• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polskie pociagi pancerne w okresie 1918-1921

Reakcje
35 0 1
Nie było pruskich lokomotyw serii 229. Pociąg pancerny "Pierwszy Marszałek" już z parowozem pruskiej serii G 5 opancerzonym w warsztatach w Warszawie. Fotografia wykonana jesienią 1920 roku...
Sorry, chodziło mi o Austro-Węgierską 229. :)

Jak to jest zdjęcie z jesieni, to czy w czasie Bitwy Warszawskiej Pierwszy Marszałek miał już lokomotywę G5, czy nadal Ow?
 
OP
OP
K

kamo115

Pancernik Kamo
Reakcje
2.290 2 0
To proste, pisałem o tym- z frontu powróciły 4 polskie szerokotorowe pociągi pancerne- mps Dęblin. Wózki wagonów bojowych pociągu szerokotorowego P.P.21 "Pierwszy Marszałek" (szeroki, oparty o rosyjski tabor kolejowy+parowóz Ow)- zostały wymienione na inne, specjalnie dorobione wózki w warsztatach kolejowych w Radomiu i zostały wmontowane do wagonów bojowych + parowóz serii G 5, w związku z tym pociąg pancerny P.P.21 "Pierwszy Marszałek" mógł się poruszać po torach europejskich. Później przerabiano kolejne 3 polskie szerokotorowe pociągi pancerne. Zamieszczone wcześniej zdjęcie pociągu pancernego P.P.21 "Pierwszy Marszałek" jest wydatowane w miejscu i czasie. Wyszła taka ciekawa publikacja Bogdana Pokropińskiego " Parowozy rosyjskie na PKP po 1920 roku". Niestety, ta publikacja zawiera sporą ilość pomyłek....
 

Załączniki

Podobne wątki