• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:25 Precyzyjny Pu29 - największy polski parowóz, metr szczęścia (1:25)

OP
OP
Precyzyjny

Precyzyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 2 0
#81
Dziękuję wszystkim za wyrazy uznania, ocena wystawiona przez modelarzy, często prawdziwych speców i mistrzów znających się na rzeczy, jest dla mnie najcenniejsza.

Mafo, ten temat został założony na forum osiem lat temu, wtedy nie było podziału na takie podfora jak dzisiaj, był jeden ogólny dział poświęcony taborowi.

Na koniec na zachętę jedno zdjęcie całego modelu, nie zwracajcie uwagi na kiepski fotomontaż z tłem, galeria końcowa będzie robiona w plenerze.

1200.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#82
Mafo, ten temat został założony na forum osiem lat temu, wtedy nie było podziału na takie podfora jak dzisiaj, był jeden ogólny dział poświęcony taborowi.
Jeżeli Kolega Precyzyjny się zgodzi, to przeniosę ten temat do działu "Większe niż 0 (1:32 i większe)". Po zmianie struktury forum wiele tematów nie zostało przeniesionych w nowe miejsce, odpowiednie według nowej struktury.
 
OP
OP
Precyzyjny

Precyzyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 2 0
#83
Kolega Precyzyjny się zgodzi, ale może jak już zaprezentuję galerię końcową (niebawem) i temat nieco "przycichnie".
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.944 15 2
#85
Siedzę już kilkanaście minut wpatrując się w to zdjęcie. Zastanawiam się co napisać. No niestety forma tekstowa nie pozwala przekazać odebrania mowy oraz miny mojej facjaty. Gdy oglądam zdjęcia przechodzą różne myśli. Ale finalny efekt jest... no właśnie brak słów.
Autorowi gratuluję. Modelu, wytrwałości i umiejętności.
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.261 2 0
#86
Siedzę już kilkanaście minut wpatrując się w to zdjęcie. Zastanawiam się co napisać. No niestety forma tekstowa nie pozwala przekazać odebrania mowy oraz miny mojej facjaty. Gdy oglądam zdjęcia przechodzą różne myśli. Ale finalny efekt jest... no właśnie brak słów.
Autorowi gratuluję. Modelu, wytrwałości i umiejętności.
Ja na szczęście wiem co napisać. Od trzech lat mam w kilku pudełkach na biurku materiały i podzespoły potrzebne do zbudowania trzech różnych polskich parowozów w H0, w tym również Pu29. I po odświeżeniu tematu przez kolegę Precyzyjnego może łatwiej mi będzie zdecydować od którego zacząć...

A model kolegi naprawdę piękny.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
#87
Mafo, ten temat został założony na forum osiem lat temu, wtedy nie było podziału na takie podfora jak dzisiaj, był jeden ogólny dział poświęcony taborowi.
Masz rację, oczywiście Cię rozumiem i nie mam do Ciebie żadnych pretensji. Ale tu jest rola moderatora, żeby utrzymał porządek i przeniósł ten temat do działu z odpowiednią skalą pasującą do Twojego pięknego parowozu.
 
OP
OP
Precyzyjny

Precyzyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 2 0
#88
Pomęczę Was jeszcze ostatni raz przed pokazaniem końcowej galerii. Dzisiaj tylko jedna stara fotka, na którą natrafiłem przypadkowo w internecie. Zdjęcie zostało zrobione w 1964 roku, przedstawia parowóz Pu29, chyba w gdyńskim porcie, bo widać żuraw i jakieś cysterny.

Pu29 Gdynia - 1964.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#89
Zdjęcie fajne, ale mam wątpliwość co do daty. To wygląda na znacznie późniejszy czas. Parowóz jest ustawiony jako pomnik - widać ucięte szyny zarówno przed, jak i za lokomotywą, reflektory są nowe, a po lewej stronie w tle wydaje mi się, że widać cysternę do przewozu skroplonego gazu, jakich chyba w 1964 roku jeszcze u nas nie było (ale co do tego, to nie mam pewności). A w 1964 roku Pu29 był jeszcze w normalnej eksploatacji.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#91
za bardzo świecą się powierzchnie toczne kół i inne detale malarskie...........
Andrzeju H. dałeś się wkręcić...........
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#92
za bardzo świecą się powierzchnie toczne kół i inne detale malarskie...........
Andrzeju H. dałeś się wkręcić...........
i lampy zwane latarniami.........
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#93
Wyrazy uznania dla kolegi Precyzyjnego. Świetna robota, nie tylko modelarska. :) Gdyby nie te szczegóły, dotyczące dat i miejsca, to pewnie nie tylko ja bym się nabrał...
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#94
Pomęczę Was jeszcze ostatni raz przed pokazaniem końcowej galerii. Dzisiaj tylko jedna stara fotka, na którą natrafiłem przypadkowo w internecie. Zdjęcie zostało zrobione w 1964 roku, przedstawia parowóz Pu29, chyba w gdyńskim porcie, bo widać żuraw i jakieś cysterny.

