Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
W tej pikselozie jak z Minecrafta nie jest łatwo ustalić szczegóły wagonu ale to jest raczej platforma 6 osiowa 48W. natomiast wcześniej na tym filmie w pociągu towarowym są tez platformy 401Ze razem ze starszymi typami.
Oznaczenia PKP Cargo - co najmniej V epoka. Oznaczenie ostatniej naprawy okresowej: [4|REV|890|21.10.08], a więc końcówka epoki V i początek nieoficjalnej w Polsce VI epoki. Dla porównania dwie fotografie prawdziwych wagonów (pierwsza z wagonem w oznaczeniach PKP Cargo jak na modelu):
Można sobie łatwo porównać oryginał z modelem . Nie dopatrzyłem się jakichś różnic. Oznaczenia modelu również odwzorowane perfekcyjnie - wszystko się zgadza - szacun dla PIKO .
Analizując zdjęcia wagonów oraz oznaczenia ich serii szybko stwierdzimy, że wagony typu 401Zb (oznaczane serią Eamos), w odróżnieniu od wagonów typu 401Zl (oznaczanych serią Eams) są nieprzystosowane do rozładunku na wywrotnicach obrotowo-czołowych o czym świadczy litera 'o' w oznaczeniu serii:
o - wagon nieprzystosowany do wyładunku na wywrotnicach obrotowych-czołowych
Rok 1996, wjazd na stację Gołubie Kaszubskie, na torze dodatkowym stoi rząd platform w dość opłakanym stanie. Pytanie do speców: czy to mogą być 401Z Rpps-x, które to PIKO wydało w modelu PIKO (58414, 58414-2) ?
Tak to są te wagony 401Ze. W latach 90 tych wiele z tych wagonów było bez pracy z uwagi na spadek przewozów. Wiele z nich zostalo przebudowanych na Dumpcary.
W tym firmie jest jedna nieścisłość. Mianowicie platforma kryta kolpakami 425S nie jest przebudowana z wagonów 401Z tylko z konstrukcji 426Z ktora była de facto następcą 401Ze
Proszę o informację, czy ktoś z szanownych kolegów zauważył zdeformowane ściany boczne (wklęsłe), w swoim wagonie Eamos PKP Cargo 401Zk od Piko. Różnica w szerokości wewnętrznej wagonika, mierzona w rogach i na środku to 1mm (na wysokości górnej obwodziny). To tylko 1mm i aż 1mm, bo jest to dosyć widoczne, zwłaszcza w składzie "prostych" węglarek.
Chyba nadaje się to do reklamacji?
Pozostaje pytanie czy tak wyglądają wszystkie wagony, czy tylko mój jest pechowy?
Nie ma się czym przejmować. Wszystkie wagony serii E no może prawie wszystkie są zdeformowane w realu a 401Zk ma wszystkie ściany wkładane w gniazda. Jedna strona ma 3 segmenty i mało kiedy się zdarza aby te ściany boczne były w linii. Czasami są lekko wypchane na zewnątrz a czasami wypchane do środka. Dla przypomnienia wagony te są naprawiane w ZNT Kraków 1091.
Tak "CoCu" większość z was wierzy w idealne wagony, lokomotywy tak jak w książce pisze. A rzeczywistość jest inna wiem to namacalnie. Ale nie ma co się przegadywać
@Darth Maul, Brzmi logicznie, dzięki. Wydawało mi się, że w realu będzie to tylko wypchnięcie na zewnątrz przez ładunek, więc tym bardziej dziwne, że w modelu jest do środka. Myślę, że to raczej nie jest celowy zabieg Piko, ale OK niech zostanie