• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów typu 401Z

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.619 64 3
W tej pikselozie jak z Minecrafta nie jest łatwo ustalić szczegóły wagonu ale to jest raczej platforma 6 osiowa 48W. natomiast wcześniej na tym filmie w pociągu towarowym są tez platformy 401Ze razem ze starszymi typami.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.619 64 3
Ładny model ale ta wersja to jest po modyfikacji z lat 90 tych. Ja też poczekam na 401Zb w wersji bez przeróbek i oczywiście z epoki IV.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.183 132 19
Zapewne epoka piąta - szkoda ,że nie czwarta , ale poczekam ;)
Oznaczenia PKP Cargo - co najmniej V epoka. Oznaczenie ostatniej naprawy okresowej: [4|REV|890|21.10.08], a więc końcówka epoki V i początek nieoficjalnej w Polsce VI epoki. Dla porównania dwie fotografie prawdziwych wagonów (pierwsza z wagonem w oznaczeniach PKP Cargo jak na modelu):

- źródło: https://sigman.kolej.org.pl/foto/wag-e.html
- autor: Maciej Malec - Sigman
- opis: "Eams w składzie na stacji Lublin Towarowy"

eams2.jpg eams1.jpg

Jednakże ciekawsze od powyższych będą zapewne fotografie pierwowzoru modelu :D :

- źródło: http://kolejcieszyn.pl/index.php?s=ruda
- autor: Błażej Forjasz
- opis: brak
ruda4.jpg ruda1.jpg
ruda2.jpg ruda3.jpg

Można sobie łatwo porównać oryginał z modelem :) . Nie dopatrzyłem się jakichś różnic. Oznaczenia modelu również odwzorowane perfekcyjnie - wszystko się zgadza - szacun dla PIKO ;) .
A jaka jest różnica pomiędzy Eamos i Eams?
Analizując zdjęcia wagonów oraz oznaczenia ich serii szybko stwierdzimy, że wagony typu 401Zb (oznaczane serią Eamos), w odróżnieniu od wagonów typu 401Zl (oznaczanych serią Eams) są nieprzystosowane do rozładunku na wywrotnicach obrotowo-czołowych o czym świadczy litera 'o' w oznaczeniu serii:

o - wagon nieprzystosowany do wyładunku na wywrotnicach obrotowych-czołowych
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.477 42 1
Rok 1996, wjazd na stację Gołubie Kaszubskie, na torze dodatkowym stoi rząd platform w dość opłakanym stanie. Pytanie do speców: czy to mogą być 401Z Rpps-x, które to PIKO wydało w modelu PIKO (58414, 58414-2) ?
 
Reakcje
29 0 0
Proszę o informację, czy ktoś z szanownych kolegów zauważył zdeformowane ściany boczne (wklęsłe), w swoim wagonie Eamos PKP Cargo 401Zk od Piko. Różnica w szerokości wewnętrznej wagonika, mierzona w rogach i na środku to 1mm (na wysokości górnej obwodziny). To tylko 1mm i aż 1mm, bo jest to dosyć widoczne, zwłaszcza w składzie "prostych" węglarek.

Chyba nadaje się to do reklamacji?
Pozostaje pytanie czy tak wyglądają wszystkie wagony, czy tylko mój jest pechowy?
IMG_20180906_115447.jpg IMG_20180906_115620.jpg
 

Darth Maul

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
402 1 0
Nie ma się czym przejmować. Wszystkie wagony serii E no może prawie wszystkie są zdeformowane w realu a 401Zk ma wszystkie ściany wkładane w gniazda. Jedna strona ma 3 segmenty i mało kiedy się zdarza aby te ściany boczne były w linii. Czasami są lekko wypchane na zewnątrz a czasami wypchane do środka. Dla przypomnienia wagony te są naprawiane w ZNT Kraków 1091.
 

Darth Maul

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
402 1 0
Tak "CoCu" większość z was wierzy w idealne wagony, lokomotywy tak jak w książce pisze. A rzeczywistość jest inna wiem to namacalnie. Ale nie ma co się przegadywać
 
Reakcje
29 0 0
@Darth Maul, Brzmi logicznie, dzięki. Wydawało mi się, że w realu będzie to tylko wypchnięcie na zewnątrz przez ładunek, więc tym bardziej dziwne, że w modelu jest do środka. Myślę, że to raczej nie jest celowy zabieg Piko, ale OK niech zostanie;)
 

Podobne wątki