum i dziś znalazłem ten wątek. Mam taki sam problem z centralką. Wyżej jest napisane, że pomógł restart wszystkiego, czy wie ktoś co to oznacza i jak należy go wykonać?
Przez restart autor prawdopodobnie miał na myśli wyłączenie i włączenie rutera, centralki, komputera.
Komunikat jak na obrazku powoduje najczęściej zapora systemu Windows, trzeba dodać do niej odpowiednie reguły, żeby program "Z21 maintenance tool" prawidłowo widział centralkę.
Oczywiście możliwe są też inne przyczyny, dlatego kluczowym pytaniem jest jak Kolega ma podłączoną centralkę - do sieci dedykowanej, do sieci domowej, czy tylko kablem "na krótko" do komputera.
Jeżeli na ekranie jest napisane, że nie ma komunikacji na porcie UDP 21106, to znaczy że trzeba ten port odblokować w firewallu (zaporze sieciowej), albo po prostu wyłączyć zaporę na czas pracy z z21.
W jaki sposób mogę podłączyć centralkę do sieci domowej?
Centralka znajduje się w innym pokoju, niż router UPC connect box.
Posiadam również router TP-Link z zestawu Roco.
W grę wchodzi wyłącznie połączenie bezprzewodowe.
Czy jest to kwestia przeniesienia sygnału z routera UPC na router TP-Link?
Zaznaczam, ze wszystko działa gdy podłączam Z21 kablem do routera UPC.
Czy ktoś miał podobne doświadczenia.
Cześć.
Myślę, że musisz połączyć bezprzewodowo ruter "domowy" z ruterem "od kolejki" wg. opisu z poniższego linku. Jest to jakieś tłumaczenie, ale da się zrozumieć o co chodzi.
Ja rozumiem z tego artykułu, że musi to być połączone przez WDS, a nie jako repiter. Dzięki temu "kolejkowy" ma połączenie z internetem, ale tworzy własną podsieć. Podłączasz się przewodowo z21 do rutera i korzystasz z czerwonej myszy lub aplikacją na telefonie/tablecie przez wifi.
Nie dawało mi spokoju "czy tak się da"? Wróciłem z pracy i zabrałem się za testy zgodnie z w/w linkiem. Mój główny ruter to FRITZ!Box 3490, a ruter od ROCO z zestawu startowego TL WR841N. No i nie znalazłem w TL opcji połączenia WDS . Nie wiem jak można to "ugryźć"? Czy to możliwe, że soft jest okrojony!?
Jeżeli Twój router nie ma WDS, to pozostaje nabycie takiego, który ma. Centralkę z21 możesz podłączyć kablem do dowolnego routera, który ma gniazdo Ethernet. Nie musi to być router zakupiony od Roco.
Dzień dobry
Trochę musiałem doczytać, ale znalazłem rozwiązanie dla pytania kol. Michał_P dotyczącego podłączenia centralki do sieci domowej, bez kabli.
W moim przypadku "matką/domowym" ruterem jest FRITZ!Box, natomiast "kolejkowym" zakupiony z zestawem startowym TP LINK TL-WR841N.
Najpierw logujemy się do "matki" i w sekcji dotyczącej kanału wifi ustawiamy wartość z AUTO na statyczną, na np.: 1.
Tu logowałem się przez wifi i po wylogowaniu nie restartowałem urządzenia.
I można się wylogować z "matki"
Następnie przechodzimy do rutera "kolejkowego". Podłączyłem go do komputera przez przewód włączony do dowolnego gniazda, byle NIE WAN
Po zalogowaniu, jesteśmy na stronie głównej i widać oryginalne ustawienia (nazwa sieci SSID, IP, kanał ustawiony - jeszcze - na AUTO... i tryb pracy rutera (operation mode) jako router.
