Fiat włoski versus Fiat z Sanoka
No niestety, to znowu nie Sanok. Te sanockie autobusy niewiele różniły się od włoskich oryginałów, o czym można się przekonać choćby na stronie
http://autosan.cba.pl/historia/historia05.html. Natomiast ten "versus" z twojego porównania to Gdańska Fabryka Wagonów..., tfu, już nie GFW a Stocznia Gdańska. Ówczesne MZK GG otrzymało 10 sztuk podwozi, które zgodziła się dla niego skarosować właśnie Stocznia. Przeciwnie było natomiast z gdańskim PKS-em, który otrzymał oryginalne zestawy autobus+przyczepa, bo trzeba pamiętać, że w ramach tej samej umowy zakupiono we Włoszech również 50 sztuk przyczep osobowych. Autobusy te wspólnie do czasów wybudowania SKM-ki obsługiwały połączenie Gdańsk - Gdynia. Jeszcze jako ciekawostkę można podać, że autobusy PKS-u były malowane na... zielono.
Żeby nie było pustych przebiegów:
to dwie fotki trójmiejskich PKS-ów, pierwsza z prasy z 1950 roku
druga z pocztówki - Gdynia, ul. Świętojańska
oraz ciężarówka FIAT-a wyjeżdżająca z portu, bądź z bazy PKS na ul. Węglowej, mija na Świętojańskiej inną ikonę tamtego czasu - trolejbus VETRA