Nie pancerny, ale na pewno działania wojenne I WŚ
Otóż z całą pewnością nie są to działania wojenne z okresu I WŚ, lecz... moim zdaniem, opłakane skutki działania hamulca systemu Westinghouse [z zaworem rozrządczym typu K1] z jednostopniowym odhamowaniem, co przy nieumiejętnym hamowaniu ciężkiego składu pociągu towarowego na długich zjazdach, w prosty sposób prowadziło do całkowitego"wyczerpania" hamulca.
Inaczej mówiąc, jest to typowy przykład wypadku pociągu towarowego PKP z przełomu lat 20 i 30 XX wieku i uważam, że właśnie z tych lat pochodzą opublikowane wyżej zdjęcia.
W tych latach na PKP prowadzono jeszcze większość pociągów towarowych na hamulcach ręcznych, a wyjątkiem były składy złożone w większości z wagonów węglarek typu amerykańskiego "USATC 1918", wyposażonych w samoczynny hamulec powietrzny zespolony w/w typu, i to w takiej ilości, żeby zapewnić wymagany na danej linii procent ciężaru hamującego. Stąd w składzie wykolejonego pociągu widocznego na zdjęciach, większość stanowią czteroosiowe węglarki budowy amerykańskiej, "poprzetykane" jedynie węglarkami dwuosiowymi budowy niemieckiej lub polskiej.
Zgadzam się także z Kolegą "404W", że na jednym ze zdjęć wyraźnie widać oznaczenia PKP jednego z wagonów i są to oznaczenia z końca lat 20, a może nawet z pierwszej połowy lat 30 XX wieku.
Lepsze skany tych zdjęć niczego nie zmienią, dlatego tez proponuję przenieść w/w zdjęcia, a także związane z nimi odpowiedzi, do odpowiedniego wątku, traktującego o wagonach PKP sprzed roku 1945.