Przechodzimy do sekcji "OPERATION MODE" i wybieramy tryb pracy "WISP"
Następny krok jest raczej oczywisty, mimo "wątpliwości" systemu
"SAVE", "OK", "SAVE"
Kolejne okno jest dosyć ważne. Tu w oknie z nazwą sieci, trzeba wpisać nazwę sieci z którą chcemy się połączyć.
Następnie uruchamiamy skanowanie sieci przyciskiem "SCAN"
Po chwili otworzy się okno ze znalezionymi sieciami.
Wybieramy tę, z którą tworzymy most i akceptujemy przez przycisk "CONNECT"
Następne okno zawiera większość automatycznie pobranych i wpisanych danych.
Jedynym oknem, na które należy zwrócić uwagę, jest okno "wołające" o hasło. Tu wpisujemy hasło z rutera "matki"
Oczywiście "SAVE" i po chwili mamy dostęp przez ruter "od kolejki" do sieci domowej.
Pisząc to, mam podłączony przewodowo komputer stacjonarny do rutera "kolejkowego", telefon po wifi też do "kolejkowego" i nie widzę kłopotów z prędkością czy w ogóle z połączeniem. Most wifi pomiędzy ruterami został utworzony.
Nie zmieniałem IP w ruterze "kolejkowym" żeby nic nie zmieniać w centrali z21. Wszystko zostało na fabrycznych ustawieniach. Nie wyłączałem też DHCP.
Działa
Dla starszych czy innych wersji oprogramowania rutera, ważne jest aby szukać ustawienia WISP lub WDS. To to samo, ale może być zaszyte w innych oknach.
Generalnie potrzebujemy stałego kanału wifi wychodzącego z rutera "matki", odszukania trybu pracy (WISP lub WDS) i ustawienia go w ruterze "kolejkowym". Ustawienia tego samego SSID i hasła dostępu oraz kanału wifi w ruterze "kolejkowym" i "matce"
Do jakichkolwiek nie, bo oprogramowanie Z21_Maintenance.exe na komputerze będzie widziało centralkę nawet z zablokowanym portem. Będzie możliwe podstawowe konfigurowanie centralki, a jeśli dobrze pamiętam, to chyba nawet jej upgrade (chyba, bo aktualnie nie dysponuję sprzętem, by to sprawdzić). Niemożliwe będzie jakiekolwiek sterowanie kolejką.
Tak więc, jak chcesz tylko sprawdzić, czy centralka "żyje", to możesz bez odblokowywania. Jednak jak chcesz jej używać do sterowania, to musisz odblokować. Kod odblokowujący występuje w wersji z routerem lub bez. Można kupić bez, jeśli masz jakiś inny router.
Właśnie nie mogę jej używać. Podłączenie kablem do routera i komputer i z21 a wyskakuje błąd połączenia.
Spróbuję jeszcze laptopa na wi-fi a router na kablu od laptopa.
Których gniazd routera użyłeś do podłączenia z21 i komputera? Było o tym wyżej.
Adresy IP są przydzielane przez DHCP czy na sztywno?
Do komunikacji potrzebne są poniższe porty UDP.
Spróbuj wyłączyć firewall na komputerze. Zobacz poniższy fragment instrukcji:
Please take into account in the settings of your Windows firewall and potentially also of your virus
scanner, that "Z21_Maintenance.exe" must be able to access the ports 21105, 21106 and 34472 via UDP
in order to communicate with your Z21. Very strict settings on the virus scanner and firewall may cause
communication on these ports to be reported as "suspicious network traffic" and be blocked.
Poza tym, często nie widzi za pierwszym uruchomieniem Z21_Maintenance.exe, ale potem po kolejnym kliknięciu "Connect" już widzi. Przy czym, jak widać, mam niestandardowy adres IP, więc nie przepisuj
Jeżeli Z21_Maintenance.exe nie widzi centralki, to żadne odblokowywanie portów nie tylko nie pomoże, ale w ogóle nie będzie możliwe, bo odblokowuje się właśnie za pomocą Z21_Maintenance.exe.