Zobacz załącznik 575451
Gdyby mi ktoś zapuścił takie foto, myślałbym, że to prawdziwy parowóz. Szacunek panie Precyzyjny. Lepiej się nie da. Choćby się zes..... to lepiej się nie da zrobić.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#98
Na tym ujęciu w minucie 22:39 widać jeszcze dobrze drugi parowóz (chyba Ol49): m.in. komin i zderzak. Później Ok1 na pierwszym planie całkowicie go zasłoni.

Toruń.jpg
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.510 31 1
#99
Racja - teraz to dostrzegłem, ale początkowo myślałem że w OK1 zastosowano jakiś system drugiego obiegu spalin ( jak we włoskich parowozach )
 
OP
OP
Precyzyjny

Precyzyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 2 0
W końcu nadszedł ten dzień, przez osiem lat męczyłem Was swoją relacja, dzisiaj galeria finałowa.

Zanim ją zaprezentuję, to trochę ponarzekam. Model ze względu na swoją wielkość i kolor, jest trudny do fotografowania. Zdjęcia, kiedy model stoi ukośnie w stosunku do aparatu, nie są całe ostre, mimo, że miałem przesłonę ustawioną na 40, czarny kolor na jasnym tle też nie pomagał, do tego mega słońce, które tak rozświetliło parowóz, że wszelkie kolorowe smaczki pigmentowe wyblakły i stały się mało widoczne, a parowóz błyszczy się jak.. nie będę kończył. Zdjęcia w warunkach domowo-tarasowych technicznie wychodziły mi lepsze, mogłem po kilka razy fotografować, aż efekt był zadowalający. W plenerze miałem do dyspozycji jedno podejście, bez możliwości podejrzenia na monitorze jakości zdjęć i skorygowania ustawień. Skoro jest tak kiepsko, to dlaczego zrobiłem zdjęcia w plenerze, a nie na tarasie ? Otóż jest jeden czynnik, który rekompensuje mi to całe zamieszanie - klimat scenerii.

Teraz trochę o samym modelu. Parowóz z tendrem składa się z około 70000 części, w tym 9000 nitów, śrub, nakrętek, zawleczek itp. Zabierając się do budowy modelu, nie miałem pojęcia, ile czasu zajmie mi jego budowa. Założenie było takie, żeby zbudować model parowozu jak najbardziej szczegółowy, tam gdzie to możliwe i papier pozwoli, bez uproszczeń. Starałem się zrobić wszystkie detale, które w prawdziwym parowozie mają wielkość powyżej 2 cm. Jedynie ze względu na brak umiejętności nie zrobiłem zagnieceń blach i odłażącej farby. Model budowałem przez 8 lat, ale wcześniej jeszcze przez rok powstawał projekt. Ktoś powie, po co robić modele z taką dokładnością, skoro nikt tego dobrze nie zobaczy ? Ja powiem tak, dla mnie praca nad modelem, to sposób na życie, na zagospodarowanie wolnego czasu, efekt pasji i zamiłowania, ćwiczenie cierpliwości i wytrwałości. Efekty powyższego możecie zobaczyć w galerii.

01f.JPG
02f.JPG
03f.JPG
04f.JPG
05f.JPG
06f.JPG
07f.JPG
08f.JPG
09f.JPG
10f.JPG
11f.JPG
12f.JPG
13f.JPG
14f.JPG
15f.JPG
16f.JPG
01f.JPG
02f.JPG
03f.JPG
04f.JPG
05f.JPG
06f.JPG
07f.JPG
08f.JPG
09f.JPG
10f.JPG
11f.JPG
12f.JPG
13f.JPG
14f.JPG
15f.JPG
16f.JPG


Dalszy ciąg galerii zamieszczony jest na następnej stronie.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:25 214

Podobne wątki